رکورد گل‌زنی

بیشترین گل زده ایران در یک بازی از جام ملت‌های آسیا. سال 1976 ایران مقابل یمن جنوبی با نتیجه هشت بر صفر به پیروزی رسید و پرگل‌ترین برد خودش را در تاریخ جام ملت‌ها رقم زد. در آن بازی غلامحسین مظلومی هت‌تریک کرد. در دوره بعدی یعنی سال 1980 ایران این بار بنگلادش را هفت بر صفر برد و دومین رکوردش را به جا گذاشت. در این بازی بهتاش فریبا به تنهایی چهار گل زد. بعدها برد معروف 6 بر دو مقابل کره‌جنوبی که سال 1996 و با چهار گل علی دایی به دست آمد در رتبه سوم این رکوردها قرار گرفت.

    


رکورد گل خوردن

بیشترین گل خورده ایران در یک بازی از جام ملت‌های آسیا. تیم‌ملی ایران سه بار در رقابت‌های جام ملت‌ها سه گل از حریفان خود دریافت کرده و هرگز بیشتر از این تعداد گل نخورده است. ایران اولین بار در جام ملت‌های 1988 و در مرحله گروهی با نتیجه سه بر صفر مغلوب کره‌جنوبی شد. بار دوم نیز همین کره‌جنوبی بود که در بازی معروف جام ملت‌های 2004 با نتیجه چهار بر سه به ایران باخت اما برای دومین بار سه گل وارد دروازه ما کرد. آخرین بار هم عراقی‌ها بودند که در جریان تساوی سه بر سه مقابل ایران در جام ملت‌های 2015 توانستند سه گل وارد دروازه ایران کنند.

    


رکورد کلین‌شیت

تعداد کلین‌شیت‌های ایران در جام ملت‌های آسیا. تیم‌ ملی ایران طی 62 بازی در جام ملت‌های آسیا 29 بار از حریفانش گل دریافت کرده و 33 بار نیز دروازه خود را بسته نگه داشته است. ششمین دوره جام ملت‌های آسیا در سال 1976 بهترین دوره تیم‌ ملی ایران از این لحاظ بود.