حال ناخوش بسکتبال

بسکتبال این روزها اصلا حال خوشی ندارد. آخرین سال‌های ریاست محمود مشحون با تندترین انتقادات همراه شده بود اما حالا نه‌تنها شرایط بهبود پیدا نکرده، بلکه باعث شده همان منتقدها قدردان روزهایی باشند که مشحون بر سر کار بود. آن زمان حداقل تیم ملی منسجمی را شاهد بودیم که تمام ستاره‌هایش در تورنمنت‌ها حضور داشتند ولی الان بسکتبال که داعیه یکه‌تازی در آسیا را دارد، بیشتر شبیه لشکری است که نیمی از افرادش را در اختیار ندارد. اوضاع آنقدر در تیم ملی بر وفق مراد نیست که حامد حدادی کوچک‌ترین واکنشی به غیبتش در تیم نشان نمی‌دهد و ترجیح می‌دهد روزهایش را در جزیره کیش بگذراند. اوضاع وقتی وخیم‌تر به نظر می‌رسد که کادر فنی هم متقابلا واکنشی به نبود ستاره‌اش نشان نمی‌دهد. صمد نیکخواه‌بهرامی هم که در آمریکا به سر می‌برد، جوابی به دعوتش نمی‌دهد. او اخیرا پست‌های اعتراضی به رواج برخی بداخلاقی‌ها که به همین بسکتبال بازمی‌گردد نیز منتشر کرده است. ماجرای دعوت نشدن ارسلان کاظمی هم که همچنان مبهم باقی مانده است. درباره ارسلان گفتند مصدوم است اما شواهد نشان می‌دهد غیبت او به مسائل دیگری بازمی‌گردد! مشکلات مالی هم که به یار جدا نشدنی بسکتبال تبدیل شده است. این یار آنقدر به بسکتبال نزدیک شده که در مسیر انتخابی جام جهانی به جز مربی‌اش (فرزاد کوهیان) فیزتراپ، ماساژور و مسئول تدارکات هم در تهران ماندگار شدند. در عوض مدیرتیم‌های ملی در نقش سرپرست با وجود جنجال ماست و دوغ و حرف‌های عجیبش همراه تیم است. چند بازیکن حال حاضر همچنان از صحبت های مسعود قاسمی دلخور هستند اما برای صلاح تیم ملی به اردو رفتند. در این شرایط جای سوال دارد چرا وزارت ورزش به ناتوانی در اداره این رشته پرافتخار ورود نمی‌کند؟! بسکتبال‌ سال‌ها بر بام آسیا ایستاده و به المپیک و جام جهانی رسیده است. بسکتبال می‌تواند با کمی اهرم کمک‌کننده از پس دیدار با استرالیا و فیلیپین هم بربیاید و بار دیگر حضور در جام جهانی را تجربه کند اما بسکتبال بدون توقف از مسیر پیشرفت دور می‌شود.

    

رای معروف چیست؟

پس از اینکه سعید معروف در حمایت از امیر خوش‌خبر پست اینستاگرامی تندی را علیه رئیس فدراسیون والیبال منتشر کرد، صحبت‌هایی در خصوص تشکیل کمیته انضباطی برای رسیدگی به این مساله مطرح شد که تاکنون مشخص نشده رای این کمیته چه چیزی بوده و اصلا قرار است معروف به چه شکل تنبیه شود. به نظر می‌رسد برای معروف که حرف ‌و حدیث‌ها زیادی در خصوص اختیارات بیش از حد وی مطرح شده یک رای خنثی صادر شود. مگر اینکه این بازیکن را با محرومیت از حضور در تیم ملی روبه‌رو کنند. هرچند شنیده می‌شود پس از اینکه خوش‌خبر از تیم ملی کنار گذاشته شد، معروف نیز قصد ندارد به تیم ملی برگردد. 

باید دید در وهله اول رای کمیته انضباطی در این خصوص چه چیزی خواهد بود و آیا معروف خداحافطی خود را از بازی‌های ملی اعلام می‌کند یا خیر. با توجه به اینکه معروف در لیگ ایتالیا بازی می‌کند، نمی‌توان او را از بازی در لیگ محروم کرد و تنها رایی که کمیته انضباطی فدراسیون والیبال می‌تواند بدهد همین محرومیت از بازی‌های ملی خواهد بود. ناگفته نماند در حال حاضر فدراسیون والیبال با مشکلات و حاشیه‌های زیادی روبه‌رو است و شاید این موضوع به پس از تعیین تکلیف ریاست فدراسیون والیبال موکول شود.

    

کیانوش باز هم در سایه

کیانوش رستمی بعد از چند واکنش به فدراسیون که گفته بود چون او را پیدا نکردند به قطر کاپ اعزام نمی‌شود، باز هم به سایه رفت و خبری از او نیست. اکبر خورشیدی‌فر مربی تیم ملی وزنه‌برداری در حالی درباره تیم ملی، نفرات اعزامی به قطر کاپ و اردوی بعدی تیم ملی صحبت می‌کند که هیچ نامی از کیانوش به میان نمی‌آید. بنابراین مشخص نیست سرنوشت کیانوش که اصرار دارد بگوید فدراسیون توجهی به مسیر کسب سهمیه‌اش ندارد، به کجا می‌رسد. کیانوش چند استوری اعتراضی‌اش را هم سه مرتبه در اینستاگرام تمدید کرد تا برخی هنرمندان مثل پرویز پرستویی و یک بازیگر دیگر هم واکنش حمایتی در قبالش داشته باشند.