گروه حوادث: مرد خدماتی که نیاز به پول داشت با نوشتن یک نامه تهدیدآمیز سعی بر گرفتن پول از یک مهندس پولدار را داشت که دستش رو شد.

اوایل شهریور ماه سال جاری مرد جوان در دفتر کارش در منطقه جمشیدیه مشغول کار بود که آبدارچی شرکت با چهر‌ه‌ای آرام و در حالیکه پاکت نامه‌ای در دست داشت وارد اتاق مدیریت شد و نامه را در اختیار مرد جوان قرار داد.

مرد جوان وقتی پاکت را در دست گرفت هیچ نشانی از فرستنده روی پاکت نبود و وی اقدام به باز کردن در پاکت نامه کرد.

مدیر شرکت شروع به خواندن نامه مرموز کرد و هر لحظه چهر‌ه اش به هم ریخته‌تر می‌شد و دستانش شروع به لرزش کرد.

آبدارچی شرکت که با دیدن این صحنه شوکه شده بود از مدیر شرکت خواست تا آرام باشد اما مرد جوان بی‌تابی می‌کرد و عصبانی بود.

چند روز از ارسال نامه وحشت‌آور گذشت که تلفن‌های مرموزی به خانواده مرد جوان زده شد و هر روز خانواده مدیر شرکت در برابر تهدید‌های هولناکی قرار می‌گرفتند.

کمک از پلیس

مدیر شرکت که مرد ثروتمندی است روز 3 مهرماه سال جاری با نامه تهدیدآمیزی که به دستش رسیده بود پای در کلانتری 102 نیاوران گذاشت که با توجه به حساس بودن این پرونده تیمی از ماموران اداره 16 پلیس آگاهی تهران برای دستگیری نویسنده این نامه تهدید آمیز وارد عمل شدند.

کارآگاهان در گام نخست مدیر شرکت را هدف تحقیق قرار دادند و وی گفت: در محل کارم مشغول کار بودم که آبدارچی شرکت یک نامه به دستم رساند، نامه‌ای بدون تمبر و آدرس پستی بود که روی آن نوشته بود به دست من برسد.

وی افزود: وقتی نامه را باز کردم 2 برگ نامه تایپ شده بود که در آن همه اطلاعات خانوادگی من مطرح شده بود و در ادامه نویسنده من و خانواده‌ام را تهدید به مرگ کرده بود و ادعا کرده که باید 350 میلیون تومان برای رهایی از این تهدیدها برایش آماده کنم و در انتها نوشته بود که محل و شیوه پرداخت پول را در نامه‌های بعد ارسال می‌کند.

مرد جوان ادامه داد: تهدیدهای مرد ناشناس آرامش زندگی‌مان را بهم ریخته و در این مدت یک ماه مرد ناشناس با شماره‌های مختلف با اعضای خانواده‌ام تماس گرفته و آنها را نیز تهدید کرده است که در ادامه نامه تهدیدآمیز دیگری به دستم رسید که از ترس اینکه برای خودم و خانواده‌‌ام اتفاقی رخ دهد از پلیس کمک خواستم.

ردیابی پلیسی

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات ردیابی‌های فنی و اطلاعاتی خود را کلید زدند و با اقداماتی پلیسی موفق به شناسایی مرد ناشناس شدند.

تیم پلیسی در ادامه موفق به شناسایی مخفیگاه متهم شدند و روز پنج شنبه نخستین روز آبان ماه سال جاری در عملیاتی غافلگیرانه متهم را که مرد جوانی بود دستگیر شد و جالب اینکه در بررسی از خانه متهم یک نامه تهدیدآمیز دیگر که برای یک پزشک نوشته بود به دست آمد.

متهم ابتدا خود را بیگناه معرفی کرد اما وقتی پیش روی مدیر شرکت قرار گرفت مشخص شد که این مرد سالها قبل به عنوان کارگر خدماتی در خانه مرد جوان مشغول به کار بوده و شناخت کافی به زندگی مرد ثروتمند 

داشته است.

افشاگری متهم 

عامل تهدیدهای مرگبار که دیگر راهی جز اعتراف نداشت به ماموران گفت: 5 سال قبل به عنوان کارگر خدماتی در خانه مرد ثروتمند کار می‌کردم و با توجه به رفت و آمدهایی که به خانه‌شان داشتم از وضعیت مالی و شرایط زندگی‌شان با اطلاع بودم و تا اینکه در این مدت با توجه بی‌پولی و مشکلاتی که در خانواده‌ام پیش آمده بود نقشه‌ای را طراحی کردم.

وی افزود: مدیر شرکت وضعیت مالی خوبی دارد و با پرداخت 350 میلیون تومان تاثیری در زندگی‌اش پیش نمی‌آید به همین خاطر با نوشتن نامه تهدیدآمیز سعی بر ترساندن او داشتم و فکر می‌کردم و مهندس جوان پول را به دستم می‌رساند اما دستم رو شد.

مرد جوان ادامه داد: در این مدت به دنبال سوژه دیگری رفتم و قصد داشتم با نوشتن یک نامه تهدید آمیز برای یک پزشک از او نیز اخاذی کنم اما قبل از اجرای نقشه‌ام دستگیر شدم.

بنا به این گزارش، بازپرس شعبه 3 دادسرای ناحیه یک تهران پس از اعترافات متهم ، با صدور قرار قانونی، دستور انتقال متهم به زندان را صادر کرد.