بعد از قبول شکست حسن یزدانی در مسابقات جهانی کرمانشاه برابر تیلور آمریکایی، همه منتظر بودند تا ستاره خوش‌اخلاق کشتی ایران انتقامش را در جهانی مجارستان بگیرد. 

یزدانی خودش هم تشنه انتقام بود اما چیزی که در تشک بوداپست رقم خورد، چیزی نبود که از او انتظار می‌رفت. یزدانی در این میدان خودش را آماده کرده بود تا در فینال پشت تیلور آمریکایی را به خاک بمالد اما او درست در گام نخست به این رقیب قدرتمند خورد تا انتظارها برای تماشای رقابت این دو کشتی‌گیر خیلی زود تمام شود. 

حسن یزدانی روز گذشته در وزن 86 کیلوگرم در دیداری سرنوشت‌ساز به مصاف تیلور رفت و با نتیجه 11 بر 6 ناباورانه شکست خورد. این نبرد نشان می‌داد تیلور چقدر خودش را آماده کرده تا دستش به عنوان برنده در تشک بالا برود. او با استفاده از همین آمادگی توانست در تایم دوم از خستگی یزدانی استفاده کند و با زیرگیری از وی، پیروز این دیدار باشد. 

یزدانی در حالی این شکست را پذیرفت که در تایم اول کارش را هجومی آغاز کرد و حتی توانست 6 بر دو جلو بیفتد اما با آغاز سه دقیقه دوم تیلور با گرفتن مچ پای یزدانی موفق به خاک یزدانی شد و کشتی 6 بر چهار به سود یزدانی شد. تیلور در ادامه کار را به تساوی کشاند و با ادامه دادن حمله‌های خود، هشت بر 6 جلو افتاد. او سپس یک امتیاز دیگر هم گرفت و درنهایت با ثبت برتری 11 بر 6 به کارش پایان داد. او در این مدت کری‌های زیادی در صفحات مجازی برای یزدانی خواند و سرانجام کری‌هایش را هم به ثمر رساند. 

تیلور 27 ساله هنوز مدال جهانی شاخصی به دست نیاورده، اما با ضربه فنی کردن یزدانی در جهانی کرمانشاه، تنها شکست‌های آزادکار ایران را به او تحمیل کرده است. 

یزدانی سال گذشته که تیم ملی در مسابقات جهانی ناکام شد، تنها مدال و تنها طلای تیم ملی را به ارمغان آورد. یزدانی که به تازگی در بازی‌های آسیایی قهرمان شده، برای اینکه در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش می‌کرد باید منتظر صعود تیلور به فینال می‌ماند و در غیر این صورت از دور رقابت‌ها کنار می‌رفت. 

البته این پایان کار برای این ستاره بزرگ و جوان کشتی آزاد ایران نیست و او حالا باید دوباره تلاش کند تا از مدال طلای خود در المپیک 2020 توکیو دفاع کند. مسابقه رده‌بندی و فینال وزن یزدانی امروز یکشنبه برگزار می‌شود.