رضازاده نباید برگردد!

خبر حضور حسین رضازاده در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری که عنوان کرد به خاطر درخواست پیشکسوتان از او بوده، موافقان و مخالفانی پیدا کرد. محمد نصیری از پیشکسوتان دنیای پولاد سرد از مخالفان این اتفاق است:«او نمی‌تواند برگردد. چه کسی خواسته رضازاده به فدراسیون برگردد؟ من یکی از همین پیشکسوتان هستم که دوست ندارم او برگردد. او به محض حضور در فدراسیون، پیشکسوتان را بیرون کرد و تا رئیس شد اجازه نداد هیچ‌کسی به مسابقات پیشکسوتان برود، حالا چطور ادعا می‌کند که ما از او خواسته‌ایم برگردد و در انتخابات شرکت کند؟ از طرفی در دوره او دوپینگی‌های ما به 11 رسیدند و سهمیه‌مان کم شد. اگر بهرام افشارزاده نبود که ما بیچاره بودیم. او جریمه‌ها را پرداخت کرد و توانستیم دوباره سر پا شویم. زمان ما کسی جرات نداشت دوپینگ بکند، قهرمانی زمانی‌ ارزش دارد که بدون دوپینگ به دست بیاید.»

    


جنجال مربیگری پسر سرمربی

در لیست جدید مربیانی که مدرک درجه یک مربیگری گرفته‌اند نام پسر مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال نیز دیده می‌شود که توانسته در کلاس درجه یک مربیگری ملی قبول شود. این موضوع با انتقادهایی همراه بود که او چگونه بدون گذراندن دوران قانونی مربیگری درجه دو توانسته به مدرک درجه یک برسد. طبق قانون هر مربی که بخواهد مدرکی بالاتر بگیرد باید بین هر مدرک سه سال فعالیت مربیگری داشته باشد. یعنی از فاصله زمانی درجه دو تا یک باید سه سال زمان گذرانده باشد که این اتفاق برای امیرحسین شاهین‌طبع نیفتاده است. او که سابقه بازی در لیگ برتر را هم دارد در دو،سه سال اخیر در برخی تیم‌ها و مدارس بسکتبال مربیگری کرده اما سابقه مربیگری او به اندازه‌ای نیست که بتواند درجه یک بگیرد. در این میان جواد رحمتی‌پور رییس دپارتمان آموزش و مربیان فدراسیون بسکتبال درباره این موضوع گفت:«امیرحسین شاهین‌طبع تنها در این دوره مربیگری شرکت کرده و قبول شده اما کارتی برایش صادر نخواهد شد. این لیست نام افراد قبول شده است نه افرادی که برای‌شان کارت مربیگری درجه یک صادر شده است. هدف او محک زدن خودش بوده است.»

    


انتخابی کشتی با شاغلام و بنا

نخستین مرحله از رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی از امروز در سالن شهدای هفتم‌تیر تهران آغاز می‌شود و سه روز ادامه خواهد داشت. مراسم قرعه‌کشی اوزان ۵۷-۶۱-۷۰-۸۶ کیلوگرم آزاد و اوزان ۵۵-۶۳-۷۷ کیلوگرم فرنگی دیشب برگزار شد تا مدعیان این اوزان بتوانند پس از مشخص شدن رقبای خود از صبح امروز در دور مقدماتی به مصاف هم بروند. این مسابقات با حضور کشتی‌گیران آزاد و فرنگی‌کار مطرح کشورمان از ساعت ۱۰ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۰ روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود که نفرات برتر این مسابقات مجوز حضور در مسابقات بین‌المللی کشتی جام تختی را کسب می‌کنند. همچنین فدراسیون کشتی اعلام کرده از نفرات شرکت کننده در مرحله اول رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی آزمایش دوپینگ به عمل خواهد آمد.

    


آغاز نیم‌فصل دوم والیبال

نیم‌فصل دوم لیگ برتر والیبال امروز چهارشنبه با برگزاری شش دیدار آغاز خواهد شد. تیم شهرداری ورامین که موفق شد با کسب ۱۰ پیروزی و ۳۰ امتیاز نیم‌فصل نخست را با قهرمانی پشت سر بگذارد امروز به مصاف تیم خاتم اردکان خواهد رفت. خاتمی‌ها نیز با مجموع ۹ پیروزی و ۲۶ امتیاز در رده سوم قرار دارند. شاگردان محمد ترکاشوند در پیکان تهران نیز که با قرارگیری در رده دوم به تعطیلات نیم‌فصل رفته بودند کار آسانی مقابل تیم شهرداری ارومیه خواهند داشت که با دو پیروزی در مکان دوازدهم جدول قرار دارد. همچنین دورنای ارومیه نیز برابر فولاد سیرجان صف‌آرایی می‌کند.در سایر بازی‌ها هم پیام خراسان با کاله مازندران دیدار می‌کند و عقاب نهاجا نیز برابر سایپای تهران به میدان می‌رود. در نهایت شهروند اراک مقابل شهرداری گنبد قرار می‌گیرد.