فعالیت مجازی ممنوع

تیم ملی بسکتبال در حالی در اردوی آماده‌سازی برای حضور در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی حضور دارد که برخی حواشی باعث شده کادر فنی فعالیت مجازی اردونشینان را ممنوع کند. طبق تصمیم مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی بازیکنان تا زمانی که در اردوهای تیم ملی هستند حق فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و مصاحبه علیه فدراسیون و کادر فنی را ندارند. چندی پیش برخی مسائل در فضای مجازی مطرح شد که تازه‌ترین آن پست حمایتی حامد حدادی از ارسلان کاظمی بود که نامش از لیست اردونشینان خط خورده است. روند مدیریتی فدراسیون بسکتبال شرایطی را به وجود آورده که همدلی و انسجام چندانی در تیم ملی دیده نمی‌شود و مشخص نیست این تصمیم چقدر می‌تواند به ایجاد آرامش در تیم ملی کمک کند. تیم ملی بسکتبال روزهای 9 و 12 آذر باید در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی به مصاف استرالیا و فیلیپین برود.

    

کیانوش دیر کرد!

کیانوش رستمی این روزها مشغول تمرین در کرمانشاه است تا برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک 2020 آماده شود. از آنجا که وزنه‌برداران برای حضور در المپیک توکیو باید 6 مسابقه گزینشی المپیک را پشت سر بگذارند بنابراین رستمی در نظر داشت با حضور در مسابقات قطرکاپ اولین مرحله گزینشی المپیک را پشت سر بگذارد و پس از آن نیز در جام فجر شرکت کند. اما اکنون به نظر می‌رسد حضور رستمی در قطرکاپ با وجود اعلام آمادگی او منتفی شده است. طبق اعلام علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ماجرا از این قرار است که محسن بیرانوند قبل از اتمام مهلت قانونی ارسال اسامی نفرات اعزامی به قطرکاپ با کیانوش رستمی تماس می‌گیرد اما وقتی کیانوش پاسخ نمی‌دهد اسامی ارسال می‌شود تا این وزنه‌بردار کرمانشاهی از سفر جا بماند. قطر کاپ که گزینشی المپیک 2020 است از 28 آذر تا دوم دی برگزار می‌شود. جام فجر هم اسفند برگزار می‌شود و البته پیش از جام فجر ایران، کاپ تایلند و کاپ IWF در چین نیز  انجام می‌شوند و چون این دو مسابقه هم در تقویم فدراسیون جهانی جزو رقابت‌های گزینشی المپیک است، رستمی هنوز این شانس را دارد با حضور در یکی از این مسابقات، تا پایان سال حداقل دو مسابقه گزینشی المپیک را پشت سر بگذارد.

    

شهرام جریمه شد

اعتراض شهرام محمودی والیبالیست سابق تیم ملی در گفت‌وگوی تلویزیونی به نحوه برگزاری لیگ،  نبود ویدئو چک با کیفیت، بی‌توجهی به نظرات باشگاه و برگزاری مسابقات با 13 تیم پای او را به جلسه کمیته انضباطی کشاند. کمیته انضباطی درنهایت دوشنبه رای خود را صادر و محمودی را به یک جلسه محرومیت تعلیقی و 15 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرد. هرچند کمی بعدتر محرومیت محمودی را تعلیق کرد تا با باقی‌ ماندن جزای نقدی، اهمیت جریمه مالی برای فدراسیون ضیایی نمایان شود. محمودی در حالی با حکم کمیته انضباطی روبه‌رو شد که سعید معروف هنوز کوچک‌ترین واکنشی از این کمیته ندیده است. معروف چندی پیش در پستی حمایتی از امیر خوش‌خبر حسابی از خجالت رئیس درآمد. ضیایی هم اعلام کرد این موضوع را پیگیری قضایی می‌کند اما هیچ‌ اتفاقی نیفتاد. معروف بسیار تند و صریح رئیس را مورد خطاب قرار داد و این تفاوت رفتاری جای سوال دارد.

    

رئیس دوومیدانی زیر حرفش زد

بعد از بازی‌های آسیایی و کسب مدال طلای احسان حدادی در این رقابت‌ها، مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی به حدادی رساند که باید کارش را با مربی و اردوی ایرانی ادامه دهد. اما این موضوع در جلسه‌ای که با پرتابگر دیسک ایران برگزار شد به نتیجه مربی خارجی و اردوی داخلی ختم شد. درنهایت اما کیهانی زیر حرفش زد و خبر از اولویت کار با مربی ایرانی خبر داد. کیهانی گفته باید برنامه‌ها و توان فدراسیون را بررسی کنند اما قطعا مربی ایرانی و اردوهای داخلی را مد نظر دارند. حدادی این روزها از شرایطش اصلا راضی نیست و از اینکه فدراسیون کاری با او ندارد گلایه دارد. او با مک ویلکینز آمریکایی به موفقیت‌های بزرگی دست یافت اما فدراسیون توجهی به تمدید قرارداد او نکرد تا حدادی در آستانه از دست دادن مربی‌اش قرار بگیرد.