بسکتبال مسئول تدارکات هم ندارد!

تیم ملی بسکتبال ایران دو دیدار حساس در پنجره پنجم انتخابی جام‌ جهانی را پیش رو دارد و نهم و دوازدهم آذر باید برابر استرالیا و فیلیپین بازی کند. دو سفر طولانی پیش‌روی ملی‌پوشان است اما فدراسیون بسکتبال به دلیل مشکلات مالی مربی بدنساز و ماساژور تیم را به این سفر اعزام نکرده‌است اما اتفاق عجیب‌تر اعزام نشدن مسوول تدارکات تیم است! مشخص است که وضعیت مالی فدراسیون به شدت نگران کننده است اما نه تا جایی که تدارکات که حضورش از نیازهای اولیه تیم به حساب می‌آید نیز از حضور در کنار ملی‌پوشان حذف شود. تیم ملی بسکتبال ایران پیش از حضور در انتخابی جام جهانی به قطر سفر کرد تا دو دیدار دوستانه با قطری‌ها برگزار کند و پس ا‌ز آن راهی استرالیا شود. شاگردان شاهین‌طبع نخستین دیدار دوستانه‌شان را هم پیروز شدند. این در حالی است که بازیکنان و البته تیم به مسوول تدارکات برای هماهنگی امور، فراهم کردن نیازها و بسیاری از مسایل دیگر نیاز دارد که فدراسیون تصمیم گرفته تدارکات نیز به استرالیا و فیلیپین اعزام نشود. مشخص نیست در جریان پنجره پنجم چه کسی قرار است هماهنگی‌های لازم را انجام داده و نیازهای بازیکنان را برآورده کند! تیم ملی بسکتبال در این پنجره کار بسیار دشواری دارد و باید در حالی در خانه حریفان به میدان برود که ستاره‌هایی چون صمد نیکخواه‌بهرامی، حامد حدادی و ارسلان کاظمی را در اختیار ندارد.

    

اولین گام کیخا در راه المپیک

در نخستین مرحله از مسابقات ژیمناستیک کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو و جام جهانی به میزبانی کوتبوس آلمان، سعیدرضا کیخا در فینال وسیله خرک حلقه با امتیاز  15/133 بعد از نمایندگان چین‌تایپه و چین در جایگاه سوم جهان ایستاد و مدال برنز بر گردن آویخت. این نتیجه در حالی به دست آمد که در این وسیله 44 ورزشکار پرقدرت جهان حضور داشتند. مدال ارزشمند برنز توسط سعیدرضا کیخا نخستین مدال کشورمان در راه کسب سهمیه المپیک به شمار می‌رود. مسابقات ژیمناستیک جام جهانی آلمان نخستین مرحله از رقابت‌های کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو محسوب می‌شود.

    

کاپیتان سابق کاراته در MMA

مازیار الهامی کاپیتان سابق تیم ملی راهی ارمنستان است تا نخستین مسابقه‌اش را در MMA برگزار کند. او با اعلام اینکه هنوز از کاراته خداحافظی نکرده، درباره حضورش در MMA گفت:«هنوز از دنیای کاراته خداحافظی نکرده‌ام و در مسابقات سوپرلیگ برای تیم تبریز مبارزه می‌کنم. نزدیک سه سال است در رشته MMA به صورت حرفه‌ای تمرین می‌کنم. این ورزش یک رشته ترکیبی از کشتی، بوکس، جوجیتسو است، به همین دلیل من تمام این رشته‌ها را پیگیری می‌کنم و تمرینات را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهم.» وی افزود:«چهارشنبه راهی ارمنستان می‌شوم‌ تا برای نخستین بار در مسابقات MMA به صورت حرفه‌ای مبارزاتم را آغاز کنم. من یک حریف ارمنی دارم که چهار مبارزه انجام داده، در این مبارزات او موفق شده دو ایرانی را شکست دهد. من می‌روم تا با شکست او با موفقیت کارم را آغاز کنم. امیدوارم مثل کاراته اینجا هم پرچمدار خوبی باشم.»

    

ترنتینو نخستین حریف خاتم

جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۸ از امروز (دوشنبه پنجم آذر) به میزبانی رسوویا لهستان و با حضور هشت تیم باشگاهی برتر جهان آغاز می‌شود و خاتم اردکان به عنوان نماینده قاره آسیا در این رقابت‌ها به مصاف قدرت‌های والیبال جهان می‌رود. خاتم اردکان در این دوره از رقابت‌ها در گروه B با تیم‌های ترنتینو ایتالیا، سادا دکروزیرو برزیل و آسکو رسوویا لهستان همگروه است و باید در نخستین گام امروز از ساعت ۲۰ به وقت تهران به مصاف نماینده ایتالیا برود. اردکانی‌ها همچنین در دومین دیدار خود روز چهارشنبه از ساعت ۲۳ به مصاف میزبان رقابت‌ها، آسکو رسوویا می‌روند و در آخرین بازی هم از ساعت ۲۳ رودرروی سادا کروزیرو قرار می‌گیرند.