مصدومیت یا مساله انضباطی؟

اردوی تیم ملی بسکتبال برای حضور در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی از امروز آغاز می‌شود. اما در لیستی که مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی داده، جای نام یک نفر خالی به نظر می‌رسد. امیرحسین آذری، روزبه ارغوان، محمدرضا بهرام‌زاد، محمد ترابی، ‌محمد جمشیدی، حامد حدادی، محمد حسن‌زاده، حامد حسین‌زاده، آرن داوودی، نوید رضایی‌فر،‌ کیوان ریاعی، امیر صدیقی، آرون گرامی‌پور، سجاد مشایخی، رسول مظفری، سالار منجی، میثم میرزایی،‌ صمد نیکخواه‌بهرامی، بهنام یخچالی و محمد یوسف‌وند بسکتبالیست‌هایی هستند که به اردو دعوت شدند. در این میان حذف نام ارسلان کاظمی مهم‌ترین نکته به نظر می‌رسد. شاهین‌طبع با رد مشکل انضباطی، مصدومیت را دلیل نبود ارسلان در اردو عنوان کرد اما شواهد نشان می‌دهد غیبت او دلایل دیگری دارد. به نظر می‌رسد ماجرا به اعتراض کاظمی و چند ملی‌پوش در جریان ماست و دوغ و مصاحبه تند مسعود قاسمی برمی‌گردد. یکی از نشانه‌های دیگر، درخشش کاظمی برای پتروشیمی در دیدار برابر رعد پدافند بود. او در این دیدار 12 امتیاز، 17 ریباند، دو پاس گل، دو توپ ربایی و 32 درصد تاثیرگذاری گذاشت تا نشان دهد موضوع مصدومیت چندان نقشی در خط خوردنش ندارد. در نهایت استوری حامد حدادی با هشتگ «#ارسلان_تنها_نیست» پرده دیگری از نمایش اختلافات درونی تیم ملی را نمایان کرد. پیش از این بارها بازیکنان مصدوم به اردو آمده‌اند و با تیم سفر هم کرده‌اند. در نتیجه با قرار دادن تکه‌های این پازل می‌شود دریافت که موضوع حذف کاظمی انضباطی است. همچنین از سوی دیگر شنیده می‌شود صمد نیکخواه‌بهرامی و به احتمال بسیار حامد حدادی به اردوی تیم ملی نخواهند رفت. صمد که فعلا در آمریکا به سر می‌برد و غیبتش در اردو قطعی به نظر می‌رسد. درباره حدادی هم دو نکته وجود دارد. یکی بحث بهبودی مصدومیتش و دیگری موضوع حل نشده توهین به ملی‌پوشان قرار دارد. قرار بود فدراسیون در رابطه با حرف‌های مدیر تیم‌های ملی با عذرخواهی یا حتی استعفای قاسمی از آنها دلجویی کند که این اتفاق با وجود برگزاری دو جلسه رسمی و محرمانه به سرانجام خوبی نرسید. حالا باید دید صبح امروز چند بازیکن به اردوی تیم ملی می‌روند؟

    

راه نوشاد به آلمان نرسید

بعد از درخشش نوشاد عالمیان در بازی‌های آسیایی با کسب مدال تاریخی تنیس روی میز، انتظار می‌رفت، داستان لژیونری او و برادرش نیما بالاخره به پایان برسد. اما این اتفاق تنها برای نیما افتاد و نوشاد باید کارش را در لیگ ایران شروع کند. بعد از بازی‌های آسیایی نیما خودش را به فرانسه رساند تا پس از مدت‌ها لیبل لژیونری را روی نامش بزند. همچنین قرار بود نوشاد در نیم‌فصل به آلمان برود اما با توجه به اینکه نوشاد دیر تصمیم گرفت و تیم‌ها ترکیب خود را بسته بودند، این پروسه محقق نشد. در نتیجه او با تیم پتروشیمی بندر امام قرارداد بست تا ستاره تنیس روی میز در لیگ داخلی بماند.

    

ضیایی می‌رود یا مثل تاج می‌ماند؟

احمد ضیایی رئیس بازنشسته والیبال، حتی جلوتر از مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال دنبال راه فرار از قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها بود. در روزهای آخر با اجرای برنامه سفر محمدرضا داورزنی به اجلاس FIVB روشن شد که همه از تصور اختلاف داورزنی و ضیایی برای بازگشت به عقب والیبال بازی خوردند و نه‌تنها داورزنی همچنان پای انتخابش ایستاده بلکه حتی در تلاش است تا از FIVB برای ماندن ضیایی کمک بگیرد. رئیس والیبال هم ترجیح داد که در تهران بماند تا مبادا در غیابش صندلی‌اش توسط سرپرست اشغال شود! حالا سه روز از جلاس FIVB می‌گذرد و قرار است امروز داورزنی از مکزیک به تهران برگردد، روزی که با آخرین مهلت استعفای بازنشسته‌ها مصادف شده است. باید دید امروز ضیایی به کمک تلاش‌های داورزنی و هشدار FIVB صندلی‌اش را حفظ می‌کند یا مجبور به رفتن می‌شود؟