فیبا جیب بسکتبال را پر کرد

بسکتبال برای سومین بار به جام جهانی صعود کرد و شنیده می‌شود برای نخستین بار در تاریخ، فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) درآمد خود از برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی از طرف حامیان مالی‌اش را بین تیم‌های شرکت کننده تقسیم کرده و حتی پاداش قابل توجهی بعد از بازی‌های اسفند و قرار گرفتن ایران در لیست قطعی مسافران جام جهانی از نظر فیبا در انتظار فدراسیون ایران است. همواره نداشتن حامی مالی نقطه ضعف فدراسیون بسکتبال بوده اما با تخصیص درآمد فیبا دیگر بهانه‌ای برای رامین طباطبایی جهت سر و سامان دادن به اردوهای ملی و تدارکات با کیفیت در راه جام جهانی باقی نمی‌ماند. تیم ملی بسکتبال با حداقل‌ها خودش را به جام جهانی رسانده و بیشترین آسیب و ضربه را از جنجال کمبودهای داخل اردوهای تیم ملی خورده، بنابراین این بار بهانه‌ای دست فدراسیون برای تامین آنچه در شأن این رشته است، نمی‌ماند. ضمن اینکه فدراسیون بسکتبال در طول مدت ریاست طباطبایی که نزدیک به یک سال از آن سپری شده، هیچ‌گاه کنفرانس مطبوعاتی برگزار نکرده تا شاید مقابل هجمه انتقادها قرار نگیرد اما وقت آن رسیده که فدراسیون با موضوع صعود به جام جهانی اعتماد به نفسش را بالا ببرد و پاسخگوی رسانه‌ها باشد.

    


پست‌هایی برای دو نفر!

دوومیدانی در میان حواشی ریز و درشتی که همیشه از خودش نشان می‌دهد، این بار هم با یک اتفاق جالب توجه به اخبار آمد. مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی در مدتی که روی صندلی ریاست نشست، نشان داده که به راحتی با هر کسی کنار نمی‌آید و بارها شنیده شده که او به تنهایی تصمیم می‌گیرد. همین هم باعث شد شاهد انتصاب‌ها و استعفاهای زیادی در این مجموعه باشیم. اما ماجرا وقتی جالب می‌شود که دو همزبان و همشهری کیهانی که رابطه خیلی خوبی هم با او دارند، مسئولیت بیشتر پست‌های فدراسیون را برعهده دارند. حمیدرضا فردین‌پور که اصالتی کرمانشاهی دارد، نایب‌رئیس فدراسیون، کارشناس خبره ورزشی و عضو هیات‌رئیسه فدراسیون، عضو سازمان تیم‌های ملی، مسئول کمیته آموزش فدراسیون و سرپرستی هیات تهران را بر عهده دارد. او سال گذشته نیز رئیس هیات دوومیدانی کرمانشاه بود که جای خود را به فرد دیگری داد. همچنین عباس فتحی ریاست هیات دوومیدانی ایلام، مسئول کمیته مسابقات فدراسیون و مسئولیت انجمن دوومیدانی آموزشگاه‌های کشور را برعهده دارد. اینکه چطور دو نفر در فدراسیون این همه سمت دارند در نوع خود جالب است و نکته قابل توجه‌تر اینکه چطور به همه این پست‌ها می‌توانند رسیدگی کنند!

    


افشاگری نایب‌رییس سابق

جدا شدن ریحانه طریقت نایب‌رییس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری از مجموعه علی مرادی، با افشاگری‌های او همراه شد. صحبت‌های طریقت یک‌جورهایی نشان می‌دهد کسانی که معتقد بودند راه انداختن وزنه‌برداری بانوان شو‌آفی بیش نبوده، به حقیقت نزدیک است. طریقت می‌گوید:«من می‌خواستم در همه اعزام‌ها بانوان باشند چون باید میدان ببینند، کسی هم انتظار نداشت ما برویم و قهرمان جهان شویم اما نظر رئیس فدراسیون این بود که بانوان اعزام نشوند. به این دلیل که سطح مردان ما بالاست و الان بانوان نمی‌توانند در همان سطح ظاهر شوند. هدف ما از حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا دو چیز بود، یکی اعلام حضور بین‌المللی و دیگری محک برای تصویب لباس‌مان. الان ما دو سهمیه بانوان برای المپیک داریم اما هنوز برنامه‌ای برای آن ریخته نشده است.» او همچنین در صحبت‌هایش اشاره کرد که روحش هم از دعوتنامه آمریکا برای حضور در کمپ مربیگری خبر نداشته و این مهر تایید دیگری می‌زند بر اینکه فدراسیون وزنه‌برداری قصد کار روی بخش بانوان ندارد وگرنه چرا باید موقعیتی به این مهمی از بانوان وزنه‌بردار دریغ شود؟ طریقت حرف مرادی مبنی بر اینکه وزنه‌برداری بانوان درجا زده است را قبول دارد چون می‌گوید بعد از مسابقات مشهد هیچ چیزی به او ارجاع نشده است!