حدادی در کیش، اردو در تهران

تیم ملی بسکتبال این روزها در تهران خود را آماده حضور در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی می‌کند و این در حالی است که مهران شاهین‌طبع از یکی از ستاره‌های ایران بی‌بهره مانده است. حامد حدادی بعد از مسائل حاشیه‌ای که در چند وقت اخیر به وجود آمد ترجیح داده است در اردوی تیم ملی دیده نشود تا غیبت او و صمد نیکخواه‌بهرامی که در آمریکا به سر می‌برد، نگرانی‌ها را برای رسیدن بسکتبال ایران به جام جهانی زیاد کند. حدادی در شرایطی که تیم ملی دو بازی حساس مقابل استرالیا و فیلیپین را پیش رو دارد، راهی جزیره کیش شده است. قرار بود بعد از مصاحبه تند قاسمی درباره ماجرای ماست و دوغ، او از ملی‌پوشان عذرخواهی کند که هنوز خبری از این دلجویی نشده است. به نظر می‌رسد فدراسیون چندان تمایلی هم به رفع دلخوری‌ها ندارد و ظاهرا قصد دارند با لجبازی و بی‌خیالی این روزهای سخت را سپری کنند. شاید بهتر باشد وقتی فدراسیون در حل این مشکلات قدمی برنمی‌دارد، وزارت ورزش ورود کند تا جام جهانی بدون ایران برگزار نشود.

    

بنی‌تمیم جای خادم می‌نشیند؟

بعد از استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی، حمید بنی‌تمیم نایب رئیس فدراسیون به عنوان سرپرست انتخاب شد. بنی‌تمیم زمانی که خادم به سرمربیگری تیم ملی کشتی‌ آزاد برگشت، تمام کارهای رسول را انجام می‌داد. او در دوران سرپرستی هم دست به انتصاب‌های بسیار مهمی زد. سرپرست کشتی غلامرضا محمدی را به هدایت آزادکاران بازگرداند و در اقدامی قابل توجه فرش قرمز را برای آمدن محمد بنا به کشتی فرنگی پهن کرد. درباره بنا همچنین شنیده می‌شود او با رای مسعود سلطانی‌فر و حمایت کمیته ملی المپیک و ضمانت‌هایی که از آنها برای استقلال کاری‌اش گرفته، راضی به بازگشت به تیم ملی شده است. حالا شواهد نشان می‌دهد که کشتی در مسیر ریاست حمید بنی‌تمیم پیش می‌رود و بعید به نظر می‌رسد که وزارت ورزش مخالفتی با این روال داشته باشد. از همان روزی که بنی‌تمیم حکم سرپرستی از وزارتخانه گرفت رسمی و غیررسمی از سوی فدراسیون‌نشین‌ها بارها تاکید شد که هیچ منع قانونی برای حضور سرپرست در انتخابات فدراسیون وجود ندارد. هرچند که اساسنامه جدید این موضوع را نفی می‌کند، اما هرچه که هست، بنی‌تمیم این فرصت را خواهد داشت تا در صورت ثبت‌نام در انتخابات، از سرپرستی انصراف دهد تا حتی بر اساس اساسنامه جدید هم مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد. لازم به یادآوری است که در نخستین روزهای سرپرستی بنی‌تمیم نیز از او به عنوان گزینه ریاست فدراسیون نام برده می‌شد.

    

توقف غول‌کش لیگ در اردکان

هشتمین هفته از لیگ برتر والیبال با برگزاری 6 مسابقه در شهرهای مختلف پیگیری شد. در اردکان تیم خاتم میزبان شهرداری گنبد بود که این بازی با نتیجه سه بر دو به سود خاتمی‌ها خاتمه پیدا کرد. گنبدی‌ها در این هفته‌ها نتایج خوبی گرفتند و لقب غول‌کش را به خود اختصاص دادند اما در اینجا متوقف شدند. در دیگر بازی این هفته تیم صدرنشین شهرداری ورامین از درنای ارومیه که در انتهای جدول قرار دارد پذیرایی کرد که این بازی با نتیجه سه بر صفر به سود شاگردان رحمان محمدی‌راد در شهرداری ورامین خاتمه پیدا کرد. در آمل تیم کاله میزبان سایپا بود که این مسابقه با نتیجه سه بر یک به سود خودروسازان خاتمه پیدا کرد. تیم بحران‌زده شهرداری ارومیه نیز با هدایت ناصر شهنازی، سرمربی جدید خود مقابل شهروند اراک قرار گرفت. این بازی با نتیجه سه بر دو به سود اراکی‌ها تمام شد تا حضور ناصر شهنازی هم تاثیری در روند نزولی تیم شهرداری ارومیه نداشته باشد. همچنین عقاب نهاجا از شهرداری تبریز در خانه شکست خورد و پیام مشهد با نتیجه سه بر صفر فولاد سیرجان را پشت سر گذاشت.