گلباران

ایران و همگروهی‌هایش در گروه D جام ملت‌های آسیا، پرگل‌ترین بازی‌ها را نسبت به سایر گروه‌ها برگزار کرده‌اند. ایران با ثبت پنج گل مقابل یمن بهترین برد جام ملت‌ها تا این مقطع را رقم زد و بازی عراق و ویتنام هم پنج گل داشت که البته در رقابتی نزدیک این پنج گل سهم هر دو تیم شد. به این ترتیب در دو بازی گروه D جمعا 10 گل زده شد که بیشتر از تمام گروه‌ها بود. در نقطه مقابل، گروه B که استرالیا در آن حضور دارد در روز اول فقط یک گل داشت. گلی که اردن را مقابل استرالیا برنده کرد و بازی سوریه-فلسطین هم بدون گل مساوی شد.

    

گل‌زن جدید

مهدی طارمی گل‌زن شماره 50 ایران در تاریخ جام ملت‌های آسیا شد. در ادوار گذشته جام ملت‌ها و طی 13 دوره حضور ایران در این رقابت‌ها 49 بازیکن ایرانی موفق شده بودند نام خود را به عنوان گل‌زن در این مسابقات به ثبت برسانند. از جمع بازیکنان فعلی تیم‌ ملی پورعلی‌گنجی، شجاعی، حاج‌صفی، انصاری‌فرد و سردار آزمون در دوره‌های قبلی گل زده‌اند و در جمع این 49 نفر حضور داشتند. اما مهدی طارمی در اولین حضورش در جام ملت‌ها و در همان دقیقه 12 گل زد و نامش به عنوان پنجاهمین گل‌زن ایرانی در این رقابت‌ها ثبت شد. سامان قدوس هم دقایقی بعد گل‌زن شماره 51 ایران شد.

    

بهترین

سردار آزمون با سه گل زده، فعلا بهترین گل‌زن ایرانی حاضر در این رقابت‌ها است. سردار با دو گل زده در دوره قبلی پا به رقابت‌های امارات گذاشت و با گل‌زنی مقابل یمن فعلا با سه گل بهترین گل‌زن ایران در این مسابقات است که هنوز در میدان حضور دارد و می‌تواند رکورد خودش را بالاتر ببرد.