تلاش برای بهتر بودن از عراق

کارلوس کی‌روش که تیمش بدون کوچک ترین دردسری راهی مرحله حذفی جام‌ ملت‌ها شده، با انگیزه حفظ صدرنشینی تیمش را به مصاف عراق خواهد فرستاد. کی‌روش در این خصوص گفته است:«در فوتبال بازی بعدی همیشه مهم‌ترین بازی است و تقابل با عراق برای ما یک بازی حیاتی به شمار می‌رود. از حالا هر کاری که انجام می‌دهیم، برای بازی عراق خواهد بود، دیداری که باید با تمرکز بالا مقابل آنها بازی کنیم. هردو تیم برای کسب صدر جدول و حفظ اعتبار با یکدیگر خواهند جنگید. هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهیم تا در بازی بعدی از عراق بهتر باشیم. بر این باورم که برای حضور در هر تورنمنتی نیاز است کل بازیکنان آماده باشند. می‌توان بازی‌هایی را با ترکیب اصلی با پیروزی به پایان برد، اما با ترکیب کامل می‌توان قهرمان یک تورنمنت شد. وظیفه من به عنوان سرمربی این است که 23 بازیکن تیمم را مثبت و با نگرش سازنده حفظ کنم.»


در انتظار بازی سخت

اشکان دژاگه که پیش‌بینی می‌شد یکی از مهره‌های ذخیره تیم ملی در جام ملت‌ها باشد، مقابل یمن و ویتنام فیکس بوده و توانسته کاپیتان شایسته‌ای برای تیم کی‌روش باشد. دژاگه در خصوص دومین برد تیم ملی و بازی پیش‌رو مقابل عراق این چنین اظهار نظر کرده است:«خداراشکر که توانستیم مقابل ویتنام پیروز شویم. باید قدم به قدم پیش برویم و الان نمی‌شود به مراحل بعدی فکر کرد. بازی بعدی با عراق است و این تیم همیشه حریف قدرتمند و سختی بوده است. ما فقط چهار روز برای آماده‌سازی خود فرصت داریم، ولی در این مدت تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا نتیجه دلخواه هواداران و خود را کسب کنیم. فکر می‌کنم بازی سختی با عراق خواهیم داشت. باید تفکر خود را بازی به بازی پیش ببریم، چون تیم‌های بزرگ دیگری هم هستند که خود را برای کسب بهترین نتیجه آماده می‌کنند. ما در این شرایط تمرکز خود را روی بازی بعدی گذاشتیم و کسی از حالا به قهرمانی فکر نمی‌کند.»


قهرمانی مهم‌تر از آقای‌ گلی

سردار آزمون که همین چند ماه پیش از تیم ملی خداحافظی کرده بود، بازگشتی رویایی به تیم ملی داشته و جام‌ ملت‌ها را با سه گل شیرین آغاز کرده است. بازیکنی که حالا یکی از شانس‌های آقای‌گلی جام به حساب می‌آید، در این خصوص گفته است:«نمی‌خواهم بگویم برادران خودم چون من از آنها کوچک‌ترم اما برادران خودم خوب کار می‌کنند و من چون مهاجم هستم ۹۰ درصد توپ‌ها به مهاجمان می‌رسد. از گل‌زنی‌ام خیلی خوشحالم اما مهم‌تر از گل‌زنی و آقای‌گلی برای ما موفقیت تیم ملی است و خداراشکر که سه امتیاز را گرفتیم. من هر موقع که در بازی حضور دارم هیچ وقت متوقف نمی‌شوم، همیشه دوست دارم که حرکت کنم، خدا گفته از تو حرکت از من برکت و من حرکت می‌کنم تا خدا به من برکت بدهد و خداراشکر در همه بازی‌ها باید بهتر از این هم بازی کنم. امیدوارم همه دست به دست هم بدهیم تا تیم ملی قهرمان آسیا شود چراکه این موضوع از آقای ‌گلی من خیلی مهم‌تر است.»


بازی دراماتیک با عراق

مهدی طارمی پس از یک‌ نیم‌فصل ناامید‌کننده در عرصه باشگاهی، نمایشی رویایی در عرصه ملی داشته و در جام‌ ملت‌ها به یکی از مهره‌های فیکس کی‌روش تبدیل شده است. طارمی در خصوص بازی پیش‌روی تیم ملی و شانس آقای‌گلی خودش گفته است:«به نظرم بازی با عراق یک بازی دراماتیک است، چون چهار سال گذشته که آنها با زور ما را شکست دادند و واقعیتش را بخواهید خیلی برای ما زور داشت که به آنها باختیم. البته نمی‌خواهیم خیلی احساسی بازی کنیم و فقط حمله کنیم، ما حتی می‌توانیم با یک گل هم عراق را شکست دهیم. مطمئن باشید تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم و یک بازی منطقی را ارائه می‌دهیم. طبیعتا ما مهاجم هستیم و به گل زدن فکر می‌کنیم، ولی اینکه بگوییم من باید صددرصد آقای گل شوم اصلا چنین چیزی نیست. البته اینکه بخواهیم آ‌قای گل شویم غیر طبیعی نیست ولی مهم پیروزی تیم است. امیدوارم در نهایت آقای گل هم ایرانی باشد و جام قهرمانی هم به ایران برسد.»