به جز دو دروازه‌بان ذخیره و مسعود شجاعی، همه نفرات دیگر تیم ملی در سه بازی گذشته به میدان رفته‌اند. بازی گرفتن از 20 بازیکن مختلف، نشان می‌دهد که کی‌‌روش چیزی به نام ترکیب ثابت ندارد و همچنان ترجیح می‌دهد برای هر مسابقه به نسبت همان بازی و توانایی‌های حریف، ترکیب بچیند. 

او برابر عراق به چند مهره تیم ملی استراحت داد و حالا انتظار می‌رود این نفرات برای بازی با عمان دوباره به ترکیب برگردند. برخلاف تصور عمومی درباره عمان، این تیم به هیچ وجه «ضعیف» نیست و کارلوس کی‌روش به خوبی از این موضوع خبر دارد. عمان در مرحله گروهی جام تیم خوبی نشان داده و ایران باید با تمام قوا خودش را برای این مسابقه آماده کند. در نگاه اول به نظر می‌رسد ایران، عمان را بدون تحمل دردسر خاصی شکست خواهد داد. تقریبا همه کارشناس‌های جهان نیز به پیروزی تیم ملی در این مسابقه رای داده‌اند اما ورزش فوتبال، حتی از نقشه‌های کی‌روش نیز غیرقابل پیش‌بینی‌تر است.

 به نظر می‌رسد ترکیب ایران در جدال با عمان، به ترکیب دو بازی اول نزدیک‌تر باشد. شاید تنها در صورت به گل رسیدن و جلو افتادن از این رقیب، کارلوس در نیمه دوم از ترکیبی احتیاط‌آمیز مثل دیدار با عراق استفاده کند.

جایگاه علیرضا بیرانوند روی خط دروازه تثبیت شده است. او با واکنش دیدنی‌اش مقابل عراق، ایران را از خطر شکست نجات داد و ثابت کرد که همچنان در اوج آمادگی قرار دارد. 

پرتاب‌های بلند دست این گلر نیز به شدت مورد توجه هواداران فوتبال در دنیا قرار گرفته است و حتی رسانه‌های اروپایی درباره این پرتاب‌ها گزارش‌هایی منتشر کرده‌اند. در سمت چپ احسان حاج‌صفی پس از یک جلسه استراحت احتمالا به ترکیب برمی‌گردد. در مرکز خط دفاع نیز هنوز ابهاماتی در مورد زوج مرتضی وجود دارد و به نظر می‌رسد کنعانی‌زادگان از بیشترین شانس برای فیکس ماندن برخوردار باشد. 

در سمت راست رقابت نزدیکی بین رامین و وریا شکل گرفته است. رامین در بازی اول پاس گل داد و وریا در دو بازی بعدی نسبتا خوب بود. شاید حالا دوباره نوبت به رامین باشد که در ترکیب قرار بگیرد. در خط میانی حضور امید ابراهیمی تضمین شده است. امید اما این بار دیگر بازوبند کاپیتانی را در اختیار ندارد. چراکه اشکان دژاگه دوباره به ترکیب برمی‌گردد تا قلب تپنده تیم در میانه میدان باشد. احتمالا اعتقاد کی‌روش به وحید امیری نیز دستخوش تغییر نخواهد شد. سامان قدوس آنقدر آماده نشان داده که بعید به نظر می‌رسد به نیمکت منتقل شود. مهدی طارمی نیز در مسابقه گذشته نیمکت‌نشین بوده و انتظار می‌رود جالی علیرضا جهانبخش نه‌چندان آماده را در ترکیب بگیرد. 

در مرکز خط حمله نیز سردار آزمون برای تیم ملی به میدان خواهد رفت. ستاره‌ای که حالا چهار گل کم‌تر از موئز علی به ثمر رسانده است. حتی نفراتی که امروز برای دیدار با عمان انتخاب می‌شوند، نباید تصور کنند که تا پایان تورنمنت فیکس هستند. تغییرات مداوم بخشی از هویت تیم کی‌روش است. وظیفه همه نفرات این است که در جدال با عمان غافلگیر نشوند.