تیم بی‌روحیه یا ببر زخم‌ خورده؟

تیم ملی بسکتبال کارش را در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی با قبول شکست برابر استرالیا در سرزمین کانگوروها آغاز کرد. این شکست صعود قطعی استرالیا به جام جهانی را رقم زد. اما در ادامه این رقابت‌ها یک نتیجه عجیب رقم خورد. فیلیپین دیگر رقیب ایران است که دوشنبه در مانیل باید از شاگردان شاهین‌طبع میزبانی کند. این تیم در حالی که به عنوان یک رقیب و مانع جدی برای رسیدن ایران به جام جهانی به شمار می‌آید، درحالی که انتظار می‌رفت قزاقستان را از پیش رو بردارد، با نتیجه 92 بر 88 شکست خورد. فیلیپین در صورت برنده شدن برابر قزاق‌ها می‌توانست ششمین پیروزی‌اش را جشن بگیرد و آماده صعود به جام جهانی شود. حالا آنها در حالی باید برابر آسمانخراش‌های کشورمان به میدان بروند که در حالت خوب با روحیه‌ نه‌چندان خوب دست به توپ می‌شوند و در حالت بد مثل ببر زحمی از مهمان‌ خود پذیرایی می‌کنند. در جدول رقابت‌ها استرالیا با هشت برد در صدر قرار گرفته و صعودش را قطعی کرده است، ایران همچنان با 6 برد در رده دوم قرار دارد و فیلیپین و ژاپن با پنج برد در رده‌های بعدی ایستاده‌اند. تیم شاهین‌طبع اگر با برد از زمین فیلیپین خارج شود، تا 90 درصد حضورش در جام جهانی قطعی می‌شود اما در این بین نباید از ژاپن هم غافل شد که یک رقیب جدی برای تیم ملی به حساب می‌آید.

    


سرنوشت‌های گره خورده

درگیر بودن احمد ضیایی بازنشسته برای تلاش حفظ صندلی ریاست، وضعیت بلاتکلیفی را در والیبال ایجاد کرده که ابهام در آن حرف اول را می‌زند. یکی از این ابهام‌ها تعیین تکلیف درباره ایگور کولاکوویچ است که به نظر می‌رسد ماندن یا رفتنش به سرنوشت رئیس والیبال گره خورده است. با وجود اینکه حدود 70 روز از پایان رقابت‌های جهانی والیبال می‌گذرد اما هنوز تکلیف سرمربی مونته‌نگرویی تیم ملی مشخص نشده است. کولاکوویچ و شاگردانش در این رقابت‌ها عملکرد ناموفقی داشتند و از همان زمان صحبت‌هایی در خصوص اینکه کولاکوویچ به پایان کار خود با تیم ملی والیبال ایران رسیده مطرح شد اما تا زمانی که مشخص نشود ضیایی از فدراسیون والیبال می‌رود یا اینکه در سمتش ابقا خواهد شد در خصوص کولاکوویچ هم نمی‌توان تصمیم‌گیری کرد. اگر بنای ضیایی این است که تصمیم‌گیری در این مورد را به پس از 15 آذر موکول کند نباید به او خرده‌ای گرفت چراکه اگر هر تصمیمی درباره کولاکوویچ گرفته شود و در نهایت ضیایی از فدراسیون برود شاید رییس آینده این فدراسیون موافق یا مخالف این تصمیم باشد. هرچند تعیین نشدن تکلیف کولاکوویچ باعث از دست رفتن زمان برای تیم ملی شده است. همچنین اگر قرار بر این است که ضیایی از فدراسیون والیبال برود مجمع فدراسیون به این زودی برگزار نمی‌شود و سرپرست فدراسیون هم نمی‌تواند در خصوص سرمربی تیم ملی تصمیم‌گیری کند. وضعیت پر از ابهام این روزهای فدراسیون والیبال به یک چالش بزرگ تبدیل شده و با توجه به اینکه تیم ملی والیبال روزهای حساسی در پیش دارد این وضعیت بلاتکلیفی به جز اتلاف وقت، نتیجه دیگری ندارد.

    


استیضاح بی استیضاح

چند روز قبل بود که طرح استیضاح وزیر ورزش با امضای ۱۵ نماینده مجلس ارائه شد و البته این موضوع انتقادهایی را هم در پی داشت. حالا بعد از گذشت چند روز خبر رسیده که طرح استیضاح وزیر ورزش به دلیل انصراف برخی از نمایندگان منتفی شده و مسعود سلطانی‌فر با خیال راحت می‌تواند به کار خود ادامه دهد. البته نشست‌های روزهای اخیر وزیر ورزش با برخی نمایندگان مجلس باعث منتفی شدن این استیضاح شده است. گفته می‌شود سلطانی‌فر در این نشست‌ها به نمایندگان مخالف که طرح استیضاح او را امضا کرده بودند، قول داده تا مشکلات مدنظر آنها به زودی رفع شود.