اولین مدال کیمیا  آخرینش می‌شود؟

نام کیمیا علیزاده تا ابد به عنوان کسی که نخستین مدال بانوان ایران در بازی‌های المپیک را به دست آورد، در تاریخ خواهد ماند. اما به نظر می‌رسد ممکن است این مدال به آخرین مدال کیمیا در المپیک تبدیل شود. کیمیا که در میدان ریو هم مصدومیت داشت، پس از آن روزهای پر فراز و نشیبی را در نبرد با آسیب‌دیدگی پشت سر گذاشت. مصدومیت‌های اخیر او اما باعث شده که دختر هوگوپوش کشور هر روز از المپیک ژاپن فاصله بیشتری بگیرد. اردیبهشت 98 منچستر انگلستان میزبان مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان است. میدانی که شنیده می‌شود قرار نیست شاهد مبارزه کیمیا علیزاده باشد. دلیل آن هم از سوی مسئولان فدراسیون جراحی زانوی کیمیا عنوان شده است. علیزاده به دلیل پارگی رباط صلیبی حضور در بازی‌های آسیایی اندونزی را هم از دست داده بود. زهرا سروی نایب‌رئیس  بانوان فدراسیون تکواندو از مهلت کیمیا تا 28 آذر برای حضور در تیم ملی خبر داده است. این مهلت اما به این شرط است که پزشک کیمیا و فیزیوتراپش اجازه حضور در تیم ملی را به او بدهند. این در حالی است که کیمیا تا اینجا هم از کسب امتیازات المپیکی عقب افتاده و در صورت شرکت نکردن در مسابقات جهانی که احتمالش قوی و تقریبا قطعی است و خود سروی در مصاحبه‌های قبلی‌اش از وقوع آن خبر داده بود، نخستین بانوی مدال‌آور المپیک ایران از المپیک بعدی در توکیو دورتر و دورتر می‌شود.

    


تکذیب مرگ و تایید مصرف مواد

رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک روز گذشته نشست خبری ترتیب داد تا در آن درباره اتفاقات و حواشی چند وقت اخیر آکادمی شفاف‌سازی کند. نکته جالب این نشست این بود که قراخانلو تمام موارد حاشیه‌ای که مورد سوال قرار می‌گرفت را یا رد می‌کرد و تکذیب. نکته عجیب‌تر هم این بود که هیچ‌کس درباره سفر غیرضروری او به المپیک آرژانتین که با انتقادات بسیاری مواجه شد، سوالی نپرسید! رئیس آکادمی ملی المپیک درباره آتش‌سوزی که چند ماه پیش رخ داد و بازداشت دو مدیر ورزشی گفت:«دستگاه قضایی جمع‌بندی کرد. تکلیف مشخص شد. رسیدگی به خانواده آنها و حقوق‌شان انجام می‌شود. بازسازی تاسیسات هم دارد انجام می‌شود. بازداشت هم شایعه بود اگر قرار باشد به این شایعات پاسخ دهم، می‌توانید خودتان بنویسید.»  وی درباره فوت دو نفر افزود:«پیمانکار آشپزخانه چندتا کارگر داشته که دو نفر موادی استفاده کرده بودند و به بیمارستان منتقل شدند. قرارداد آنها جای دیگری است و شایعه مرگ صحت ندارد.» او درباره اینکه شنیده شده به برخی ورزشکاران به خاطر بدهی فدراسیون‌ها غذا داده نشده، عنوان کرد:«این مربوط به زمان من نبوده است. این امکان وجود ندارد به دلیل بدهی فدراسیون، ورزشکار نتواند از خدمات استفاده کند. خدماتی که ورزشکاران استفاده می‌کنند رایگان است غیر از هتل و رستوران.»

    


رد پای وزارت در انتخابات هندبال

علیرضا رحیمی رئیس بازنشسته هندبال جزو روسای بازنشسته‌ای بود که تقریبا بدون دردسر استعفا داد. اما او که خیلی زود پس از استعفایش به عنوان مشاور رضا صالحی‌امیری منصوب شد، کاملا بی‌خیال هندبال نشده است. شنیده می‌شود وزارت ورزش به همراه رحیمی دنبال حمایت و رای آوردن احمد گواری هستند. کسی که در دوره پیش از آمدن رحیمی هم مدتی سرپرست هندبال بود و کارمند وزارتخانه است. اما این در حالی است که مرتضی حسن‌پور رئیس سابق تربیت بدنی نیروی زمینی ارتش در بین هندبالی‌ها گزینه برتر معرفی شده است و احتمالا انتخابات هندبال اگر وارد فاز مهندسی نشود، حسن‌پور دارای شانس خوبی در بین اعضای مجمع است. او حتی منابع بسیاری را می‌تواند با ریاستش به سمت هندبال سرازیر کند. باید دید این بار جنگ گزینه منتخب وزارت با گزینه مورد نظر اهالی رشته ورزشی به کجا می‌رسد؟ مرتضی حسن‌پور، فاطمه ابوالقاسمی (رییس پیشین فدراسیون آمادگی جسمانی و ایروبیک)، میترا نوری (نایب‌رییس سابق فدراسیون هندبال)، رفعت حقیقی، حمید علی‌آقا‌نژاد، پورکیانی، علی‌اکبر خوش‌نویس، رضا مهدوی، احمد گواری، هادی خلیلی، محمدرضا رجبی، علیرضا پاکدل، علی جانی (معاون اداره کل لرستان)، مرتضی غلامپور (روانشناس سابق تیم ملی)، خسرو ابراهیم‌زاده و مهدی واعظی از جمله نفراتی هستند که برای ریاست هندبال ثبت‌نام کردند.