تمرین با چینی‌ها

احسان حدادی رکورددار بازی‌های آسیایی که بعد از کلی معطلی و فراز و نشیب راهی ینگه دنیا شد، در مورد اردویش در آمریکا و نحوه تمریناتش گفت:«چند هفته است که تمرینم در آمریکا زیر نظر مک ‌ویلکینز آغاز شده و به خوبی پیش می‌رویم.» او در مورد اینکه به تنهایی تمرین می‌کند یا ورزشکاران دیگری هم هستند یا خیر، افزود:‌»با توجه به اینکه این مربی با چینی‌ها هم قرارداد دارد، در حال حاضر هفت پرتابگر چینی هم همزمان با من تمرین می‌کنند، همه در کنار هم تمرین می‌کنیم تعداد ورزشکاران زیاد شده و این مربی مانند سابق نمی‌تواند تمام تمرکزش را روی من بگذارد و قطعا با این شرایط کیفیت کار یک مقدار پایین می‌آید، اما به هر حال فعلا با این شرایط ادامه می‌دهیم.21 و 22 فروردین در مسابقات بین‌المللی آمریکا شرکت می‌کنم و پس از آن به ایران باز خواهم گشت تا برای قهرمانی آسیایی و جهان آماده شوم.»

    


قهرمان جام فجر

در ادامه رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر گزینشی المپیک 2020 توکیو و در سومین روز این مسابقات هشت وزنه‌بردار در دسته 96 به رقابت پرداختند. کیانوش رستمی نماینده کشورمان در نخستین حرکت یک‌ضرب موفق به مهار وزنه 161 کیلوگرمی شد. وی در دومین تلاش نیز وزنه 172 کیلوگرمی را به‌راحتی مهار کرد. رستمی از حرکت سوم انصراف داد. وی با 172 کیلوگرم اول شد. وادیمیس از لتونی با 160 کیلوگرم دوم شد و یورگن اسپایس از آلمان نیز با 160 کیلوگرم در جایگاه سوم ایستاد. سهراب مرادی دیگر نماینده کشورمان که به دلیل مصدومیت اجازه وزنه زدن پیدا نکرد، برای ثبت شدن نامش در فهرست سهمیه المپیک تنها نامش در بین شرکت کنندگان قرار گرفت و روی تخته نیامد و وزنه نزد.  

    


شیرکوند تهدید شد

تنش‌های پایان دیدار شهرداری ورامین و پیام مشهد جدا از بررسی در کمیته انضباطی بازتاب دیگری هم داشته که تهدید احسن شیرکوند بوده است. در حالی که دوربین‌های تلویزیونی طوری ماجرا را وانمود می‌کردند که درگیری بین محمد موسوی و احسن شیرکوند رخ داده، اما لیبروی باتجربه ورامینی‌ها معتقد است فیلم‌هایی که از درون زمین گرفته شده، نشان می‌دهد او در این ماجرا فقط قصد وساطت و میانجی‌گری داشته است. او می‌گوید:«من به سمت بازیکنان تیم پیام و موسوی رفتم تا آنها را آرام کنم، اما متاسفانه بازیکنان حریف دنبال ایجاد درگیری و جنجال بودند. متاسفانه برخی حاشیه‌سازان از دیروز اسم من را مطرح کردند و گفتند در درگیری شرکت کردم. تصاویر گویای همه چیز است. اگر من نبودم، شاید اتفاقات بدتری هم رخ می‌داد. من را تهدید کردند که به مشهد نیا و اگر بیایی، فلان کار را می‌کنیم. من به این حرف‌ها کاری ندارم و با قدرت برای کمک به تیمم به مشهد می‌روم.»

    


نایب قهرمانی دنیا و صعود یک جا

تیم کاراته ایران در مجموع مردان و بانوان با کسب دو مدال طلا، دو نقره و دو برنز در لیگ کاراته‌وان سری آ اتریش پس از تیم ژاپن به عنوان نایب‌قهرمانی رسید. ضمن اینکه در بخش کومیته مردان (یک طلا، یک نقره و دو برنز) تیم ایران قهرمان شد و در بخش بانوان هم عنوان نایب‌قهرمانی (یک طلا و یک نقره) را به دست آورد. بعد از این تورنمنت، ملی‌پوشان کشورمان با درخواست فدراسیون کاراته فرانسه برای برگزاری اردوی مشترک راهی پاریس شدند و 24 اسفند به تهران برمی‌گردند. اما رنکینگ فدراسیون جهانی هم منتشر شد که کاراته‌کاها صعود قابل توجهی داشتند. بهمن عسگری با دو پله صعود به رده دوم جدول راه یافت. همچنین علی فداکار از رتبه 38 به رده 27 رسید. هامون درفشی‌پور از رده نهم با سه پله صعود در مکان ششم قرار گرفت و امیررضا میرزایی با هفت پله صعود در رده بیستم ایستاد. در این رنکینگ جایگاه ذبیح‌ا... پورشب و سجاد گنج‌زاده بدون تغییر باقی ماند.