ستاره‌ای به نام کی‌روش

نبرد با عمان در ابتدا، سخت‌تر از چیزی بود که تصور می‌شد. حریف خیلی زود به بهترین موقعیت ممکن برای رسیدن به گل دست پیدا کرد و در دقایق بعد از این صحنه نیز، در میانه میدان خودی نشان داد. دیوار آرزوهای عمان اما با گل اول تیم ملی فرو ریخت و دیگر روی هم چیده نشد. 

تیم ملی از این مرحله نیز به سلامت عبور کرد تا از حالا برای نبرد با تیم مارچلو لیپی آماده شود. عمان به هیچ‌وجه حریف ساده‌ای نبود و در بین همه تیم‌های سوم حاضر در این مرحله، آماده‌تر به نظر می‌رسید اما با این وجود نتوانست مقابل کی‌روش و پسرها کار چندانی از پیش ببرد. 

سرمربی تیم ملی مثل همیشه ترجیح داد به جای ستایش از یک بازیکن خاص، مجموعه تیم و همه نفرات را مورد تحسین قرار بدهد اما در این مسابقه هم همانند دیدارهای قبلی، گروهی از بازیکنان آماده‌تر و موثرتر نشان دادند. 

مهم‌ترین ستاره تیم‌ کی‌روش، همچنان خود این مربی است. او به شناخت دقیقی از خصوصیات تک تک مهره‌های تیم دست پیدا کرده و بر اساس نیازش در هر مسابقه، به ترکیب متفاوتی از این نفرات بازی می‌دهد. استفاده از 21 بازیکن مختلف تنها در چهار بازی، نشان می‌دهد که برای مرد پرتغالی ابدا چیزی به نام ترکیب ثابت معنا ندارد. تیم او با سه پیروزی و چهار کلین‌شیت در چهار بازی، حالا دیگر یکی از شانس‌های مسلم قهرمانی در جام ملت‌ها خواهد بود. حتی اگر خود این مربی در کنفرانس‌های مطبوعاتی این موضوع را رد کند!


سایر ستاره‌ها

پیروزی برابر عمان، از دست‌های علیرضا بیرانوند آغاز شد. ضربه پنالتی احمد کانو، ضربه‌ای محکم به گوشه دروازه بود و به هیچ‌وجه ضربه بدی به شمار نمی‌رفت. بیرو اما با یک شیرجه استثنایی توانست خیلی زود قلب حریف را بشکند. او که این روزها به خاطر پرتاب‌های بلندش مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفته، حالا ثابت کرد که به جز کریستیانو رونالدو، می‌تواند پنالتی کاپیتان‌های دیگری را نیز مهار کند. شاید اگر این توپ به گل تبدیل می‌شد و عمان به لاک دفاعی فرو می‌رفت، حالا ستاره‌های تیم ملی در حال آماده شدن برای پرواز به ایران بودند. در خط دفاع رامین رضاییان هم مثل وریا دومین بازی‌اش در جام را انجام داد. رامین در کانال کناری نفوذهای بسیار خوبی داشت و در چند مورد نیز ارسال‌های خوبی انجام داد. میلاد محمدی نیز در مجموع از مسابقه قبلی با عراق بهتر بود و در چند صحنه با سرعت فوق‌العاده‌اش توانست مالکیت توپ را به دست بیاورد. آماده‌ترین مهره‌ تیم ملی در میانه میدان، همچنان اشکان دژاگه است. غیبت او عملا انتقال توپ از دفاع به حمله را دشوار و حتی غیرممکن می‌کند. امید ابراهیمی نیز همچنان بدون اشتباه در مرکز زمین حاضر می‌شود. بازگشت علیرضا جهانبخش به فرم خوب نیز خبر بسیار ایده‌آلی برای تیم ملی خواهد بود. جهانبخش بعد از مدت‌ها یک بازی ملی درخشان را پشت سر گذاشت و بارها با دریبل‌ها و پاس‌های تماشایی‌اش هم‌تیمی‌ها را صاحب توپ کرد. ستاره ایرانی برایتون با تیزهوشی و سماجت قابل توجهی، اولین گل مسابقه را به ثمر رساند.