بنی‌تمیم و تردیدهایش برای رقبا

حمید بنی‌تمیم سرپرست فدراسیون کشتی در جدیدترین احکامش سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد نوجوانان و جوانان را به ترتیب احمد توکلیان و محمد طلایی منصوب کرد، اما آیا در فضای کنونی صدور این احکام لازم بود؟ او در نخستین گام اقدام به انتصاب غلامرضا محمدی و محمد بنا به عنوان سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان کرد. اینکه بنی‌تمیم به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی با چه پشتوانه‌ای اینقدر اصرار و عجله به صدور حکم‌های پی در پی دارد، جای بحث است. ظاهرا یا بنی‌تمیم آنقدر از انتخابش به عنوان رییس بعدی فدراسیون مطمئن است که دست به این انتصابات زده است و یا اینکه از سوی دیگر با این فضاسازی قصد دارد چنین مطلبی را به جامعه کشتی و فضای ورزش کشور تلقین کند تا سایر رقبا برای حضور در انتخابات و رقابت با وی دچار تردید شوند. 

    


کمیته انضباطی بسکتبال

دیدار تیم‌های بسکتبال پتروشیمی و شیمیدر در هفته پنجم لیگ برتر هفته گذشته در حالی در ماهشهر برگزار شد که درگیری‌ای بین بهنام یخچالی، ملی‌پوش پتروشیمی و هادی عامری، سرپرست شیمیدر به وجود آمد. این دو هم در جریان بازی و هم در پایان مسابقه با یکدیگر درگیری لفظی داشتند و درگیری فیزیکی هم در حال رخ دادن بود که اطرافیان مانع آن شدند. گفته می‌شود گویا عامری در ابتدا کنار زمین حرف‌هایی به یخچالی زده که با واکنش ملی‌پوش پتروشیمی مواجه شده است. بر همین اساس قرار است کمیته انضباطی فدراسیون به این اتفاق رسیدگی کند. این جلسه یکشنبه هفته آینده با حضور عامری و یخچالی برگزار خواهد شد. این بازی 88 بر 85 به سود پتروشیمی به پایان رسید.

    


رضایتنامه محضری برای مسابقه!

رقابت‌های کشتی کلاسیک بانوان قهرمانی کشور روز ۱۲ بهمن در محل خانه کشتی مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود تا بالاخره خبری از دختران کشتی شود. مسابقات در اوزان ۵۰، ۵۵، ۶۰، ۶۵، ۷۰ و ۷۵ کیلوگرم بدون ارفاق وزن برگزار و کشتی‌گیران ۱۸ تا ۲۵ سال مجاز به شرکت در این مسابقات هستند. این کشتی‌گیران با رضایتنامه محضری ولی و گواهی پزشکی می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند که رضایت محضری هم در نوع خود جالب و البته عجیب است. طبق اعلام فدراسیون کشتی نفرات برتر این مسابقات، صرفا مجاز به فعالیت در رشته کشتی کلاسیک بوده و در صورت فعالیت در سایر رشته‌های ورزشی به صورت حرفه ای، از دعوت آنها به اردوها و اعزام به مسابقات بین‌المللی جلوگیری خواهد شد.

    


توجیه برای برکناری ضیایی؟

افشین داوری سرپرست فدراسیون والیبال در اقدامی جالب و البته عجیب ساعاتی پیش از مجمع سالانه فدراسیون، در  نشستی صمیمانه با حضور روسای کمیته‌های فدراسیون میزبان روسای هیات‌های مختلف استانی بود. در این جلسه سرپرست فدراسیون ضمن گفت‌وگو با روسای هیات‌ها، شنونده نقطه نظرات میهمانان خود شد. مجمع سالانه فدراسیون والیبال ظهر دیروز برگزار شد. احمد ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال درحالی که از سمت خود استعفا نداده و به دنبال رای دیوان عدالت اداری برای بازگشت به کار است، از سوی وزیر ورزش و جوانان برکنار شد و افشین داوری به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال معرفی شد. در همین راستا شنیده‌ها حکایت از آن دارد که برگزاری سریع مجمع برای برکناری رسمی احمد ضیایی از ریاست والیبال است و برگزاری نشست صمیمانه افشین داوری با روسای هیات‌های استانی پیش از برگزاری مجمع سالانه گمانه‌زنی‌ها را تقویت می‌کند. رای عصر دیروز اعضای مجمع تعیین کننده آینده بی‌دردسر  والیبال یا روزهای پرچالش بود که به نظر نمی‌رسید اعضای مجمع خلاف نظر وزارت ورزش حرکت کنند و ضیایی را قانونی بدرقه می‌کنند.