سفرهای توریستی ادامه دارد!

سرجیو سانتوس مربی پرتغالی تیم ملی سه‌گانه کمپی را در کشور خود برای حضور سه‌گانه‌کاران ایران معرفی کرده و قرار است دو ورزشکار از ایران در این کمپ شرکت کنند. نکته جالب ماجرا این است که احمد نامنی سرپرست فدراسیون سه‌گانه هفته گذشته به پرتغال سفر کرده تا بازدیدی از این کمپ داشته باشد. او دوشنبه راهی پرتغال شده و جمعه هم به ایران برگشته است. بحث اصلی این است که وقتی سرمربی تیم ملی خودش این کمپ را معرفی کرده دیگر چه ضرورتی داشته سرپرست فدراسیون بخواهد از آن بازدید داشته باشد؟ حتی اگر سرپرست فدراسیون به دنبال گرفتن اطلاعاتی در مورد این کمپ بوده، می‌توانست از راه‌های دیگری اطلاعاتی به دست آورد و با توجه به اینکه فدراسیون‌ها با مشکلات ارزی روبه‌رو هستند چرا به جای هزینه کردن برای حضور در مسابقات بین‌المللی برای انجام سفر کاملا غیرضروری یک مسوول هزینه شود؟ چرا شورای برون مرزی باید با این درخواست موافقت کند؟ زمانی که کشور درگیری مشکلات نوسان قیمت ارز بود، وزارت ورزش تاکید بیشتری روی جلوگیری از سفرهای غیرضروری کرد اما گویا این تاکید به گوش کم‌تر مدیر و رئیسی رفته است و مشکلات بودجه‌ای فدراسیون‌ها فقط شامل لغو اعزام ملی‌پوش‌های‌شان می‌شود، نه سفرهای غیرضروری مسئولان به کشورهای دیگر که پشت‌شان هیچ دلیل منطقی وجود ندارد. به نظر می‌رسد وزارت ورزش باید کمی جدی‌تر به این ماجراها ورود کند.

    


غیاثی به سیم آخر زد

 قهرمانان مریض

کم‌تر دوومیدانی‌کاری است که تا به حال طعم تلخ‌ حرف‌های تیمور غیاثی سخنگوی فدراسیون را نچشیده باشد. او هر بار که مصاحبه می‌کند، بخشی از جامعه این ورزش را غمگین می‌کند. غیاثی اما که به تازگی برای تعطیلات و استراحت به ینگه دنیا سفر کرده بود، در تازه‌ترین صحبت‌هایش حسابی از خجالت قهرمانان دوومیدانی در‌آمد و صحبت‌هایی عجیب و حتی توهین‌آمیز به زبان آورد. او گفت:«باور کنید، خدا شاهد است قهرمانان مریض شدند. نه قدرشناسی می‌فهمند، نه موقعیت می‌دانند. تنها دست‌شان دراز است و می‌خواهند از فدراسیون بگیرند. کیهانی تمام تلاش خود را می‌کند، به کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش می‌رود و ما هم در کنار او تلاش می‌کنیم تا ورزشکاران زمین نمانند. وضعیت کشور ما در شرایط بحرانی است، به خصوص که ورزش برای دولت در رده دهم قرار دارد. یعنی تقصیر ما نیست، همیشه ما ورزشکارانی که افتخارآفرین بودند را به دندان کشیدیم.  متاسفانه نمی‌دانم برخی از ورزشکاران چه طلبی از فدراسیون و از سیستم دارند. یک بار نشد که یک خسته نباشید به فدراسیون بگویند، مگر ما حمال آنها هستیم! ما باید این روحیه را از بین ببریم.» گویا غیاثی بعد از این همه سال کار و حضور در دوومیدانی هنوز به خوبی توجیه نیست که فدراسیون‌های ورزشی برای چه تشکیل شده‌اند و کار مسئولان آن چیست!

    


بازداشت مدیر با ابهام مالی

طی چند ماه گذشته یکی از مدیران کلان ورزش یکی از استان‌های کشورمان به دلیل نامعلومی از مدیریت خود برکنار شد. شنیده‌ها حاکی از آن است مدیرکل سابق برای پاره‌ای از توضیحات بازداشت شده است. حواشی که در رابطه با او به وجود آمده بود مبنی بر مشکلات مالی در اداره کل ورزش استان مربوطه بوده اما هنوز سندی برای اثبات حقانیت وی در این موضوع وجود ندارد و طبق شنیده‌ها مدیرکل سابق برای توضیح پاره‌ای از سوالات در بازداشت به سر می‌برد. این مدیرکل سابق در یکی از رشته‌های رزمی نیز سال‌های زیادی است که فعالیت می‌کند.

    


بازگشت فدراسیون اسلامی ورزش زنان

الهه عرب‌عامری سرپرست فدراسیون اسلامی ورزش زنان شد تا این فدراسیون بعد از هشت سال توقف و انحلال دوباره کار خود را از سر بگیرد. او در این باره گفت:‌«از اعتماد سلطانی‌فر تشکر  می‌کنم. تشکیل مجمع و انتخاب رییس فدراسیون اسلامی ورزش زنان اولین ماموریت من خواهد بود. ما بعد از استقرار در کمیته ملی المپیک به سرعت مقدمات ارتباطات بین‌المللی و دعوت از کشورهای عضو را برای مجمع آینده آغاز خواهیم کرد. به جرات ادعا می‌کنم بسیاری از مربیان حال حاضر زن در رشته‌های مختلف از دل بازی‌های زنان کشورهای اسلامی به ورزش ایران معرفی شدند.»