باخت به مدعی قهرمانی

نخستین مسابقه تیم ملی والیبال در شهر هیروشیما با شکست برابر آمریکا به پایان رسید. شاگردان کولاکوویچ در ششمین دیدار خود در جام جهانی مقابل مدافع عنوان قهرمانی قرار گرفتند و با نتیجه سه بر یک شکست را پذیرا شدند. ایگور کولاکوویچ در این بازی نیز از ترکیب تقریبا جوان میلاد عبادی‌پور، مسعود غلامی، امیر غفور، علی‌اصغر مجرد، امیرحسین اسفندیار، جواد کریمی و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد. در ست نخست، آمریکایی‌ها بازی را خوب شروع کردند و توانستند از همان ابتدا اختلافی چند امتیازی با ایران ایجاد کنند. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 18 به سود آمریکا خاتمه پیدا کرد. بازی در ست دوم نیز بسیار نزدیک آغاز شد و هر دو تیم پایاپای پیش رفتند. اما این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 22 به سود ایران خاتمه پیدا کرد. با وجود بازی خوبی که ایران انجام داد، ست سوم با نتیجه 25 بر 18 به سود آمریکا خاتمه پیدا کرد. آمریکایی ست چهارم را پرقدرت‌تر از ست‌های قبلی آغاز کردند و توانستند 25 بر 12 پیروز شوند. نکته مهم این مسابقه اما این است که پس از مصدومیت فرهاد قائمی در بازی مقابل کانادا و اسپاسم عضلانی سعید معروف، علی شفیعی به دلیل بیماری در بازی مقابل آمریکا حضور نداشت. تیم ملی ایران با حضور سه سرعتی‌زن (مسعود غلامی، علی‌اصغر مجرد و علی شفیعی) در مسابقات حاضر شد و حال بیماری شفیعی نیز سرعتی‌زن‌های تیم ملی را به دو نفر کاهش داد و باید منتظر ماند و دید شفیعی به بازی امروز مقابل تونس خواهد رسید یا خیر. تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه 37 امتیاز از اسپک، 2 امتیاز از دفاع روی تور، چهار امتیاز از سرویس مستقیم و 30 امتیاز از اشتباهات آمریکا کسب کرد. در طرف مقابل آمریکایی‌ها هم 52 امتیاز از اسپک، 9 امتیاز از دفاع روی تور، 9 امتیاز از سرویس مستقیم  و 27 امتیاز از اشتباهات تیم ایران کسب کردند. در پایان این مسابقه امیر غفور‍، پشت خط زن تیم ملی والیبال ایران توانست به تنهایی 17 امتیاز کسب کرده و عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران مقابل آمریکا را به خود اختصاص داد. تیم ملی والیبال ایران امروز در هفتمین دیدار خود در رقابت‌های جام‌جهانی از ساعت 8:30 به مصاف تونس خواهد رفت.

    

وضعیت نامعلوم ستاره بسکتبال

حامد حدادی ستاره بسکتبال ایران با وجود درخششی که در جام جهانی و جام باشگاه‌های آسیا داشت، هنوز وضعیت تیم آینده‌اش مشخص نشده است. ماه قبل یکی از سایت‌های ایتالیایی بعد از جام جهانی از توافق حدادی و تیم سیچوآن چین که چند فصلی در آن بازی کرده است، خبر داد، اما این بازیکن آن را فقط در حد مذاکره خواند و بستن قرارداد را رد کرد. مدتی پیش نیز خبری در رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه مهرام و پتروشیمی هم به دنبال جذب وی هستند که تاکنون اتفاقی در این زمینه نیفتاده است. حال در سالی که به المپیک ختم می‌شود باید دید ستاره بسکتبال ایران چه تصمیمی برای تیم باشگاهی‌اش می‌گیرد.

    

اعزام موتور ریس به کاپ آسیا

مسابقات موتور ریس سوپر کاپ آسیا، از یکشنبه ۲۱ مهر در شهر ناخون چویی تایلند برگزار خواهد شد و تیم منتخب موتور ریس ایران برای اولین بار در تاریخ مسابقات موتورسواری کشور در این مسابقه بین‌المللی حضور می‌یابد. این تیم از مهدی جابری، سلمان عضایی، حمید محسنی و علی باصری از نفرات برتر و آماده موتور ریس ایران تشکیل شده که در کلاس  R۱۵ با سایر رقیبان آسیایی خود به رقابت خواهند پرداخت. یکی از اهداف اعزام تیم‌های موتورسواری و اتومبیلرانی به اینگونه مسابقات، تحقق سیاست‌های فدراسیون و تعامل با سایر کشورها به منظور ارتقای سطح کیفی ورزشکاران و ایجاد انگیزه و ترغیب ورزشکاران برای کسب تجربه و همچنین آشنایی بیشتر با قوانین و مقررات بین‌المللی جدید است.