بنی‌تمیم می‌تواند کاندیدا شود

سرپرست شدن حمید بنی‌تمیم در فدراسیون کشتی بعد از استعفای رسول خادم از یک سو و انتخاب غلامرضا محمدی و محمد بنا به عنوان سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و جوانان این شائبه را ایجاد کرد که او قرار است به عنوان رئیس بعدی فدراسیون شناخته شود. از سرپرستی بنی‌تمیم یک ماهی می‌گذرد و او طبق توافقی که وزارت ورزش با سرپرستان دارد، باید برای حضور در انتخابات از سرپرستی کنار برود. این در حالی است که محمدرضا داورزنی اعلام کرده هیچ منعی برای بنی‌تمیم وجود ندارد و او به راحتی می‌تواند در انتخابات ثبت نام کند. جالب اینکه معاون وزارت ورزش صحبت‌های اخیر بنی‌تمیم مبنی بر رضایت وزارتخانه بر ماندگاری روسای بازنشسته هیات‌های استانی را هم تا حدودی تایید کرده است. در حال حاضر یک مانع بزرگ برای برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی وجود دارد و آن اداره برخی از هیات‌های استانی توسط سرپرست است و برخی از روسای دیگر هم با قانون جدید بازنشسته محسوب می‌شوند و باید پست خود را ترک کنند. حال باید دید سرانجام این جریانات به نشستن بنی‌تمیم روی صندلی ریاست فدراسیون ختم می‌شود یا خیر.

    


تعیین تکلیف تا چهارشنبه

فدراسیون‌های کاراته و والیبال هنوز تکلیف روسای بازنشسته‌شان مشخص نشده است. صادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته و احمد ضیایی رئیس فدراسیون والیبال از وقتی قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها اجرایی شد، به هر دری زدند تا اتاق ریاست‌شان را ترک کنند. این تلاش‌ها وقتی بیشتر شد که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال رسما با گرفتن مجوز و اعلام مسئولان ورزش کشور در فوتبال ماندنی شد. کش پیدا کردن تعیین تکلیف برای این دو فدراسیون، باعث یک بلاتکلیفی بزرگ شده است. اما محمدرضا داورزنی معاون وزارت ورزش خبر داد تا پایان هفته جاری تکلیف ضیایی و فرجی مشخص می‌شود. طبق اعلام داورزنی آنها اگر به استناد قانون می‌توانند بمانند، باید گواهی لازم را از نهادهای مربوطه بگیرند و اگر تا چهارشنبه نتوانند، برای این دو فدراسیون سرپرست مشخص می‌شود. جالب اینکه داورزنی این مساله را درباره هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم صادق دانسته و از مجمع و اعضای هیات مدیره سرخابی ها خواسته تا تکلیف بازنشسته‌های خود را مشخص کنند.حالا باید دید با توجه به اینکه ۱۵ آذرماه به عنوان مهلت نهایی بازنشسته‌ها عنوان شده و داورزنی هم ضرب‌الاجلی تعیین کرده، ضیایی و فرجی می‌توانند با اخذ مجوزهای لازم در فدراسیون‌های والیبال و کاراته ماندنی شوند یا خیر. البته که فدراسیون والیبال به دلیل اساسنامه بین‌المللی و حساسیت FIVB روی دخالت‌های سیاسی در ورزش تغییرات در راس فدراسیون می‌تواند ماجرا را کمی پیچیده کند و خطر تعلیق را در کنار نام ایران قرار دهد.

    


جام فجر با جایزه 20 هزار دلاری

چهارمین دوره جام فجر وزنه برداری از یک تا پنج مارس ۲۰۱۹ (۱۰تا ۱۴ اسفند) در اهواز برگزار می‌شود. این دوره از جام فجر، گزینشی المپیک ۲۰۲۰ است. طبق اطلاعیه‌ای که روی سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری قرار گرفته، مسابقات در هفت وزن مردان (اوزان المپیکی) برگزار می‌شود. هر کشور می‌تواند یک تا پنج وزنه‌بردار، یک مربی، یک همراه و یک سرپرست داشته باشد و کشورهایی که در نظر دارند بیش از پنج وزنه‌بردار در این مسابقات بیاورند، باید هزینه‌ها را خودشان پرداخت کنند. ایران دو تیم در مسابقات خواهد داشت و ترکیب تیم‌های ایران کامل و با هفت وزنه‌بردار است. البته نتیجه تیم دوم محاسبه نمی‌شود و امتیازی هم از تیم دوم برای گزینشی المپیک در نظر گرفته نمی‌‌شود. بر اساس سیستم سینکلر، شش وزنه‌بردار اول مسابقات، جوایز دلاری دریافت می‌کنند که مجموع این جوایز به 20 هزار دلار می‌رسد. فدراسیون وزنه‌برداری که همیشه با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند، حتما باید برنامه‌ریزی خوبی برای تامین هزینه‌های این رقابت‌ها که یک میزبانی بین‌المللی است، داشته باشد.