رابطه مرادی و کیانوش  رسمی می‌شود!

اوضاع بین علی مرادی و کیانوش رستمی آنقدر رسمی پیش می‌رود که قرار است از این به بعد همه چیز بین‌شان مکتوب شود. شنیده شدن این موضوع آن هم از زبان رئیس فدراسیون وزنه‌برداری بیش از هر زمانی نشان می‌دهد که رابطه او با ورزشکاری که در دو،سه سال گذشته هر طور که خواسته با حمایت فدراسیون رفتار کرده، شکرآب شده است. مرادی در حالی خبر از ارزیابی درخواست‌های کیانوش و مکتوب شدن و ارجاع آن به صالحی‌امیری می‌دهد که پیش از این سابقه نداشته تامین خواسته‌های قهرمان ریو چنین پروسه‌ای داشته باشد. مرادی حتی از بابت کار فنی پای خودش را کاملا از ماجرا بیرون کشید و توپ را به زمین کیانوش انداخت. مرادی گفت کیانوش خودش باید برای المپیکی شدن تلاش کند چون وزنه‌برداران براساس امتیازهایی که گرفتند به صورت انفرادی به المپیک دعوت می‌شوند. به نظر می‌آید باید در روزها و ماه‌های پیش رو خبرهای اینچنینی زیادی بشنویم.

    


روزهای مهم پیش روی کشتی

بحث مجمع عمومی فدراسیون کشتی و انتخاب رییس جدید همچنان بین اهالی کشتی داغ است و گوش‌شکسته‌ها با جدیت در انتظار تعیین جانشین رسول خادم هستند. طبق اعلام برخی از منابع آگاه، متولیان وزارت ورزش در نظر دارند تا پایان آذر، زمان ثبت‌نام کاندیداهای ریاست فدراسیون کشتی را تعیین و اعلام کنند که با توجه به این زمان می‌توان پیش‌بینی کرد، روزهای ابتدایی دی‌ماه به ثبت‌نام کاندیداها اختصاص داده خواهد شد. طبق قانون، مدعیان رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون کشتی ۱۰ روز مهلت دارند رسما برای رقابت در انتخابات مجمع ثبت‌نام کنند. سپس نوبت به مسئولان دستگاه‌های نظارتی می‌رسد تا در یک بازه زمانی ۴۵ روزه به بررسی و تایید صلاحیت کاندیداها بپردازند. بنابراین اگر وزارت ورزش قصد تعیین تکلیف فوری و سریع فدراسیون کشتی را داشته باشد باید انتخابات مجمع را اواسط بهمن‌ماه برگزار و رئیس جدید را مشخص کند.

    


میهمانانی برای تست دوپینگ

ماموران سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) که به صورت سرزده از قهرمانان آسیا و جهان آزمایش‌های دوپینگ به عمل می‌آورند، صبح زود پنجشنبه خیلی غیر منتظره و عجیب با مراجعه به منزل احسان حدادی، نایب‌قهرمان پرتاب دیسک المپیک و قهرمان بازی‌های آسیایی در تهران از وی تست گرفتند. ظاهرا قرار است آنها از دیگر ورزشکاران و قهرمانان ایران هم طی روزهای آینده آزمایش بگیرند. اینکه ماموران وادا سرزده برای تست دوپینگ به خانه حدادی رفتند، برای پرتابگر ایران قابل درک است. اما اینکه او بعد از طلای آسیا بدون استقبال به کشور بازگشت، برایش هنوز عجیب است. حدادی این موضوع را در استوری‌اش یادآوری کرد.

    


ماجرای لندن در حال تکرار شدن

اواخر سال گذشته و در پی نتایج ضعیف تیم ملی تکواندو در رقابت‌های قهرمانی جهان و گرندپری کمیته فنی فدراسیون هدایت تیم ملی را به فریبرز عسگری داد. تیمی که عسگری تحویل گرفت به واقع شرایط بسیار نامناسبی داشت و او اصلا تمایلی به تحویل گرفتن تیم نداشت. همان زمان بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که پذیرش مسئولیت «این» تیم ملی در شرایط فعلی ریسک بزرگی است اما عسگری این ریسک بزرگ را پذیرفت. اوضاع بی‌سروسامان تکواندو را همه اهالی تکواندو دیدند جز وزارت ورزش و اعضای مجمع که رای دوباره به حضور پولادگر دادند. تیم ملی با عسگری روند خوبی را آغاز کرد. روندی که می‌تواند به روزهای خوبی منتهی شود. نمونه‌اش مدال‌هایی است که درگرندپری در مقایسه با سال گذشته گرفته شد. اما انتقادات از این تیم که قبل از اعزام به فجیره آغاز شد و همچنان ادامه پیدا می‌کند، نشان از دست‌هایی دارد که به دنبال تخریب تیم ملی و شخص سرمربی آن هستند. به عملکرد عسگری انتقاداتی وارد است اما در شرایط فعلی نباید آنچنان مورد تاخت و تاز قرار گیرد. سوال اصلی اینجاست که چرا رییس فدراسیون در این شرایط سکوت کرده است؟ اینکه پروسه تخریب تیم ملی از داخل فدراسیون هدایت می‌شود برهمه اهالی تکواندو روشن است و پولادگر با چشمانی باز نظاره‌گر اجرای پروژه‌ای است که بعد از لندن ۲۰۱۲ نیز گریبان عسگری را گرفت و بدون مجال کافی از تیم ملی دورش کردند.