کشتی فراموش شده بانوان

فصل چهارم و پایانی کشتی کلاسیک بانوان با قهرمانی نماینده مازندران به پایان رسید تا پرونده اولین دوره لیگ کشتی بانوان بسته شود. 

دختران کشتی‌گیر پس از چهار فصل مسابقه در لیگ با تمام نکات مثبت و منفی اکنون چشم‌انتظار برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی هستند تا بتوانند شانس خود را برای حضور در تیم ملی امتحان کنند. این در حالی است که از زمان قهرمانی ایران در مسابقات بین‌المللی کشتی لبنان که مهر به دست آمد، تیم ملی ایران نیز تعطیل شده و هیچ برنامه و اردویی نداشته است. 

تکلیف سرمربی تیم ایران نیز با رفتن آنا واسلینکو از ایران هنوز مشخص نیست. مسابقات قهرمانی کشور ۱۲ بهمن به پایان رسید. آخرین فصل لیگ هم سوم اسفند برگزار شد اما هنوز خبری از سرمربی تیم ملی و اردوهای این تیم نیست. چندی پیش با اعلام این خبر که قرار است دختران کشتی‌گیر ایران اردوی مشترکی با عراقی‌ها داشته باشند، امیدی در دل ملی پوشان روشن شد اما این اردو لغو شد و هنوز هیچ خبری از برنامه جایگزین نشده است. به نظر می‌رسد فدراسیون که هنوز با سرپرست اداره می‌شود و معلوم نیست چه زمانی قرار است انتخاباتش برگزار شود، تمام تمرکز خود را روی تیم‌های مردان گذاشته و تیم بانوان به دست فراموشی سپرده شده است.

    


سهراب به هانوفر می‌رود

سهراب مرادی مدتی پیش دچار مصدومیت شدیدی شد که حتی رسیدنش به المپیک ریو را تحت الشعاع قرار داد.

او پس از چند بار معاینه در ایران به گفته محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری قرار است به هانوفر اعزام شود. برخواه در این باره گفت:«تا جایی که من اطلاع دارم مرادی حداقل تا اردیبهشت نمی‌تواند تمرینی داشته باشد و در بهترین شرایط می‌تواند تمریناتش را از 

اردیبهشت‌ آغاز کند.  

پیگیر اعزام مرادی به هانوفر آلمان هم هستیم که اگر شرایط فراهم شود در آنجا تصمیم‌گیری نهایی را انجام خواهد داد. پزشکان تلاش می‌کنند برای بهبود به سهراب مرادی زمان بدهند تا اگر نیاز نبود عمل جراحی انجام نشود، اما آن طور که شنیده‌ام اگر نیاز به عمل جراحی باشد عمل، عمل سنگینی نخواهد بود.» با این حال سهراب پل‌ها را خراب نمی‌کند و با ثبت‌نام در جام فجر نامش را در لیست مسابقات قرار داد تا اگر شانسی برای المپیکی شدن داشت، فرصت را در مسابقات گزینشی پیش رو از دست ندهد.

    


پاقدم خوب حدادی

پاقدم حامد حدادی ستاره بسکتبال ایران برای تیم شانفیل لبنان خوب بوده است. در ادامه رقابت‌های لیگ بسکتبال لبنان تیم شانفیل که به تازگی حامد حدادی را به خدمت گرفته است مقابل هوپس به برتری ۹۶ بر ۵۰ دست یافت. 

در این بازی حامد حدادی نخستین ‌بار برای شانفیل به میدان رفت و هشت امتیاز، ۱۸ ریباند، چهار پاس منجر به گل و یک بلاک‌شات داشت. شانفیل در حال حاضر در صدر جدول لیگ لبنان قرار دارد و فادی الخطیب ستاره بسکتبال لبنان هم در این تیم کنار حدادی حضور دارد. بازیکن ارزشمند بسکتبال ایران برای نخستین بار در این کشور دست به توپ شده است و چند سالی در لیگ چین حضور داشت.

    


دو بازنشسته‌ در خیال بازگشت!

بیشتر از سه ماه از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها می‌گذرد اما هنوز دو رییس بازنشسته دنبال دریافت رای بازگشت به کار هستند. ژاله فرامرزیان معاون توسعه منابع وزارت ورزش در مورد احمد ضیایی و محمدصادق فرجی که پیگیر شکایت‌شان به دیوان عدالت اداری برای استفاده از ماده ۶۰ قانون خدمات کشوری جهت بازگشت به کار هستند، می‌گوید:«هنوز در مورد این دو نفر و استعلام انجام شده برای آنها پاسخی به وزارت ورزش اعلام نشده است.» او همچنین محاسبات سنی و کاری محمدرضا داورزنی را هم بیان و اعلام کرد او منعی برای کار ندارد و بازنشسته نیست.