کشتی در بلاتکلیفی

قرار بود زمان برگزاری مجمع فدراسیون کشتی تا پایان دوره سه ماهه سرپرستی حمید بنی‌تمیم تعیین شود. اما در حالی که دوره سرپرستی بنی‌تمیم رو به اتمام است  هنوز خبری از تصمیم وزارت ورزش به گوش نمی‌رسد. در این میان رضا لایق دبیر فدراسیون از ارسال درخواست هیات‌های کشتی به وزارت ورزش خبر داد که زودتر با برگزاری مجمع امور به دست رئیس جدید اداره شود. درخواست اعضای مجمع و روسای هیات‌های کشتی استان‌های کشور از متولیان وزارت ورزش در حالی مطرح شده که این برای چندمین بار است اهالی کشتی خواستار برگزاری مجمع و معرفی رئیس جدید فدراسیون هستند. کشتی ایران در حالی منتظر نگاه ویژه و جدی وزارت ورزش در خصوص برگزاری مجمع عمومی است که سال آینده رویدادهای مهمی از جمله رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهان و همچنین گزینشی کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را پیش رو دارد. در این بین محمد بنا هم هشدارهایی درباره رئیس جدید داده و اعلام کرده که ممکن است او و رئیس جدید نتوانند با هم کار کنند و به این ترتیب این احتمال وجود دارد که بنا با رئیسی به جز بنی‌تمیم نتواند کار کند. به این ترتیب بهتر است وزارت ورزش حرکت سریع‌تری را درباره کشتی اتخاذ کند تا هرچه زودتر برنامه‌های این ورزش مدال‌آور روی روال بیفتد.

    


کولاکوویچ فعلا می‌ماند

یکی از موضوعات مهمی که به استعفای احمد ضیایی از ریاست فدراسیون والیبال گره خورده بود، بحث تعیین تکلیف برای ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی بود. ایگور در مدت حضورش در تیم ملی نتوانست رضایت جامعه والیبال و البته مسئولان را بگیرد و در مسابقاتی که حضور پیدا کرد به نتایج قابل قبولی دست پیدا نکرد. با این حال افشین داوری که به عنوان سرپرست جای ضیایی نشسته است، ایگور را در ایران نگه داشت. داوری اعلام کرد که کولاکوویچ با ایران قرارداد دارد و ایران باید به این قرارداد پایبند باشد. بنابراین ایگور کولاکوویچ، اواسط بهمن وارد ایران خواهد شد تا بازی‌های لیگ برتر را از نزدیک تماشا کند. همچنین کولاکوویچ قرار است در این زمان بازیکنان جدید را هم رصد کرده و در مورد برنامه‌های آینده تیم ملی والیبال با افشین داوری مذاکره کند. این در حالی است که پیش از این زمزمه‌های جدی از قطع همکاری با ایگور شنیده می‌شد و منتقدان بسیاری هم اعتقاد داشتند باید با این سرمربی قطع همکاری شود.

    


تلاش برای حضور در مجمع

بعد از استعفای علیرضا رحیمی از ریاست فدراسیون هندبال به خاطر اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها، جامعه هندبال امیدوار بودند فردی روی کار بیاید تا بتواند این ورزش را به روزهای اوجش بازگرداند. اما در روزهایی که بحث نامزدها و انتخابات داغ است، شنیده می‌شود یکی از کسانی که صلاحیتش رد شده، در تلاش است تا هر طور شده راهی برای تایید صلاحیتش پیدا کند. برای انتخابات این فدراسیون 11 نفر تایید اولیه شده‌اند و برای ورود به انتخابات هر فرد حداقل باید مدرک فوق لیسانس داشته باشد. این در حالی است که فرد مذکور مدرک لیسانس دارد و با این حال دست از تلاش برای ورود به انتخابات نکشیده است. از سوی دیگر شنیده می‌شود احمد گواری که یک سال و نیم دیگر بازنشسته می‌شود قصد دارد در انتخابات شرکت کند. همچنین به نظر می‌رسد برای هندبال هم شاهد این هستیم که عده‌ای در نقش سیاهی‌لشکر در انتخابات شرکت ‌کنند تا با انصراف‌شان به نفع شخصی خاص، زمینه انتخاب رئیس منتخب را ایجاد کنند. حال باید منتظر ماند و دید سرانجام چه کسی سکان هدایت هندبال را به دست می‌گیرد.

    


آخرین میدان جودو

آخرین تورنمنت بین‌المللی سال ۲۰۱۸ جودو تحت عنوان مسترز از امروز به میزبانی چین و با حضور دو نماینده ایران سعید ملایی و محمد محمدی‌بریمانلو آغاز می‌شود. در روز نخست مسابقات ‌بریمانلو در وزن ۷۳- کیلوگرم روی تاتامی می‌رود و در اولین دیدار مصاف رستم عروجف از آذربایجان می‌رود. در روز دوم هم ملایی به دیدار رقبای خود می‌رود. وی در سید یک وزن ۸۱- کیلوگرم دور نخست استراحت دارد و سپس به دیدار تاکاشی ساساکی از ژاپن می‌رود.