توافقات   جدید  برای   ایگور

به همان اندازه که مدیریت قبلی فدراسیون والیبال علاقه‌ای نداشت تا همکاری ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی با کشورمان ادامه پیدا کند و حتی دستور دادند که او و دستیارانش به کشورهای‌شان برگردند، افشین داوری دوست دارد که این سرمربی را نگه دارد و تا المپیک 2020 بالای سر تیم بگذارد. داوری پس از اینکه اعلام کرد ایگور با فدراسیون قرارداد دارد و باید به این قرارداد پایبند بمانیم قصد دارد با ایجاد تغییراتی در این قرارداد، هر طور شده دل سرمربی را به دست بیاورد و او را در تیم نگه دارد. بعد از اعلام ماندگاری ایگور قرار شد او و دستیارانش 18 دی به ایران بیایند و پای میز مذاکره با فدراسیون بنشینند. حال باید منتظر ماند و دید سرپرست فدراسیون که تا این حد اصرار به ماندن ایگور دارد، چه تغییراتی  در قرارداد لحاظ خواهد کرد. لازم به ذکر است کولاکوویچ در مدت حضورش روی نیمکت تیم ملی موفق به کسب نتیجه درخور و قابل توجهی نشد. تنها عنوانی که در کارنامه تیم ملی با حضور ایگور توی چشم است، قهرمانی در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا است. میدانی که آنقدر سخت نبود که بتوان برچسب موفقیت بزرگ روی آن زد و بتوان از آن به عنوان دستمایه‌ای برای موفقیت ایگور استفاده کرد.

    


استانبول  به  جای  اردو

بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان تکواندو 25 تا 29 اردیبهشت‌ سال آینده به میزبانی «منچستر» انگلیس برگزار می‌شود. در همین راستا، مهرو کمرانی شاگردانش را به خط کرد تا در اردوی آماده‌سازی این رقابت‌ها حضور پیدا کنند. به این ترتیب زهرا علیزاده، نگار قدیانی، آیدا خورشیدی، ناهید کیانی، دنیا محمدی، مهسا پورمیرزا، فاطمه اموری، نرگس میرنوراللهی، کوثر اساسه، پریسا جوادی، فاطمه جعفری، مهسا کیادلیری، صدف امیر، یلدا ولی‌نژاد، کیمیا همتی، شهربانو دامغانی‌نژاد، اکرم خدابنده و ملیکا میرحسینی به این اردو دعوت شدند. شاید با توجه به اینکه پیش از این نیز گفته شده بود کیمیا علیزاده به خاطر مصدومیت نمی‌تواند در قهرمانی جهان مسابقه بدهد، نبود نام او در لیست دعوتی‌ها چندان جای تعجب نداشته باشد. اما این عجیب است که چرا کیمیا حتی برای دور نبودن از شیاپ‌چانگ و دوری از فضای تمرین برای در کنار تیم بودن هم به اردو فراخوانده نشده است. پیش از این نیز دلیل دوری از فضای تمرین و اردو ضعف کیمیا عنوان شده بود که می‌شد این بار این ضعف را از بین برد. اما نکته جالب این است که کیمیا ترجیح داده دور از هیاهوی تکواندو، با همسرش به گشتن در استانبول بپردازد و عکس‌های‌شان را در اینستاگرام به اشتراک بگذارد. این اردو از روز دوشنبه سوم دی در مرکز جهانی تکواندو آغاز می‌شود.

    


گزینه‌ای که در قواره کشتی نیست

محمدحسین محبی به عنوان یکی از اعضای مجمع عمومی فدراسیون کشتی می‌گوید:«چندی است از دو گزینه اصلی به عنوان کاندیدای انتخابات فدراسیون کشتی یاد می‌شود که احتمال دارد به محض اعلام زمان ثبت نام وارد عرصه رقابت شوند. گزینه‌های مذکور هرچند از خانواده گوش‌شکسته‌ها هستند و به قول معروف خاک کشتی را خورده‌اند، اما به هیچ عنوان نمی‌توان عناوین و افتخارات و توانایی مدیریتی آنها را با هم یکسان دانست. به نظر من کسی که قصد دارد وارد گود انتخابات شود باید در حد و اندازه این پست مهم و تاثیرگذار باشد.» او افزود:«اینکه اهالی کشتی می‌گویند رئیس بعدی فدراسیون باید عضوی از این خانواده باشد کاملا درست است اما این بدان معنا نیست که هر گوش‌شکسته‌ای می‌تواند ریاست فدراسیون را در اختیار بگیرد. رئیس بعدی کشتی باید قابلیت ایجاد تحول اساسی در این رشته و همچنین جذب اسپانسرهای بزرگ را داشته باشد. با کمال تعجب نام گزینه‌ای که طی روزهای اخیر بیش از همه شنیده می‌شود به هیچ عنوان در قد و قواره ریاست فدراسیون کشتی نیست!»