رستمی اردوی خارجی می‌خواهد!

کیانوش رستمی وزنه‌بردار پرحاشیه ایران بعد از آشتی‌کنان با علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در ساختمان کمیته ملی المپیک، درخواست عجیبی را مطرح کرده که خیلی زود با مخالفت مرادی روبه‌رو شد. رستمی از فدراسیون تقاضای اردوی برون مرزی کرده که با مخالفت صریح و جدی مرادی و فدراسیون وزنه‌برداری مواجه شد. این درخواست رستمی از آن‌جایی عجیب می‌شود که او بعد از المپیک چیزی به جز ناکامی ندیده و هیچ کارنامه قابل دفاعی برای این درخواستش ندارد. از طرفی، با توجه به کاهش سهمیه‌های المپیک که شامل حال کشورمان هم شده، ایران در المپیک 2020 تنها دو سهمیه دارد که باید در دو وزن تقسیمش کند. به این ترتیب با توجه به درخشش سهراب مرادی قهرمان بلامنازع جهان و المپیک، کیانوش نه‌تنها شانسی برای رفتن به المپیک ندارد بلکه هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد که به جای سهراب، کیانوشی روی تخته حاضر شود که همیشه نامش با حاشیه مطرح می‌شود. از طرفی سهراب برخلاف کیانوش، بعد از المپیک در هیچ میدانی به کم‌تر از طلا رضایت نداده و از همین حالا همه او را یکی از مسافران ژاپن می‌دانند. به این ترتیب انتخاب کیانوش یک خودزنی بزرگ برای وزنه‌برداری به حساب می‌آید. هرچند به نظر می‌رسد فدراسیون وزنه‌برداری نیز دست از حمایت تمام‌قد از رستمی کشیده است و شاید اتفاقات اخیر (رد نکردن نام کیانوش رستمی برای قطر کاپ) همه سناریویی باشد برای کنار گذاشتن وزنه‌برداری که بعد المپیک از اوج سقوط آزاد کرد. چون با توجه به روند دو سال اخیر اگر این درخواست کیانوش حتی چند ماه پیش مطرح می‌شد، پاسخ مثبت فدراسیون وزنه‌برداری را می‌گرفت.

    


بسکتبال، بلیت چین در مانیل را رزرو می‌کند؟

تیم ملی بسکتبال ایران در ادامه رقابت‌هایش در پنجره پنج انتخابی جام جهانی امروز در مانیل به مصاف فیلیپین می‌رود. دو تیمی که بازی اول خودشان را در این پنجره واگذار کرده‌اند. ایران روز جمعه در استرالیا از میزبانش شکست سنگینی خورد و فیلیپین هم بازی را به قزاقستان واگذار کرد تا نشان دهد در خانه شکست‌ناپذیر به نظر نمی‌رسد. تیم ملی کشورمان در تهران فیلیپین را با شکست بدرقه کرد و فیلیپینی‌ها در چند بازی اخیر دوستانه و رسمی خود نتوانسته‌اند نتایج خوبی بگیرند و شکست این تیم نمی‌تواند کار سخت و دور از دسترسی باشد. شاگردان شاهین‌طبع که بازی بسیار ضعیفی را مقابل استرالیا به نمایش گذاشتند، باید دید برای جدال با فیلیپین چه برنامه‌ای خواهند داشت و آیا اشتباهات خود را برطرف کرده و صعود خود را قطعی می‌کنند یا همه چیز به تهران و دیدارهای آینده موکول می‌شود. ایران با پیروزی بر فیلیپین می‌تواند تقریبا صعودش به جام جهانی را که در چین برگزار می‌شود، قطعی کند. حال باید دید آسمانخراش‌های کشورمان می‌توانند بلیت چین را رزرو کنند یا نه؟ از طرفی یکی از نکات جالب توجه پیرامون تیم ملی بسکتبال این است که رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال خودش را به فیلیپین رسانده‌است. این در حالی است تیم ملی دو بازی سنگین و پروازهای طولانی را پشت سر گذاشته و می‌گذارد، اما ماساژور و بدنساز همراه تیم نیست و ای کاش رئیس فدراسیون در این سفر بدنساز و ماساژور نیز با خود همسفر می‌کرد! ایران و فیلیپین ساعت 15 امروز به مصاف هم می‌روند.

    


جلسات لاکچری برای ریاست کاراته!

گویا برخی از افراد سرشناس در کاراته این روزها در رستوران‌های لوکس غرب تهران ناهار را کنار یک گزینه و شام را در کنار گزینه بعدی ریاست فدراسیون میل می‌کنند. آنهایی که همیشه در سایه و در واقع صحنه گردان این رشته بوده‌اند و اینگونه مدعیان ریاست کاراته در حالی که هنوز موضوع رفتن رئیس بازنشسته قطعی نشده در پی کسب رای هستند. 

کاراته ایران برای اولین بار در تاریخ این رشته سه مرحله در مسابقات قهرمانی جهان در کومیته تیمی عنوان قهرمانی را کسب کرده و برای اولین بار پس از 48 سال عنوان نایب قهرمانی را در مسابقات جهانی به دست آورده است. اگر مدال المپیک برای مسئولان ورزش کشورمان اهمیت داشته باشد، پس هرچه زودتر باید تکلیف رئیس این فدراسیون روشن شود.