کار سخت کشتی برای المپیک

با تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک و اتحادیه جهانی کشتی در هر وزن تنها ۱۶ کشتی‌گیر می‌توانند در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت کنند. در نظر گرفتن ۱۶ نفر برای هر وزن رقابت‌های کشتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو شانس حضور کشتی‌گیران مدعی را نسبت به المپیک ریو حدود ۲۰ درصد کاهش داده است. رقابت‌های کشتی آزاد، فرنگی و زنان المپیک در هر رشته در ۶ وزن برگزار می‌شود و اتحادیه جهانی کشتی مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی در قزاقستان را به عنوان مرحله اول گزینشی المپیک در نظر گرفته است. نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی در این زمینه گفت:«با توجه به اینکه برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای هر وزن نفرات کمتری نسبت به المپیک ۲۰۱۶ ریو مجوز کسب می‌کنند، کشورها رقابت سختی برای حضور در المپیک دارند و این کار کشورهای ضعیف را برای کسب سهمیه این بازی‌ها سخت‌تر می‌کند.»

    


بهنوش طباطبایی در فیلم تختی

با آغاز فیلمبرداری فاز سوم فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» که شامل دوران جوانی غلامرضا تختی است، بهنوش طباطبایی به جمع بازیگران این فیلم سینمایی پیوست. آتیلا پسیانی،حمیدرضا آذرنگ، پریوش نظریه، ستاره پسیانی، بانیپال شومون، مجتبی پیرزاده، علیرضا گودرزی و معصومه قاسمی‌پور از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم «غلامرضا تختی» ایفای نقش می‌کنند. همچنین مراحل فنی فیلم به صورت همزمان در حال انجام است. کارگردانی این فیلم سینمایی را بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی را سعید ملکان بر عهده دارد.

    


چهار میلیارد  برای بازسازی آکادمی

بعد از انفجاری که در آکادمی ملی المپیک صورت گرفت، ورزشکارانی که در آکادمی ملی المپیک تمرین می‌کنند مشکلات زیادی داشتند. بعد از جلسه‌ای که سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک با نوبخت داشت، موافقت شد تا چهار میلیارد تومان برای بازسازی تاسیسات آکادمی به کمیته اختصاص پیدا کند. البته این بودجه هنوز وصول نشده است. همچنین کمیته ملی المپیک در تلاش است تا در چند روز آینده با بودجه واریزی به فدراسیون‌ها، بودجه تخصیص یافته به آنها را به صددرصد برساند.

    


سهمیه المپیک در «جاده» خطر

اتحادیه جهانی دوچرخه سواری (UCI) در اطلاعیه‌ای ۲۱ آبان را به عنوان آخرین مهلت ثبت‌نام تیم‌های جاده برای حضور در تورهای بین‌المللی اعلام کرده بود اما تیم‌های ایرانی هیچ‌کدام ثبت نام نکردند. این اتفاق در حالی است که تیم‌های ایران در سال‌های گذشته همیشه جزو مدعیان تورهای آسیایی بودند و در همین راستا ایران هم توانسته بود در دوره‌های قبلی المپیک سهمیه کامل بگیرد. جدا از در خطر بودن سهمیه المپیک، غیبت تیم‌های ایرانی در تورهای آسیایی به منزله خانه‌نشینی بسیاری از رکابزنان محسوب می‌شود که فقط مجبور هستند روی مسابقات داخلی حساب بازکنند و این مساله قطعا باعث افت هرچه بیشتر دوچرخه‌سواری جاده ایران می‌شود. محسن سلگی مدیر تیم‌های ملی می‌گوید:«با این شرایط، تلاش می‌کنیم دعوتنامه بگیریم و نفراتی را در قالب تیم ملی به تورها اعزام کنیم تا حداقل بتوانیم سهمیه المپیک را بگیریم.»

    


توافق اخلاقی با سرپرست‌ها

محمدشروین اسبقیان مدیر دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها اعلام کرد که حضور سرپرستان فدراسیون‌ها در انتخابات منع قانونی ندارد اما وزارت ورزش تصمیم گرفت طی هماهنگی‌هایی سرپرستان در انتخابات حاضر نشوند تا لیبل دخالت در انتخابات روی نام وزارتخانه نخورد. او همچنین در مورد اینکه بنی‌تمیم قصد دارد در انتخابات فدراسیون کشتی حضور پیدا کند، گفت:«من چنین چیزی نشنید‌ه‌ام. اگر چنین اتفاقی رخ دهد باید بررسی کنیم. تاکید می‌کنم این موضوع منع قانونی ندارد، اما ما دنبال این هستیم که شرایطی فراهم نشود که بگویند وزارت ورزش از گزینه‌ای حمایت می‌کند. فعلا برنامه این است که سرپرستان در انتخابات حاضر نشوند. با فدراسیون‌هایی که سرپرست برای آنها انتخاب کرده‌ایم صحبت کرده‌ایم تا این افراد در انتخابات شرکت نکنند. تاکید می‌کنم که هیچ منع قانونی وجود ندارد و این موضوع یک صحبت اخلاقی بین سرپرستان و وزارت ورزش بوده است که آنها در انتخابات حضور پیدا نکنند.»