شایعه خداحافظی کیمیا

بعد از اینکه کیمیا علیزاده به نخستین بانوی مدال‌آور ایران در بازی‌های المپیک تبدیل شد، چند باری شایعه خداحافظی او به گوش رسید. شایعاتی که پشت آن مصدومیت‌ها و بیماری‌های سخت کیمیا پنهان شده بود. حالا اما دوباره این شایعه شنیده می‌شود و محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو آن را رد کرد. طبق اعلام پولادگر، علیزاده دوران نقاهت را به خوبی سپری می‌کند و اینکه به عرصه قهرمانی بازگردد یا خیر به تصمیم خودش بستگی دارد. رئیس تکواندو اما مدعی شد اینکه شنیده می‌شود پزشکان گفته‌اند کیمیا دیگر نمی‌تواند در تکواندو فعالیت کند را رد و حتی اعلام کرد چنین چیزی نشنیده است. کیمیا علیزاده مدتی پیش و در نخستین روزهای ازدواجش با انتشار پستی در اینستاگرام خبر از بازگشتش داد. اما اخیرا پست‌های او به عکس‌ها و ویدیوهای دونفره‌اش با حامد معدنچی خلاصه می‌شود تا این شایعه خداحافظی کماکان به قوت خودش باقی بماند.

    


چراغ سبز به طرد شده‌ها

با برگشتن غلامرضا محمدی و محمد بنا به سرمربیگری تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی چیزی که بسیار به آن پرداخته شد، بازگشت کشتی‌گیران قدیمی و البته طرد شده بود. بنا خیلی زود درهای تیم ملی را روی قدیمی‌ها باز کرد و گفت راه برای بازگشت‌شان باز است. حالا هم محمدی در حال برگزاری نخستین اردوی رسمی‌اش است که شنیده می‌شود قرار است با حضور چهره‌های جوان در کنار نفرات باتجربه و عنوان‌دار برپا شود. این نفرات حتی برخی از چهره‌های ناراضی و طرد شده از تیم ملی و فدراسیون را هم در بر می‌گیرد. شاگردان محمدی تا المپیک، سه میدان کسب سهمیه را پیش رو دارند. آزادکاران ابتدا با حضور در جهانی قزاقستان می‌توانند حضورشان در المپیک را با کسب سهمیه قطعی کنند. سپس نوبت به رقابت‌های قهرمانی آسیا در چین می‌رسد. سومین و آخرین میدان برای کسب سهمیه برای جاماندگان نیز رقابت‌های گزینشی بلغارستان است.

    


سرمربی پشت حدادی و صمد درآمد

نبودن صمد نیکخواه‌بهرامی و حامد حدادی در اردو و مسابقات تیم ملی در انتخابی جام جهانی، انتقاد بسیاری را به دنبال داشت. حالا اما مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی خبر داده است که برای اردوهای بعدی با بازیکنانی که در این دو بازی حضور نداشتند صحبت می‌کند. او همچنین اعلام کرد دعوت شدن یا نشدن بازیکنانی مثل صمد نیکخواه و حامد حدادی با هماهنگی خودشان صورت می‌گیرد و کادر فنی مشکلی با هیچ بازیکنی ندارد. او همچنین غیبت حدادی در اردو را به خاطر مشکلات شخصی‌اش دانست. ادامه صحبت‌های شاهین‌طبع درباره حدادی اما دفاع از او و قدردانی از زحمات ستاره بسکتبال ایران بود تا حمایتش را از این طریق نشان بدهد. شاهین‌طبع اصلی‌ترین دلیل نبود نیکخواه‌بهرامی را هم حضورش در آمریکا و نداشتن آمادگی بدنی عنوان کرد.

    


خادم در انتخابات نقش دارد؟

۴۰ روز از استعفای رسول خادم می‌گذرد. در این میان هنوز حضور هیچ چهره‌ای در انتخابات ریاست فدراسیون کشتی قطعی نشده؛ اگرچه حمید بنی‌تمیم غیرمستقیم برای حضور در انتخابات ابراز علاقه کرده است. سرپرست فدراسیون کشتی که در یک سال اخیر هم به عنوان نماینده تام‌الاختیار خادم در حوزه ریاست فعالیت می‌کرد، با وجود سرپرستی در فدراسیون توانسته مجوز ثبت‌نام در انتخابات را بگیرد. با اینکه گمانه‌زنی‌هایی پیرامون حضور افرادی همچون عباس جدیدی، علیرضا حیدری، حسن رنگرز علیرضا دبیر و امیررضا خادم در انتخابات انجام شده، برخی معتقدند هر گزینه‌ای که مورد حمایت خادم قرار بگیرد، با رای قاطع می‌تواند رییس بعدی فدراسیون کشتی باشد. از آن‌جایی که روسای هیات‌های استانی رابطه نزدیکی با خادم داشتند و حتی ۶ ماه قبل با وجود استعفا او را به فدراسیون بازگرداندند، به نظر می‌رسد در صورت دخالت خادم در انتخابات بعدی حتی به صورت غیرمستقیم گوش به فرمان او باشند. اما بدون شک وزیر ورزش دوست ندارد اختلافاتی که در دوران ریاست خادم وجود داشت، بار دیگر تکرار شود.