خصومت شخص فدراسیون با حدادی!

به نظر می‌رسد کلاف پیچیده خصومت فدراسیون دوومیدانی با احسان حدادی قرار نیست به این زودی‌ها باز شود. بعد از ماجراهای بلاتکلیفی حدادی پس از بازی‌های آسیایی و رفتن مک ویلکینز به چین برای قرارداد بستن با چشم‌بادامی‌ها، حتی ورود صالحی‌امیری به ماجرا و برگزاری جلسه هم جواب نداده است. چراکه هنوز نه خبری از برنامه‌ریزی و تعیین مربی برای قهرمان پرتاب دیسک آسیاست و نه چیزی از صلح و صفا بین فدراسیون و حدادی شنیده می‌شود. حتی گویا این رابطه سردتر هم شده است و خصومت فدراسیون بیشتر از گذشته است. قهرمان چهار دوره بازی‌های آسیایی با اشاره به دیدارش با صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک گفت:«صالحی‌امیری برنامه‌های من را به صورت مکتوب خواست و من هم ارایه دادم. او اعلام کرد هزینه تمام اردوها را کمیته می‌دهد اما دوستان فدراسیون پس از ‌آن رفتند صحبتی کردند که همه چیز منتفی شد و اتفاقی نیفتاد. متاسفانه آنها در دیداری که با صالحی‌امیری داشتند صحبت‌هایی کردند که دیگر نتوانستم رییس کمیته را ببینم. فدراسیون دوومیدانی به صورت رئیس و کارمندی اداره می‌شود، نه رئیس و ورزشکاری. من به دوستان گفتم اگر مربی ایرانی سراغ دارند که می‌تواند به من کمک کند مشکلی ندارم هرچه آنها بگویند را اجرا می‌کنیم اما نباید طوری باشد که رکوردم در سال بعد زیر 68 متر باشد. اگر نمی‌خواهد اعلام کند من هم تصمیم دیگری بگیرم. متاسفانه برخی مسائل، دیگر خصومت شخصی شده است. همه به دنبال بالا بردن پرچم ایران هستیم.»

    


ترس ضیایی از بازگشت ایگور؟!

ماندن ایگور کولاکوویچ در سمت سرمربی تیم ملی والیبال هنوز مورد بحث است. در فدراسیون قبلی اصرار بر این بود که باید با ایگور قطع همکاری شود اما افشین داوری سرپرست والیبال خیلی زود اعلام کرد که باید به قرارداد با این مربی پایبند بود و تا المپیک 2020، ایگور با والیبال ایران می‌ماند. این در حالی است که امیر خوش‌خبر سرپرست سابق تیم ملی خبر داده بود که هیچ قراردادی نبوده و تنها یک توافقنامه امضا شده است. در هر حال ایگور که حالا باید بهمن‌ماه به  ایران بیاید تا تماشاگر مسابقات لیگ باشد و البته برنامه‌هایش را نیز ارایه کند، باب تازه‌ای از ماجراهای اخیر را باز کرد. او گفت:«من تا المپیک 2020 با فدراسیون ایران قرارداد دارم. بعد از مسابقات قهرمانی جهان از سرپرست تیم ملی خواستم تا شرایطی فراهم کند که من و دستیارانم به ایران بیاییم، اما متوجه شدم که احمد ضیایی، موافق این موضوع نیست. او دستور داده بود که من و دستیارانم به کشورمان برویم و به ایران برنگردیم! می‌دانم که خیلی‌ها در ایران نسبت به عملکرد تیم ملی انتقاد داشتند و به همین دلیل تصمیم داشتم به ایران برگردم و بتوانم با آنها صحبت کنم؛ حتی تصمیم داشتم درخواست برگزاری نشست خبری بدهم و با رسانه‌ها صحبت کنم، اما فکر می‌کنم ضیایی نگران بود که من صحبت‌هایی را مطرح کنم که چندان خوشایند آنها نیست.» به نظر می‌رسد با رفتن ضیایی باید منتظر اتفاقات حاشیه‌ای بسیاری باشیم.

    


طلای 49 هزار دلاری

مسابقات گرنداسلم برای ایران یک طلا و یک برنز به همراه داشت. آرمین هادی‌پور در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف «جون جانگ» از کره جنوبی رفت و دو بر صفر نتیجه را واگذار کرد تا برای کسب عنوان سومی تلاش کند. او برای کسب مدال برنز با «تای هون کیم» نماینده کره جنوبی مبارزه کرد که با نتیجه سه بر دو به برتری رسید و برنزی شد. گفتنی است به نفر سوم پنج هزار دلار (3500 دلار برای بازیکن و 1500 دلار مربی) پاداش تعلق می‌گیرد. همچنین سجاد مردانی هم «کیو دون این» از کره‌جنوبی را سه بر دو شکست داد و عنوان قهرمانی را به همراه پاداش 49 هزار دلاری گرفت.