ووشو و انتخابات دونفره

فدراسیون ووشو برخلاف سایر فدراسیون‌ها که نامزدها خیلی زود برای کسب کرسی ریاست تلاش‌های‌شان را آغاز می‌کنند، روند آرام و خلوتی را پشت سر گذاشت. بعد از پایان مهلت 10 روزه ثبت‌نام نامزدها، تنها شاهد ثبت‌نام مهدی علی‌نژاد و امیرعباس لشکری رییس کمیته پزشکی فدراسیون ووشو بودیم. کسی که احتمالا تنها برای خالی نبودن لیست نامزدهای انتخابی وارد عرصه شده و هیچ بعید نیست که حتی پیش از مجمع انتخاباتی فدراسیون انصرافش را از رقابت اعلام کند. البته برای ووشو هم پیش‌بینی می‌شد که شاهد خواهان‌های زیاد ریاست نباشیم. ووشو با علی‌نژاد به هر آنچه که می‌خواسته رسیده و تنها کسب عنوان قهرمانی مجموع جهان مانده که آن هم اهالی این ورزش، به دست آوردنش را با حضور علی‌نژاد تصور می‌کنند. ووشو در این چند سال عملکردی از خود بر جای گذاشته که این ورزش در اندازه‌ رشته‌های المپیکی دیده شده است. همچنین علی‌نژاد مورد قبول وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم هست و به نظر می‌رسد ووشو برای شناخت رییس آینده خود نیازی به برگزاری مجمع ندارد.

    


کیمیا و تکرار یک سوال همیشگی

هر وقت شایعاتی درباره پایان دوره ورزش قهرمانی کیمیا علیزاده به گوش می‌رسد، او با انتشار پستی در اینستاگرام تمام معادلات را بهم می‌ریزد. کیمیا که اخیرا همزمان با اردوی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان در ترکیه با همسرش وقت می‌گذراند، عکس‌هایی از المپیک ریو را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت با متنی که از جنگیدنش حکایت داشت. این پست بار دیگر این سوال همیشگی را درباره کیمیا ایجاد کرد که آیا دختر تاریخ‌ساز ایران برمی‌گردد؟ علیزاده به طور قطع حضور در قهرمانی جهان را از دست داده است و تا این رقابت‌ها که اردیبهشت 98 در منچستر انگلیس برگزار می‌شود، نمی‌تواند به شیاپ‌چانگ برگردد. غیبت او در مسابقات مختلف باعث شده امتیازات زیادی را از دست بدهد و همین موضوع کسب سهمیه المپیک ژاپن توسط علیزاده را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. شاید کیمیا قصد دارد خود را برای المپیک 2024 آماده کند چون کسب سهمیه المپیک 2020 برای او کار بسیار دشواری است. حال باید دید کیمیا با بازگشت به تمرینات به شایعه خداحافظی‌اش پایان می‌دهد یا بار دیگر برای رقم زدن یک تاریخ‌سازی به پا می‌خیزد.

    


کولاک شطرنج در روسیه

روز دوم از هفتمین دوره رقابت‌هاى شطرنج سریع جهان در حالی برگزار شد که احسان قائم‌مقامى، پرهام مقصودلو، علیرضا فیروزجا و سارا خادم‌الشریعه نمایندگان ایران در این دوره از مسابقات هستند و صعود خادم‌الشریعه به رده ششم مسابقات قهرمانى سریع جهان مهم‌ترین اتفاق روز دوم رقابت‌ها بود. در پایان دور دهم، قائم‌مقامى از 10 امتیاز ممکن پنج امتیاز گرفت، فیروزجا به 5/6 امتیاز رسید و مجموع امتیازات مقصودلو در عدد چهار ایستاد. بدین ترتیب در پایان روز دوم، فیروزجا با یک امتیاز کمتر نسبت به صدر جدول در رده هجدهم ایستاد. همچنین مهم‌ترین اتفاق نخستین روز از مسابقات پیروزی غرورآفرین فیروزجا برابر ولادیسلاو ارتمیف با ریتینگ سریع 2812 بود و با کسب 5/4 امتیاز در کمال ناباوری و در حضور بزرگان شطرنج صدرنشین شد. 

    


ادامه صدرنشینی ورامین

دور برگشت لیگ برتر والیبال با ادامه صدرنشینی شهرداری ورامین آغاز شد. در هفته چهاردهم مسابقات که با 6 دیدار جذاب برگزار شد، شهروند اراک در خانه سه بر صفر از شهرداری گنبد شکست خورد، سایپا میزبان خود عقاب نهاجا را سه بر یک از پیش رو برداشت، شهرداری ورامین برد قاطعانه سه بر صفر را برابر مهمانش خاتم اردکان ثبت کرد، پیکان با برد سه بر یک شهرداری ارومیه در تعقیب صدر باقی ماند، پیام مشهد یک برد خانگی دیگر را با پیروزی سه بر صفر کاله مازندران به دست آورد و درنهایت دورنای ارومیه در حالی به مصاف فولادسیرجان رفت که توانست میزبان خود را با نتیجه سه بر یک شکست دهد.