امروز، نبرد با فیلیپین جدید  در آزادی

پنجره چهارم جام جهانی بسکتبال از امروز آغاز می‌شود و تیم ملی کشورمان که با صدرنشینی راهی این مرحله شده بود باید با تیم‌های فیلیپین، ژاپن و استرالیا روبه‌رو شود. ایران در نخستین بازی این مرحله امروز (پنجشنبه) میزبان فیلیپین خواهد بود، فیلیپینی که پس از محرومیت از سوی فیبا، تیم جدیدی را با مربی جدید تشکیل داده و رودرروی شاگردان مهران شاهین‌طبع خواهد ایستاد. ملی‌پوشان کشورمان در 6 بازی قبلی خود در انتخابی جام جهانی یک شکست و پنج برد را در کارنامه دارند و تاکنون در خانه باخت نداشته‌اند. اردوی تیم ملی پس از بازی‌های آسیایی از شنبه آغاز شده و مشخص نیست که حامد حدادی در این میدان بازی خواهد کرد یا خیر، اما ارسلان کاظمی پس از مصدومیتی که در جاکارتا داشت، شرایطش بهتر شده است. دیدار دو تیم ایران و فیلیپین امروز ساعت 17 در تالار بسکتبال آزادی آغاز می‌شود و وورد خانواده‌ها نیز آزاد اعلام شده است. در این میان خبرهایی از احتمال خداحافظی صمد نیکخواه‌بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال پس از دیدار امروز و کناره‌گیری مهران شاهین‌طبع از هدایت تیم ملی در آینده به گوش می‌رسد. صمد قصد دارد در 35 سالگی خود را به چالش بکشد و با حضور در لیگ آمریکا شانس رقابت در NBA را به دست بیاورد و شاهین‌طبع هم احتمالا تحت فشار نایب‌قهرمانی ایران در بازی‌های آسیایی قرار دارد که از آینده مبهمش با تیم ملی صحبت کرده است.

     

سیامند، قوی‌ترین مرد آسیا

رقابت‌های وزنه‌برداری آزاد قهرمانی آسیا و اقیانوسیه با کسب دو مدال طلا، چهار نقره و یک برنز برای ایران به پایان رسید. در روز پایانی این مسابقات در دسته 107+ کیلوگرم سیامند رحمان با مهار وزنه‌ 270 کیلوگرمی مدال طلای خود را قطعی کرد. او سپس وزنه 280 کیلویی را مهار کرد ولی در مهار وزنه 285 کیلویی ناکام بود. اما او با همان وزنه 280 کیلوگرمی بار دیگر طلایی شد و مانند سال‌های اخیر عنوان قوی‌ترین مرد مسابقات را به نام ایران زد. منصور پورمیرزایی دیگر نماینده‌ کشورمان در این دسته موفق به کسب نشان نقره این مسابقات شد.

    

مسافران اضافی این بار  در پاراآسیایی!

سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی 2018 روزهای 14 تا 21 مهر به‌میزبانی جاکاتا در اندونزی برگزار می‌شود و کاروان ورزشی کشورمان با 210 ورزشکار در این بازی‌ها حضور خواهد داشت. همچنین قرار است مربیان، اعضای کادر فنی و... نیز در این سفر حضور داشته باشند که شمار افراد حاضر در جاکارتا را به 290 نفر می‌رساند. نکته عجیب اما این است که سه نماینده مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنند در این سفر حضور داشته باشند و این در حالی است که برای بازی‌های آسیایی 2018 نیز قرار بود 6 نماینده مجلس راهی اندونزی شوند، اما این اتفاق درنهایت رخ نداد و این نمایندگان اعلام کردند با توجه به شرایط جامعه و مشکلات اقتصادی از سفر به اندونزی انصراف می‌دهند. حال باید دید این بار نماینده‌ها قید حضور در جاکارتا را می‌زنند یا خیر؟!

    

شکست دختران اینلاین مقابل ژاپن

در ادامه رقابت‌های اینلاین هاکی قهرمانی آسیا که در ناموان کره‌جنوبی پیگیری می‌شود، تیم ملی دختران کشورمان در چهارمین دیدار خود به مصاف ژاپن رفت. ژاپن که در این دیدار از بازیکنان حرفه‌ای خود بهره می‌برد، موفق شد با نتیجه دو بر صفر مقابل تیم ملی کشورمان به برتری دست پیدا کند. پیش از این دیدار دختران اینلاین هاکی ایران توانسته بودند به ترتیب مقابل چین، هند و کره جنوبی میزبان، به سه برد متوالی دست پیدا کنند و مدال برنز خود را نیز قطعی کنند. تیم ملی کشورمان در آخرین دیدار خود امروز (پنجشنبه) به مصاف چین‌تایپه خواهد رفت. دختران اینلاین ایران در این مسابقات عملکرد بسیار خوبی را از خود بر جای گذاشته‌اند.