حذف عجیب کاپیتان آلپاین

رقابت‌های اسکی آلپاین قهرمانی جهان از ۲۳ بهمن به میزبانی سوئد برگزار می‌شود که تیم ملی کشورمان نیز قرار است با ترکیب 10 اسکی‌باز در این رقابت‌ها حضور پیدا کند. با اعلام سرمربی تیم ملی محمد کیادربندسری، پوریا ساوه‌شمشکی، مرتضی جعفری، بهنام کیاشمشکی و محمد ساوه‌شمشکی در بخش آقایان و عاطفه احمدی، فروغ عباسی، صدف ساوه‌شمشکی، میترا کلهر و مرجان کلهر نمایندگان ایران در بخش بانوان نفرات منتخب هستند که با این حساب علامت تعجب و ابهام بزرگی پیش می‌آید که چرا خبری از نام حسین ساوه‌شمشکی کاپیتان تیم ملی نیست! او که یکی از دو اسکی‌باز برتر آلپاین ایران است با سابقه دو بار حضور در المپیک زمستانی، طلای بزرگسالان آسیا در سال ۲۰۱۵ و دو برنز این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۸ به علت مصدومیت موفق نشد در انتخابی‌های ابتدایی تیم ملی شرکت کند. البته او مستندات پزشکی در خصوص مصدومیت خود را نیز به فدراسیون ارائه داده بود اما حالا برخی موارد خط خوردن این اسکی‌باز را پیچیده کرده است. در شایعاتی گفته می‌شود، فدراسیون اسکی به روند سال‌های گذشته خود دوباره برگشته و نسبت‌های فامیلی در تصمیم‌های فنی دخیل شده است. به هر حال پسر رییس سابق فدراسیون همزمان دبیر فدراسیون و ناظر فدراسیون جهانی است و عموی او موسی ساوه‌شمشکی هم رییس کمیته فنی است. البته نمی‌توان کتمان کرد که خود عیسی ساوه‌شمشکی بعد از سال‌ها ریاست در این رشته دیگر قدرتی ندارد. همچنین پاسخ سرمربی و کمیته فنی در خصوص خط خوردن کاپیتان آلپاین نکات ضد و نقیضی دارد. کمیته فنی می‌گوید تصمیم آخر را سرمربی می‌گیرد و اگر او بخواهد حتی بدون انتخابی هر اسکی‌بازی به تیم ملحق می‌شود اما باقر کلهر سرمربی تیم ملی همه چیز را منوط به نظر کمیته فنی دانسته است.

    


نامه به چینی‌ها برای آمدن حدادی

مسئولان فدراسیون بسکتبال با مدیران تیم «شینجیانگ» که برای این فصل لیگ چین حامد حدادی را در اختیار گرفته‌اند، مکاتبه کرده‌اند تا بتوانند بازیکن دو متر و ۱۸ سانتی‌متری خود را برای پنجره ششم انتخابی جام جهانی در اختیار داشته باشند. آنها در همین زمینه نامه درخواست خود را به فدراسیون بسکتبال چین هم ارسال کرده‌اند.حدادی اوایل آذر و همزمان با حضور تیم ملی بسکتبال در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی به چین سفر کرد و در مذاکره با مسئولان تیم شینجیانگ با آنها به توافق رسید و اینگونه ششمین فصل حضور در لیگ چین را آغاز کرد. تیم ملی بسکتبال از مجموع ۱۰ دیدار گذشته خود در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین صاحب هفت برد شده و نتیجه سه دیدار را هم واگذار کرده است. ملی‌پوشان کشورمان در پنجره ششم و پایانی این رقابت‌ها برگزارکننده دو دیدار خانگی برابر ژاپن و استرالیا هستند که به ترتیب دو و پنج اسفند برگزار می‌شود. قرار است اردوی آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال برای این دو دیدار از ۱۹ بهمن آغاز شود. البته هنوز فهرست اردونشینان اعلام نشده اما با توجه به رایزنی انجام شده قطعا حدادی در فهرست اردونشینان خواهد بود در حالی که وضعیت صمد نیکخواه‌بهرامی برای این مرحله از اردو و دیدارها اصلا مشخص نیست. این بازیکن که این روزها فعالیت باشگاهی ندارد در پنجره‌های گذشته انتخابی جام جهانی و بازی‌های آسیایی کمک حال تیم ملی بسکتبال بود اما معلوم نیست برای دو دیدار پیش رو شرایط همراهی ملی‌پوشان را داشته باشد یا نه.

    


دلیل افت نابغه پینگ‌پنگ

جمیل لطف‌ا... نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز می‌گوید برادران عالمیان همیشه با هم تمرین کرده‌اند و حالا با رفتن نیما به اروپا نوشاد لطمه خورده چون حریف تمرینی خوب ندارد. وی ادامه داد:«نوشاد در قسمت دفاع خیلی ضعیف شده بود، زمانی که با نیما تمرین می‌کرد این شرایط وجود نداشت و کسی نیست که جای نیما را برای او پر کند.» او با اشاره به اینکه یک ماه با یک تیم سوئدی در حال مذاکره بودیم، افزود:«صحبت‌هایی را برای انتقال نوشاد انجام دادیم اما خودش راغب نبود که به آنجا برود چون می‌گفت آنجا سرد و زندگی‌ کردن سخت است، در هر صورت رفتن او به یک تیم خوب اروپایی ضروری است.»