یزدانی دعوت شاغلام را رد نکرد

رضا یزدانی پس از المپیک ۲۰۱۶ ریو سرانجام برای مداوای آسیب‌دیدگی کهنه خود برای جراحی آشیل پای راست خود در  کلن آلمان اقدام کرد، اتفاقی که باعث شد وی ماه‌ها از کشتی دور باشد. هرچند یزدانی پس از مدت‌ها دوری از میادین چندی پیش در رقابت‌های لیگ کشتی گرفت اما حاضر نشد در اردوهای تیم ملی که به صورت اختیاری دعوت شده بود، حاضر شود. حالا اما پس از استعفای خادم و انتخاب غلامرضا محمدی، قرار است نخستین اردوی تیم ملی از ۲۶ آذر با حضور ۳۵ کشتی‌گیر دعوت شده به اردوی تیم ملی آغاز شود و این در حالی است که محمدی از نفرات باتجربه و عنوان‌داری مانند مهدی تقوی، رضا یزدانی و ... برای حضور در اردوی تیم ملی دعوت کرده است. رضا یزدانی نیز پس از رهایی از آسیب‌دیدگی کهنه خود، تمرینات منظمی را طی‌ ماه‌های اخیر دنبال کرده و با انگیزه بالا قصد دارد پس از دو سال در اردوی تیم ملی حاضر شود. او همچنین از انگیزه بالایش خبر داد و اینکه قصد دارد به اهدافی که در سر دارد، برسد.

    


تبعات رفتن ضیایی به لیگ!

تیم والیبال دورنای ارومیه با هدایت محمد وکیلی و حضور بازیکنان تیم ملی نوجوانان در لیگ برتر حضور دارد و تاکنون نتوانسته به پیروزی برابر حریفان برسد. هدف از تشکیل این تیم آماده‌سازی تیم ملی نوجوانان برای رقابت‌های جهانی است؛ همان رقابت‌هایی که تیم ایران توانست مدال طلای دوره گذشته آن را کسب کند، اما حالا شرایط شاگردان وکیلی در تیم نوجوانان چندان مساعد نیست و شنیده می‌شود شاید تا آخر فصل شاهد حضور این تیم در لیگ برتر والیبال نباشیم. بر اساس شنیده‌ها تیم دورنای ارومیه از سوی مسوولان حمایت نمی‌شود و احتمال دارد منحل شود؛ در زمان آغاز لیگ گفته می‌شد ارومیه با تلاش‌های احمد ضیایی اقدام به حضور سه نماینده در لیگ برتر کرده و شاید حالا که دیگر ضیایی در راس فدراسیون نیست مدیران ورزش ارومیه انگیزه کافی ندارند!

    


توافقنامه نه قرارداد!

یکی از موضوعات مهمی که به رفتن احمد ضیایی از ریاست والیبال گره خورده بود، بحث ماندن یا رفتن ایگور کولاکوویچ از هدایت تیم ملی بود که موافقان و مخالفانی داشت. درنهایت با استعفای ضیایی و آمدن افشین داوری، سرپرست فدراسیون اعلام کرد که ایران با کولاکوویچ قرارداد دارد و باید به این قرارداد پایبند باشد.  این در حالی است که روز گذشته امیر خوش‌خبر سرپرست سابق تیم ملی امضای هرگونه قراردادی با ایگور را رد کرد و از وجود یک توافقنامه خبر داد. او گفت:«قرارداد کولاکوویچ تمدید نشده بود، اما توافقنامه‌ای به امضای کولاکوویچ و رئیس سابق فدراسیون والیبال رسید که بر اساس آن این مربی تا پایان سال 2020 سرمربی تیم ملی خواهد بود البته در این توافقنامه توافق مالی نشده است.» وی افزود:«فکر می‌کنم این توافقنامه تعهدآور باشد. با توجه به اینکه قرارداد قبلی تمام نشده بود نمی‌توانستند قرارداد جدید بنویسند. این توافقنامه گارانتی است که به این مربی داده شده تا او مطمئن باشد می‌تواند کارش را با تیم ملی ادامه دهد و با تیم دیگری مذاکره نکند. خوش‌خبر درباره اینکه گفته می‌شود فدراسیون والیبال نامه تندی را برای کولاکوویچ ارسال کرده، تصریح کرد:«متاسفانه این مساله واقعیت دارد و در این نامه آمده که چون کولاکوویچ به ایران نیامده و بدون اجازه به کشورش رفته با وی برخورد خواهد شد. به نظر من این نامه منطقی نبود چون بلیت سفر کولاکوویچ به کشورش را فدراسیون تهیه کرده بود و الان هم فدراسیون برای او بلیت و ویزا تهیه نکرده که کولاکوویچ بتواند به ایران برگردد. حتی خانه این مربی در ایران را تحویل داده‌اند. وقتی پس از مسابقات جهانی به کولاکوویچ گفته می‌شود که به ایران برنگردد و از همان بلغارستان به کشورش برود، نمی‌توان به او معترض بود.»