کمیته المپیک حلال معضلات بسکتبال

به تازگی کمیته ملی المپیک در حل مشکلات بسیاری از فدراسیون‌ها ورود و برای حل آنها تلاش می‌کند. پس از دوومیدانی و وزنه‌بردای حالا نوبت بسکتبال است که مشکلاتش در ساختمان سئول حل شود. کمیته ملی المپیک پیش‌قدم شده و موضوع بدهی بسکتبال به صدا و سیما را که مانع از پخش زنده مسابقاتش شده بود، حل کرد. مورد بعدی مساله سالن افراسیابی بود که بسکتبال تمامیت آن را می‌خواست اما برای سه روز در هفته متقاضی داشت. درنهایت قرار شده کمیته ملی المپیک با شرکت توسعه و تجهیز مذاکره کند تا این سالن صددرصد در اختیار بسکتبال قرار بگیرد که در این صورت گفته می‌شود شیمیدر حاضر است نسبت به تجهیز آن اقدام کند و این سالن را در ازای هزینه بازسازی برای طول فصل استفاده کند. مورد سوم هم مربوط به مساله تامین ارز و انتقال آن بود که کمیته مساعدت‌های لازم را برای رفع موانع در دریافت و انتقال آن انجام داده است.

    


وزیر برای کاراته تذکر گرفت

انتخاب شدن محسن آشوری به عنوان سرپرست فدراسیون کاراته انتقادات بسیاری را به دنبال داشت. آشوری دبیر فدراسیون کاراته بود که در چند وقت اخیر در حواشی بسیاری دیده شد. قرار بود روز گذشته مراسم معارفه آشوری برگزار شود اما گویا نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان ارسال شده مبنی بر این که به دلیل برخی از مشکلات آشوری، برای سرپرستی فدراسیون کاراته باید از گزینه دیگری استفاده شود. گویا این تذکر به وزیر بسیار جدی است و به احتمال بسیار زیاد آشوری کارش را به عنوان دبیر ادامه خواهد داد و گزینه دیگری به عنوان سرپرست انتخاب می‌شود. این موضوع وقتی جدی‌تر به نظر می‌رسد که در چند روز گذشته تعدادی از قهرمانان سابق این رشته با حضور در وزارت ورزش و جوانان مخالفت خود را با سرپرستی آشوری در فدراسیون کاراته اعلام کرده‌اند و از وزیر ورزش خواسته‌اند که این اتفاق رخ ندهد. یکی از نکات جالب این بود که با اعلام خبر سرپرستی آشوری، سایت فدراسیون پر شد از خبرهای تبریکی که برای آشوری آمده بود. حال باید دید سرانجام وزارت ورزش چه تصمیمی در قبال این تذکر و درخواست می‌گیرد.

    


شوک سال به نام نعمتی

شکست زهرا نعمتی در بازی‌های آسیایی هنوز از یادها نرفته است. سایت کمیته بین‌المللی المپیک در گزارش خود درباره اتفاقات سال 2018 میلادی تیروکمان، شکست زهرا نعمتی در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا را شوک سال دانست. در این گزارش در بخش اول با عنوان «سکوت و هیاهو» آمده است:«بزرگ‌ترین شوک در جهان پاراتیروکمان در بازی‌های پاراآسیایی که ماه اکتبر برگزار شد، روی داد؛ جایی که زهرا نعمتی قهرمان المپیک و جهان خسته و سراسیمه بود. رقابت اصلی میان زهرا نعمتی، قهرمان دو دوره پارالمپیک و وو چون ین، قهرمان جهان در سال 2015 بود. در حالی‌ که کماندار چینی تا پارالمپیک 2016 ریو و شکست برابر نعمتی، باختی را در کارنامه مسابقات بین‌المللی خود نداشت، سرانجام شکست را پذیرا شد، اما در جاکارتا وو بهتر از نعمتی نشان داد و با پیروزی 6 بر چهار به مدال طلای بازی‌های اندونزی رسید.»

    


امتناع وفایی از رقابت با رژیم‌اشغالگر

حسین وفایی، اسنوکر باز ایرانی که به دلیل عضویت در بخش حرفه‌ای‌های اسنوکر جهان باید دوشنبه در دور مقدماتی رقابت‌های اوپن اسکاتلند نخستین دیدارش را انجام می‌داد برای دومین بار با قرعه‌ای بسیار بد مواجه شد و باید به مصاف نماینده‌ای از رژیم صهیونیستی می‌رفت که وفایی به دلیل مسابقه ندادن با این ورزشکار از دور رقابت‌ها کنار رفت. وفایی نخستین باری که از رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی خودداری کرد با جریمه نقدی از سوی فدراسیون حرفه‌ای‌های جهان روبه‌رو شد و مطمئنا با توجه به تکرار این مساله احتمال می‌رود جریمه نقدی سنگین‌تری در انتظار وفایی باشد.