تایید صعود ایران از سوی فیبا

پنجره ششم مسابقات انتخابی جام جهانی بسکتبال 2019، اسفند در کشورهای مختلف برگزار می‌شود و در حالی که صعود تیم ملی بسکتبال ایران به جام جهانی قطعی شده سایت فدراسیون جهانی بسکتبال همچنان نام ایران را بین تیم‌های صعودکننده قرار نداده اما در مطلب کوتاهی به سهمیه تضمین شده ایران اشاره کرد و در مورد صعود تیم ایران به جام جهانی بسکتبال 2019 چین نوشت:«ایران در هر حال، سهمیه‌ای تضمین‌ شده در جام جهانی خواهد داشت ولی در این بین یک سناریو هم وجود دارد. اگر تیم ایران با اختلاف حداقل هشت امتیاز به استرالیا و ژاپن ببازد، فیلیپین نیز بر قزاقستان و قطر غلبه کند و تیم بدون شانس قطر هم ژاپن را شکست دهد، باز هم تیم ملی ایران به‌عنوان بهترین تیم چهارم به جام جهانی خواهد رسید.»

    


گزینه‌های نزدیک ریاست هندبال

هندبال ایران آنقدر که در سال‌های اخیر در موارد مدیریتی حاشیه داشته در متن کار بازی‌ها و تیم ملی با این پدیده مواجه نبوده! هرچند بعد از روی کار آمدن علیرضا رحیمی هندبال درخشش خاصی نداشت و در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا پنجم شد اما حداقل آرامش نسبی در این مجموعه حاکم بود. موضوعی که با استعفای رحیمی به دلیل بازنشستگی و داغ شدن بازار رقابت کاندیداها به نقطه پایان رسید. در بین کاندیداهای ریاست هندبال که تعداد قابل توجهی هم هستند اگر پسر فلانی و گزینه‌هایی صرفا برای خودنمایی و پست گرفتن در فدراسیون آینده را کنار بگذاریم به دو مهره اصلی و دارای شانس می‌رسیم که شنیده می‌شود یکی از آنها منع بزرگی برای شرکت در انتخابات دارد اما چون توصیه شده از سوی وزارت ورزش است، همچنان در جمع کاندیداها حضور دارد. احمد گواری که در بین اهالی هندبال به عنوان گزینه غیر هندبالی مشهور شده تا حدود یک سال و نیم دیگر به معضل رئیس سابق هندبال یعنی بازنشستگی می‌رسد و با این حساب حضورش در انتخابات منطقی نیست. جدا از این اتفاق عجیب، گفته می‌شود از سوی محمدرضا داورزنی عنوان شده که شاید یکی،دو نامزد دیگر با تکمیل مدارک به جمع 11 کاندیدای هندبال اضافه شوند. بعید نیست دست‌هایی در کار باشد تا حالا که گواری منع قانونی برای ریاست در هندبال دارد، گزینه دیگری وارد میدان رقابت شود! این در حالی است که در کنار تمام تکاپوهای خیابان سئول گویا خانواده هندبال نظر موافقی روی سردار حسن‌پور رئیس سابق تربیت بدنی نیروهای زمینی ارتش دارند؛ کسی که چند حامی مالی‌اش را از حالا قطعی کرده است.


مجمع یواشکی بسکتبال

مجمع عمومی و سالانه فدراسیون بسکتبال روز گذشته در آکادمی ملی المپیک برگزار شد و عملکرد سالانه توسط رامین طباطبایی رییس فدراسیون به اطلاع اعضای مجمع رسید. اعضایی که باید دید با گذشت حدود چه میزان از رای خود به طباطبایی راضی هستند! اما این مجمع در حالی از ساعت 10 صبح آغاز شد که فدراسیون هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در این زمینه نداشت و بعد از اینکه خبرگزاری ها اقدام به بازتاب خبر مجمع کردند، روابط عمومی فدراسیون تازه دست به کار شد. گویا مجمع عمومی و سالانه بسکتبال قرار بوده یواشکی و دور از رسانه‌ها برگزار شود چراکه همواره تمامی فدراسیون‌ها برای مجامع خود از رسانه‌ها دعوت به عمل می‌آورند اما فدراسیون بسکتبال حتی اقدام به انتشار خبر برگزاری مجمع نکرده بود! به هر حال حجم انتقاد از فدراسیون طباطبایی باعث شده او و همکارانش سیاست دوری از رسانه‌ها را فعلا در پیش بگیرند.

    


بدون آیان و جلود

تاریخ چهارمین دوره جام فجر ایران ابتدا در اواخر بهمن بود که بعدا جابه‌جا شد و قرار است 10 تا 14 اسفند در اهواز برگزار شود اما به نظر می‌رسد مسوولان فدراسیون تاریخ چندان مناسبی را انتخاب نکرده‌اند. دقیقا در تاریخ 14 و 15 اسفند در آن سر دنیا، لاس‌وگاس آمریکا نشست هیات اجرایی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برگزار می‌شود و 16 اسفند نیز کنگره فدراسیون جهانی است. بنابراین شاهد حضور نفراتی مهم و تاثیرگذار در دنیای وزنه‌برداری چون تاماش آیان و محمد جلود رییس و دبیرکل فدراسیون جهانی در ایران به احتمال زیاد نیستیم.