وقتی سامان قدوس در جام جهانی به عنوان مهره ذخیره در ترکیب تیم ملی قرار می‌‌گرفت، خبری از اشکان دژاگه نبود و وقتی اشکان برابر یمن فیکس شد، سامان روی نیمکت حضور داشت. این دو اما بالاخره به صورت همزمان در ترکیب ثابت یکی از دیدارهای رسمی تیم ملی به میدان رفتند و هر دو نفر، نمایش درخشانی در زمین داشتند. اشکان حالا به یک کاپیتان واقعی برای تیم ملی بدل شده است. بازیکنی که اگر چه سرود ملی را نمی‌خواند اما در زمین مسابقه با تمام وجود برای ایران مبارزه می‌کند. پیش از جام ملت‌ها به نظر می‌رسید دوران ملی اشه رو به اتمام است. او حضور چندان درخشانی در لیگ برتر نداشت اما حالا در تیم ملی، فراتر از حد انتظار ظاهر شده است. دژاگه با دوندگی مثال‌زدنی‌اش بارها در حوالی محوطه جریمه خودی ظاهر می‌شود، توپ را تحویل می‌گیرد و آن را به زمین حریف می‌برد. سامان قدوس نیز به لحاظ دوندگی و البته خلاقیت، یکی از آماده‌ترین نفرات تیم ملی است. آنقدر آماده که کی‌روش دیگر قید چسباندنش به نیمکت را زده و حالا بالاخره به فیکس‌ بودن این بازیکن در ترکیب تیمش اعتقاد پیدا کرده است.

آن‌چه سامان و اشکان را از بسیاری از ستاره‌های فوتبال ایران متمایز می‌کند، کلاس بازی آنهاست. هر دو نفر با کم‌ترین ضربه به توپ بازی را به جریان می‌اندازند، هر دو نفر به ندرت پاس اشتباه می‌دهند. هر دو نفر در بیشتر مواقع بهترین گزینه را برای پاس دادن انتخاب می‌کنند و هر دو نفر حتی فضاهای کوچک و تنگ مشکلی برای عبور دادن توپ ندارند. یاد گرفتن فوتبال در اروپا به صورت آکادمیک، به آنها کمک کرده که در سطح کاملا متفاوتی به میدان بروند. 

چسامان در مسابقه اول با یک ضربه تماشایی، توپ را به تور دروازه رساند و به تماشایی‌تر شدن برد تیم ملی کمک کرد. او در مسابقه دوم نیز یک پاس گل دیدنی به سردار آزمون داد تا روند خوبش را در تیم ملی تکمیل کند. بازیکنی که گفته می‌شد یک مهره باشگاهی است و در تیم ملی درخشش چندانی ندارد، بالاخره توانسته خودش را اثبات کند اما هنوز برای کامل کردن این روند فوق‌العاده، چند آزمون بزرگ و مهم دیگر را پیش رو خواهد داشت. اوضاع برای اشکان دژاگه نیز به همین اندازه امیدوارکننده است. 

این هافبک در تیم ملی نقشی تدافعی‌تر از همیشه گرفته اما بیشتر از همیشه آماده به نظر می‌رسد. اشکان در زمین با نزدیک شدن به خط دفاعی تیم حریف، بارها با پاس‌های عمقی دیدنی ویتنامی‌ها را به دردسر انداخت. حضور اشکان، اعتماد به نفس و تکنیک او، به تیم ملی اعتماد به نفس بیشتری داده است. بهترین دریبل‌های این مسابقه نیز از سوی همین بازیکن صورت گرفت و او نشان داد که می‌خواهد در پایان تورنمنت جام قهرمانی را بالای سر ببرد. فوتبال ایران خوش‌شانس است که حالا از وجود سامان و اشکان بهره می‌برد. مردانی که با تجربه بازی و درخشش در فوتبال اروپا، آماده هستند تا نقش مهمی در یک موفقیت تاریخی برای تیم ملی داشته باشند.