پایان جنجالی نیم‌فصل والیبال

انگار جنجال و حاشیه به گوشت و خون این فصل از لیگ والیبال رخنه کرده است. امسال در کم‌تر هفته‌ای از مسابقات بود که حاشیه‌ای جای متن را نگرفت و کمیته انضباطی برای کسی رای صادر نکرد. این جنجال‌ها به آخرین هفته از نیم‌فصل لیگ هم رسید تا تیم قهرمان بدون مشکل از آمل به خانه برنگردد. ماجرا از این قرار است که در دیدار جذاب، حساس و نزدیک کاله آمل و شهرداری ورامین، در حالی که ورامینی‌ها دو ست اول را جلو بودند و بازی در ست سوم و چهارم مساوی شد، ورامینی‌ها در امتیازات پایانی اعتراضاتی به داوری داشتند. در راس این اعتراضات اما احسن شیرکوند لیبروی باتجربه شهرداری ورامین حضور داشت که با اعتراض شدیدش به داور کارت گرفت و از زمین هم اخراج شد. همچنین شنیده شد که شیرکوند با داور مسابقه درگیر شده و نیروی انتظامی هم برای بازداشتش اقدام کرد که با وساطت بهروز عطایی سرمربی کاله ماجرا ختم به خیر می‌شود. این موضوع اما با تکذیب شیرکوند روبه‌رو شد. او ورود نیروی انتظامی را به کل رد کرد و جریان بازی را عادی دانست. والیبالیست شهرداری ورامین همچنین به فحاشی تماشاگران اشاره کرد که کار را برای تیم مهمان سخت کرد. او همچنین عنوان کرد درست نیست با شایعه‌سازی با آبروی افراد بازی کرد.

    


پول، دلیل استعفای خادم!

استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی و سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد، این بار بدون حمایت کسی انجام شد تا وزارت ورزش هم به دنبال رئیس جدیدی برای این فدراسیون باشد. اما صحبت‌های ابراهیم جوادی، عضو شورای فنی کشتی آزاد درباره رفتن خادم بسیار قابل توجه است. او درباره اینکه گفته می‌شود رسول خادم همچنان در تصمیمات فدراسیون کشتی نقش دارد و به دنبال این است که فرد مورد نظرش رئیس فدراسیون کشتی شود، گفت:«خادم می‌خواهد کشتی سرپا بماند و کاری ندارد که چه کسی رئیس فدراسیون شود. روزی که خادم از فدراسیون کشتی رفت گفت به این خاطر می‌روم که کشتی ضرر نکند چون تا زمانی که هستم به کشتی پول نمی‌دهند. زمانی که خادم رفت به فدراسیون کشتی پول دادند و مشخص است که صحبت‌های خادم درست بوده است.» خادم و وزارت ورزش پیش از این مشکلات و اختلافاتی با هم داشتند و این صحبت‌های جوادی جای تامل بسیار دارد. با این حال شنیده می‌شود وزارت ورزش به دنبال این است تا سکان هدایت کشتی را به علیرضا دبیر بسپارد.

    


وقتی مشحون کاپیتان را نخواست

صمد نیکخواه‌بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال در زمان سرمربیگری بائرمن آلمانی بر تیم ملی دوری طولانی از تیم ملی داشت. او حالا و زمانی که ترجیح داده همراه تیم ملی نباشد در مصاحبه‌ای دلیل این فاصله را عنوان کرده است. نیکخواه‌بهرامی گفت:«آخرین باری که من در تیم ملی بودم و بعد از آن دیگر دعوت نشدم، شاهین‌طبع به عنوان مربی در تیم ملی بود؛ اما هیچ‌وقت از او نپرسیدم که چرا دو سال قبل من را دعوت نکردید. خودم را مجاز به سوال در این باره از سرمربی تیم ملی نمی‌دانم. البته همه می‌دانند که در آن دوره هم محمود مشحون می‌خواست من در تیم ملی نباشم و این موضوع ربطی به شاهین‌طبع و حتی بائرمن، سرمربی تیم ملی نداشت.» او افزود:«من بعد از بازی‌های آسیایی حرفی از خداحافظی نزدم چون اصلا قصد خداحافظی نداشتم. الان هم شرایطم با گذشته فرقی نکرده و تاکید می‌کنم با هیچ‌کس مشکلی ندارم. برخی آدم‌ها مریض هستند. آنهایی که مدتی دنبال پست و مقام می‌گردند، حرف‌هایی می‌زنند که خودشان هم به آن حرف‌ها اعتقاد ندارند. کسانی این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند که حضورشان در بسکتبال مقطعی است و می‌خواهند معروف شوند! به این افراد توصیه می‌کنم با من کاری نداشته باشند چون اصلا برایم مهم نیستند.»