فرزان به اردوی جهانی دعوت نشد

شکست فرزان عاشورزاده در دور یک‌هشتم نهایی مسابقات آزاد کشوری که حکم انتخابی تیم ملی را داشت، او را بیش از همیشه از دوران اوجش دور نشان داد. فرزان مدت طولانی است که نشانی از سونامی همیشگی ندارد و هر بار نتوانسته به اعتماد کادر فنی پاسخ خوبی بدهد. او در حالی در انتخابی تیم ملی شکست خورد که کار را برای کادر فنی حسابی سخت کرد. فریبرز عسکری سرمربی تیم ملی که گفته بود بعد از مشورت با کادرش درخصوص فرزان تصمیم‌گیری می‌کند، درنهایت نام او را بیرون از لیست اردونشینان قرار داد تا این فرضیه در ذهن ایجاد شود که سونامی مسابقات قهرمانی جهان منچستر را از دست داده است. هرچند باید این احتمال را هم در نظر گرفت که ممکن است کادر فنی در فاصله چند ماهه تا مسابقات راهی برای آوردن سونامی به اردوها و به دنبال آن حضورش روی شیاپ‌چانگ منچستر پیدا کنند. در هر حال فرزان بعد از باخت در انتخابی راهی اصفهان شد تا در کنار محسن باباصفری دروازه‌بان لژیونر تیم ملی هندبال که برای تعطیلات سال نوی میلادی به شهرش آمده، نصف جهان را بگردد و ریکاوری کند!

    


اعزام مردان با سهمیه زنان!

بسکتبال سه نفره بانوان تنها رشته‌ای است که سهمیه لازم برای حضور در نخستین دوره بازی‌های ساحلی جهان را کسب کرده و برگزارکنندگان این بازی‌ها نیز آن را تائید کرده‌اند. با این حال در آخرین نشست ستاد عالی بازی‌های المپیک و آسیایی که هفته گذشته برگزار شد، اعزام این تیم به تصویب اعضا نرسید. کمیته ملی المپیک خواستار جایگزین کردن تیم مردان به جای بانوان شده است. این درخواست به صورت مکتوب به برگزارکنندگان بازی‌های ساحلی جهان اعلام شده تا در صورت موافقت، تیم بسکتبال سه نفره مردان راهی آمریکا شود! اصغر رحیمی مدیر مرکز نظارت بر تیم‌های ملی می‌گوید:«اینکه با این درخواست موافقت شود یا نه اصلا مشخص نیست.»

    


شایعه دبیری پیمان اکبری

افشین داوری سرپرست فدراسیون والیبال درباره شایعه دبیر شدن پیمان اکبری مربی تیم ملی واکنش نشان داد. او در این رابطه گفت:«چه کسی گفته پیمان اکبری دبیر فدراسیون شده است؟ برای ما مهم است که یک فرد والیبالی به عنوان دبیر فدراسیون انتخاب شود اما انتخاب اکبری در این سمت را تایید نمی‌کنم.» او که به نظر می‌رسد مدافع سرسخت ایگور کولاکوویچ است و او را با وجود مخالفت‌های بسیار تا المپیک 2020 در تیم ملی ماندگار کرد، از حالا مقدمات نتایج احتمالی در المپیک 2020 را برای این سرمربی آماده کرده است:«برخلاف صحبت‌های مطرح شده وقتی قرارداد کولاکوویچ را مطالعه کردم، چیزی مبنی بر اینکه وی متعهد شده باشد که تیم ملی والیبال را به جمع چهار تیم پایانی المپیک ۲۰۲۰ برساند ندیدم. درباره دستمزد او هم با توجه به قراردادی که منعقد شده چیزی به لحاظ مالی نیامده و باید با این مربی به توافق برسیم.» هرچند شاید بهتر باشد داوری ابتدا به رسیدن ایران به سهمیه المپیک فکر کند تا نتایجی که ایران می‌تواند در این مسابقات به دست بیاورد. با توجه به شرایطی که والیبال دچارش شده، رسیدن به المپیک خودش یک موفقیت به حساب می‌آید!

    


اعتراض به ثبت‌نام رئیس بازنشسته

محمدصادق فرجی رئیس پیشین فدراسیون کاراته که به خاطر قانون منع به کارگیری بازنشستگان از این فدراسیون رفت، دوباره برای حضور در انتخابات این فدراسیون ثبت‌نام کرده است. موضوعی که صدای انتقاد خیلی‌ها از جمله مهد ی عموزاده، قهرمان پیشین کاراته جهان را درآورد. عموزاده گفت:«فرجی با ثبت‌نام در انتخابات کار غیرقانونی انجام داده است. کسی که بازنشسته است طبق قانون اجازه ورود ندارد و اینکه اعلام شده ایشان به دنبال دریافت مجوز ورود برای حضور در انتخابات است به کل اشتباه است. فرجی در زمان ثبت‌نام بازنشسته بود و نمی‌توانست ثبت‌نام کند. اگر قرار بود شاهد بازگشت فرجی و ثبت‌نام او باشیم، وزارت ورزش فرصت دو تا سه ماه به او می‌داد تا این کار را انجام دهد و دیگر شاهد برگزاری انتخابات نبودیم. جامعه کاراته باید دست به دست هم بدهد تا یک نفر که اکنون مسئولیت دارد و انتخابات را مهندسی می‌کرد، گزینه خود را به ریاست نرساند.»