تلاش وزیر برای استیضاح نشدن

طرح استیضاح وزیر ورزش هفته پیش (چهارشنبه ۳۰ آبان) به تصویب نمایندگان مجلس رسید و قرار است هفته آینده بررسی اولیه آن در حضور شخص مسعود سلطانی‌فر انجام شود. در این فاصله یک هفته‌ای اما رایزنی‌هایی انجام شده تا حتی‌الامکان متقاضیان استیضاح امضاهای خود را پس بگیرند. در همین رابطه گویا سلطانی‌فر شامگاه سه‌شنبه نشستی با چند تن از نمایندگان مجلس که ظاهرا جزو متقاضیان استیضاح وی بوده‌اند، برگزار کرده است. امیررضا خادم معاون پارلمانی وزیر و حسن کریمی مشاور وی و مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی هم از جمله افراد حاضر در این نشست بوده‌اند که دور از ساختمان وزارت ورزش و در محل این شرکت برگزار شده است. ظاهرا در این نشست و در راستای رایزنی‌هایی که پیش از آن انجام شده بود، وعده وعیدهایی برای توجه ویژه‌تر در برخی استان‌ها و انجام برخی انتصاب‌ها داده شده تا اینگونه امضای نمایندگان متقاضی استیضاح پس گرفته شود و در کل موضوع از دستور کار خارج شود. استیضاح سلطانی‌فر با امضای ۱۵ نفر از نمایندگان هفته گذشته تقدیم هیات رئیسه مجلس شد. در واقع حداقل امضای ۱۰ نفر از نمایندگان مجلس لازم است تا استیضاح یک وزیر در دستور کار قرار بگیرد با این حساب و اگر برخی از نمایندگان متقاضی استیضاح مسعود سلطانی‌فر، امضای خود را پس بگیرند و تعداد متقاضیان به کمتر از ۱۰ نفر برسد، موضوع به صورت کلی منتفی خواهد شد.

    


کیانوش در مسیر قبلی

بعد از اختلافات پیش آمده بین کیانوش رستمی و علی مرادی سر اعزام نشدن او به قطرکاپ، سرانجام این رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک بود که میانجیگری کرد و با دعوت از مرادی و رستمی به ساختمان سئول آبی روی آتش این اختلاف ریخت تا موقتا همه چیز در صلح به نظر برسد. پیش از المپیک ریو هم وزارت ورزش به ماجرای کیانوش ورود کرده بود و از او حمایت کرد تا تمریناتش را به تنهایی پشت سر بگذارد. بنابراین می‌شود نتیجه گرفت که یا فدراسیون چندان اعتقادی به حل مشکلات درون خانواده ندارد یا در رفع مشکلات آنقدر ناتوان است که باید یا وزیر یا رییس کمیته ملی المپیک برای حل‌شان پا پیش بگذارند! در هر حال خروجی این نشست این بود که رستمی در اردو حضور پیدا کند و زیر نظر فدراسیون باشد. هرچند طبق اعلام مدیربرنامه‌های رستمی، قهرمان ریو قرار است با مربی جدید تمرین کند که این یعنی گام برداشتن او در مسیری که به جای موفقیت برایش حاشیه دارد. در هر حال کیانوش در این نشست درخواست داد تا در دو مسابقه گزینشی کاپ تایلند و جام فجر شرکت کند تا از کورس رقابت جا نماند.

    


آسمانخراش‌ها در نبرد نابرابر

تیم ملی بسکتبال ایران روز جمعه در یک بازی حساس در چارچوب پنجره پنجم انتخابی جام جهانی به مصاف استرالیا می‌رود. مهران شاهین‌طبع که به خاطر غیبت برخی بازیکنان همچون حامد حدادی، صمد نیکخواه‌بهرامی و سجاد مشایخی و همچنین دعوت نکردن از ارسلان کاظمی دستش تقریبا خالی از ستاره شده، با ترکیبی متفاوت باز هم امیدوار به شکست دادن کانگوروها است. بسکتبال برای داشتن شانس صعود به جام جهانی چین محکوم به دو برد از دو بازی خارج از خانه با استرالیا و فیلیپین است، کار دشواری که پیش روی آسمانخراش‌ها با ترکیب ناقص و تدارکات حداقلی قرار گرفته است. تیم ملی نه‌تنها چند ستاره‌اش را ندارد بلکه به دلیل مشکلات اقتصادی ماساژور و بدنساز هم با خود نبرده است. با این حال شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی امیدوار است که با توجه به انگیزه‌هایی که تیمش دارد. بهترین نتیجه را از این دیدار به دست بیاورند. همچنین صمد نیکخواه‌بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال هم واکنش نشان داد. او که بعد از وقفه حدود دو ساله به تازگی در چند بازی تیم ملی حضور داشت، دوباره قصد ترک تیم را البته موقت دارد. او در حالی این موضوع را اعلام کرده که حواشی اخیر تیم ملی، زمینه اختلاف نظر او و شاهین‌طبع با شانس ضعیف تیم ملی برای صعود به جام جهانی چین قطعا چاشنی تصمیم صمد بوده است.