ضیایی زیر بار استعفا نرفت

با اینکه پیش‌بینی می‌شد وزارت ورزش با احمد ضیایی برای کنار رفتن از راس فدراسیون والیبال به توافق برسد، قبل از اینکه چنین اتفاقی رخ دهد وزیر ورزش در حکمی افشین داوری را به عنوان سرپرست فدراسیون معرفی کرد !این حکم که باعث غافلگیری رییس فدراسیون والیبال و اعضای هیات‌رئیسه شد، امروز اعتراض هیات‌رئیسه فدراسیون والیبال را در پی داشت. آنها در نامه‌ای به وزیر ورزش انتصاب داوری به عنوان سرپرست فدراسیون را برخلاف اساسنامه خواندند که البته آنها نیز اشتباهاتی در محاسبات‌شان داشتند. طبق اساسنامه جدید انتخاب سرپرست جزو اختیارات وزارت ورزش محسوب می‌شود اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون والیبال که به اساسنامه قدیمی استناد کرده بودند، با اعتراض به انتخاب سرپرست برای فدراسیون در حقیقت به اجرای قانون در نامه شتاب‌زده خود اعتراض کرده‌اند! اما در این میان برخی از رسانه‌ها خبر از استعفای احمد ضیایی دادند. در واقع آنها مدعی شدند رئیس فدراسیون والیبال استعفا داده و به همین دلیل انتصاب سرپرست هم به صورت قانونی رخ داده است. این در حالی است که احمد ضیایی استعفایش را تکذیب کرد:«من هیچ استعفایی ننوشتم. این را هم بگویم که هیچ استعفایی هم نخواهم داد. لطفا اگر کسی مدارکی دال بر اینکه من استعفا دادم و خودم از ریاست فدراسیون والیبال کنار رفتم، دارد منتشر کند. متاسفانه از سوی برخی نهادها اعلام شده که من استعفا دادم. من این موضوع را کاملا رد می‌کنم.» این سایت همچنین از احتمال ورود نهادهای بین‌المللی به ماجرا و خطراتی که در کمین والیبال است، نوشته است. البته این تصور هم وجود دارد که این صحبت‌ها با صحبت از احتمال برخورد و تعلیق شانتاژ خبری و جوسازی برای بازگشت ضیایی باشد. رییسی که در 11 ماه ریاستش رکورد حاشیه و اتفاقات عجیب را نیز زده بود.

    


کنایه کیانوش در اینستاگرام!

بعد از سریال ناکامی‌های کیانوش رستمی در مسابقات جهانی 2017 آمریکا و پس از آن بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا نشستی با حضور صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک و علی مرادی، رئیس فدراسیون و کیانوش رستمی قهرمان وزنه‌برداری جهان و المپیک برگزار شد تا بلکه به اختلافات پایان داده شود. اما با وجود برگزاری یک جلسه دوستانه‌، رستمی بار دیگر خواسته‌هایی غیرمنطقی از جمله برگزاری اردوی خارج از کشور را مطرح کرد که در همان گام نخست با مخالفت جدی مرادی روبه‌رو شد اما باز هم این پایان ماجرا نبود و رستمی که اخیرا نشان داده علاقه عجیبی به حاشیه دارد بعد از حضور ماموران وادا برای نمونه‌گیری از وزنه‌برداران ملی‌پوش با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش باز هم خبرساز شد. رستمی در استوری 24 ساعته اینستاگرامش نوشت:«ارزش واقعی مدال‌ها در این لحظات مشخص میشه چه کسانی حاضر هستن به انجام آزمایش و چه کسانی... خدا رو شکر که من خارج از کشور نبودم گرچه در هر جایی باشم آماده‌ام برای انجام آزمایش.» تشخیص اینکه کنایه‌های کیانوش رستمی به چه کسی است چندان سخت نیست. به هر حال یک بلیت المپیک توکیو برای دو نفر در یک وزن وجود دارد و یکی آرام و بی‌حاشیه به تمرین می‌پردازد و از تمام میادین دست پر بیرون می‌آید اما دیگری که کیانوش باشد روندی نزولی در پیش گرفته و از یک قهرمان المپیک به یک اوتی در بازی‌های آسیایی تبدیل شده که دیگر خواهانی ندارد.

    


روز مهم دوومیدانی

مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی می‌گوید که امروز بعد از جلسه سازمان تیم‌های ملی اسامی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی مشخص خواهد شد. او در پاسخ به این سوال که آیا تکلیف مربیان تفتیان و حدادی هم که بلاتکلیف بودند مشخص شده، گفت:«تفتیان که شرایطش ابلاغ شده و باید به اردو بیاید. در مورد شرایط تفتیان باید امروز بیشتر بررسی کنیم و بعد آنها را مطرح خواهیم کرد. در مورد حدادی هم همینطور.»