سکوت سرمربی درباره فرزان!

فریبرز عسکری سرمربی تیم ملی تکواندو بعد از اعلام نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی، مصاحبه مفصلی با ایسنا داشت. او در این گفتگو از هر دری سخن گفت و حتی صراحتا از جا نداشتن ابوالفضل یعقوبی در ترکیب تیم حرف زد اما هیچ اشاره‌ای به فرزان عاشورزاده، شکستش در انتخابی و ماندن او پشت اردوی تیم نداشت. شاید عسکری در ذهن خودش هنوز سر دو راهی مانده و دنبال فرصت مناسبی است تا فرزان با استفاده از آن خودش را به اردوی تیم برساند. عسکری درباره مسابقات قهرمانی جهان که اردیبهشت 97 برگزار می‌شود نیز گفت:«شرایط مسابقات از لحاظ امتیاردهی متفاوت است و به همین دلیل اگر تیمی طلا نگیرد نمی‌تواند قهرمان شود. برای این رقابت‌ها با رویکرد متفاوتی شروع به تمرین می‌کنیم و از الان به همه ملی‌پوشان می‌گویم که باید مثل یک سرباز به اردوهای تیم ملی بیایند چون شرایط سختی است.»

    


پنهان‌کاری در اعلام  رای کمیته انضباطی!

فدراسیون بسکتبال در راستای تمام اتفاقات ریز و درشت قابل تاملش که شمارش تعداد آنها از دست خارج شده، در اعلام رای کمیته انضباطی هم پنهان‌کاری عجیبی دارد. در حالی که به گواهی صحبت مسعود عماری دبیر فدراسیون رای جلسه کمیته انضباطی اتفاقات دیدار نفت آبادان و شیمیدر تهران صادر شده اما با گذشت چند روز این رای تا ظهر دیروز اعلام نشده بود. این در حالی است که یکی،دو روز قبل یکی از کانال‌های تلگرامی خبر از سه جلسه محرومیت آبادان از حضور تماشاگران و جریمه نقدی داده بود. موضوعی که واکنش منفی زیادی در پی داشت و حکم سنگینی تعبیر شد. حالا تصور می‌شود فدراسیون که به اندازه کافی دردسر و چالش دارد، تلاش می‌کند رای را اعلام کند که نه سیخ بسوزد و نه کباب تا جنجال جدیدی درست نشود. روز گذشته فدراسیون رای انضباطی بانوان را برای دیدار تیم‌های بسکتبال بانوان نفت آبادان و هیرو اعلام کرد که طبق آن پوران عباسی سرمربی هیرو دو جلسه و تینا عیسائیان بازیکن تیم هیرو نیز یک جلسه محروم شدند. همچنین مهرنوش داوودی و زینب البوعلی آمارگیران فدراسیون تا اطلاع ثانوی از حضور در تمامی مسابقات محروم هستند.

    


تلاش‌ پشت‌پرده برای امضا نکردن اساسنامه

با استعلامی که کمیته ملی المپیک از کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) گرفته انتخاب خزانه‌دار و دبیرکل از سوی رییس کمیته مشکلی ندارد بر این اساس تغییرات در این بند در اساسنامه لحاظ شد. در همین راستا و در نزدیکی مجمع کمیته المپیک که قرار است 25 دی برگزار شود، شنیده شد یکی از مدیران ورزشی در تماس با اعضای مجمع از آنها خواست به تصویب اساسنامه رای ندهند! پس از این ماجرا، دسترسی به ایمیل‌ها و ارتباطات از این مقام مسئول که ممنوع‌الامضا و ممنوع‌الخروج است و در سال‌های اخیر نتوانسته از ایران خارج شود، گرفته شده و از همین رو مکاتبات و نامه‌ها با امضای اول شخص مجموعه، انجام می‌شود. پر واضح است که البته شخص اول مجموعه هم مدت‌ها در پی رهایی از وضعیت موجود که بار سفرها و کارهای اداری را به دوشش انداخته، است اما باهوش‌تر از این است که بی‌گدار به آب بزند. او بدون استناد به مشکلات شخصی مدیر زیرمجموعه‌اش از تغییر قانون اساسنامه دنبال باز کردن راه جدید است. تیر اول در انتخابات وقتی به خطا رفت و گزینه مورد نظر رای نیاورد، مدتی مدارا در پیش گرفته شد تا به نقطه کنونی رسیدند.

    


اپه و فلوره سهمیه المپیک می‌خواهند

فضل‌ا... باقرزاده رییس فدراسیون شمشیربازی در مورد شرایط تیم‌های ملی گفت:«تیم اپه ما خود را برای جام جهانی قطر که اوایل بهمن‌ آغاز می‌شود، آماده می‌کند و در حال حاضر زیر نظر علی یعقوبیان در اردو حضور دارند. تیم سابر هم برای جام جهانی لهستان تمرین می‌کنند.» او با اشاره به اینکه در اپه و فلوره به دنبال کسب سهمیه المپیک از زون آسیا هستند، افزود:«برای این کار سعی کردیم اعزام‌های‌مان را زیاد کنیم تا بچه‌ها تجربه زیادی داشته باشند، با توجه به اینکه کشورهای قدرتمندی در اپه و فلوره آسیا حضور دارند به همین دلیل کسب سهمیه از طریق رنکینگ جهانی خیلی سخت است و توجه ما به بخش زون آسیاست.»