داوران زن ایرانی  اروپایی شدند

گلاره ناظمی و زری فتحی دو داور بانوی ایرانی با قضاوت در مسابقات فوتسال قهرمانی اروپا، افتخاری دیگر را به ورزش زنان کشور اضافه کردند. این برای نخستین بار است که در تاریخ داوری زنان ایران، دو داور برای قضاوت در جام فوتسال زنان اروپا انتخاب شدند. گلاره ناظمی،‌ داور بین‌المللی فوتسال ایران، دیدار نیمه‌نهایی مسابقات جام ملت‌های زنان اروپا میان اسپانیا و روسیه را بر عهده گرفت و زری فتحی نیز داور دوم این دیدار است. ناظمی از سال ۸۰ داوری در فوتسال را آغاز کرده و دو عنوان متوالی برترین داور فوتسال زنان کشور را در کارنامه دارد. او پیش از بازی فوتسال دانشجویان جهان در آلماتی بین تیم‌های فوتسال زنان ژاپن و پرتغال، المپیک جوانان ۲۰۱۸ را داوری کرده بود. زری فتحی دیگر داور بین‌المللی فوتسال ایران نیز سابقه سوت زدن مسابقات فوتسال مردان را در کارنامه خود دارد. او پیش از این در بازی‌های دانشجویان جهان یک مسابقه از مردان میان تیم‌های آلمان و بلاروس را هم قضاوت کرد. او سه سال است وارد لیست داوران بین‌المللی شده و یک سال است در لیست الیت آسیا قرار گرفته‌ است. او برای نخستین بار مسابقات المپیک شرق آسیا در مالزی را قضاوت کرد و در سمینار داوری در این کشور شرکت کرد. جام ملت‌های فوتسال زنان اروپا از ۲۶ تا ۲۸ بهمن ۹۷ به میزبانی پرتغال برگزار می‌شود. 

    


چاقوکشی در لیگ هندبال

لیگ هندبال که امسال رکورد لیگ بی‌کیفیت و کسل کننده را زده است، در هفته شانزدهم رقابت‌ها حسابی جنجالی شد و اتفاقی را به خود دید که در ورزش کشور بی‌سابقه است. در این هفته از رقابت‌ها دو تیم فراز بام خائیز دهدشت و زاگرس اسلام‌آباد غرب در دهدشت به مصاف هم رفتند تا جنجالی‌ترین دیدار این دور از مسابقات را رقم بزنند. این دیدار که با برد فراز بام به پایان رسید، در پایان با هجوم تماشاگران به داخل زمین مواجه شد که به دنبال آن درگیری بین بازیکنان و آنها رخ داد. در این درگیری پای زنجیر و چاقو به میان آمد؛ یک بازیکن در اثر شکستن صندلی بر سرش بیهوش و روانه بیمارستان شد؛ انگشت مربی تیم زاگرس شکسته شد؛ یک بازیکن زاگرس چاقو خورد؛ بازی بارها به دلیل پرت کردن چوب به زمین متوقف گردید و ... این اتفاقات در حالی از سوی تماشاچیان میزبان رخ داد که فراز بام پیروز میدان بود! اینکه مسئولان هر دو تیم ماجرا را از زبان و به سود خودشان بیان کنند، طبیعی است اما امروز جلسه کمیته انضباطی درباره رسیدگی به اتفاقات این دیدار برگزار می‌شود و باید دید احکام صادره چه خواهد بود.

    


سجادی در راه پنجمین المپیک

هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در نشست روز گذشته خود نصرا... سجادی را به عنوان سرپرست کاروان ایران در المپیک 2020 توکیو معرفی کردند تا به این ترتیب مشاور عالی رییس کمیته ملی المپیک پنجمین المپیک خود را پیش رو داشته باشد. وی پیش از این در چهار دوره سرپرست کاروان بوده که رکورددار این مسئولیت به شمار می‌رود. سجادی در المپیک‌های 1988 سئول، 1996 آتلانتا، 2004 آتن و 2008 پکن سرپرستی کاروان ایران را برعهده داشت. با توجه به تاکید اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک برای انتخاب سرپرست کاروان 18 ماه قبل از بازی‌ها، اعضای هیات اجرایی این موضوع را در دستور کار نشست خود قرار دادند. همچنین پیمان فخری سرمربی تیم ملی شمشیربازی در حکمی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سوی رئیس کمیته ملی المپیک به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عنوان رییس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی معرفی شد. پیش از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این سال‌ها اصغر رحیمی ریاست این سازمان را بر عهده داشت اما دو،سه ماهی است که مذاکره با فخری برای گرفتن این پست صورت گرفته بود که واکنش رحیمی به این انتصاب بی‌اطلاعی بود!