گروه حوادث: مرد جوان پس از مرگ پدر و مادرش خانه آنها را به پاتوق افیونی تبدیل کرده بود تا اینکه جنایتی خاموش رخ داد.

خانه پدری

ساعت 21 شامگاه جمعه 4 آبان ماه سال جاری زنی جوان از شهرستان هر چه با خانه پدری‌اش که برادرش به تنهایی در آنجا زندگی می‌کرد تماس گرفت هیچ پاسخی نشنید.

زن جوان که نگران سرنوشت برادر 58 ساله‌اش بود با برادر دیگرش که حمید نام دارد و در تهران زندگی می کند تماس گرفت و از او خواست تا به خانه پدری‌شان برود و خبر از برادر بزرگترش بگیرد.

جسدی در خانه

عقربه‌ها ساعت 22 شامگاه جمعه 4 آبان ماه را نشان می‌داد که حمید خودش را به در خانه پدری اش در خیابان ری رساند و هر چه زنگ خانه را به صدا در آورد جوابی نشنید .

او با نگرانی و به ناچار با در دست داشتن کلید خانه وارد خانه پدری‌اش شد و خود را در برابر صحنه وحشتناکی دید.

برادر بزرگ خانواده روی زمین افتاده بود و هیچ حرکتی نمی کرد. حمید هرچه برادرش را صدا زد بی‌فایده بود خودش را بالای سر جسد رساند و وقتی دید او حرکتی نمی کند همزمان با پلیس 110 و امدادگران اورژانس تماس گرفت.

دقایقی نگذشته بود که  تیمی از ماموران کلانتری 113 بازارتهران در صحنه مرموز مرگ مرد تنها حاضر شدند و امدادگران اورژانس نیز با حضور در خانه پدر حمید، مرگ برادر 58 ساله وی را تایید کردند.

صحنه قتل

وقتی مشخص شد که مردتنها به قتل رسیده است ماجرای این جنایت خاموش به بازپرس ویژه قتل تهران و تیمی از ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران مخابره شد و اکیپی از کارآگاهان همراه با بازپرس مرادی از شعبه 2 دادسرای امور جنایی و تیم تشخیص هویت برای تحقیقات ویژه و بررسی علت مرگ مرد تنها، پای در محل گذاشتند.

خفگی جنایی

بررسی‌های فنی و کارشناسانه در صحنه جرم نشان از آن داشت که جمشید 58 ساله که اعتیاد به مواد مخدر دارد به خاطر خفگی به قتل رسیده است.

همین کافی بود تا تجسس‌های فنی کارآگاهان برای دستگیری و شناسایی علت این جنایت پنهانی کلید زده شود و ماموران در نخستین پلان تحقیقات پی بردند که یکی ازدوستان جمشید که علیرضا نام دارد یک روز قبل از جنایت میهمان خانه وی بوده است و اهالی محل نیز مشاهده کرده بودند که علیرضا آخرین فردی بوده که به خانه جمشید مراجعه کرده است.

ردیابی پلیسی

کارآگاهان در این مرحله متوجه شدند که علیرضا پس از مرگ دوستش ناپدید شده و هیچ یک از دوستانش نیز اطلاعی از او ندارند و همین کافی بود تا فرضیه قتل از سوی علیرضا پررنگتر شود.

تجسس‌ها ادامه داشت و کارآگاهان در ادامه نیز پی بردند که گوشی موبایل مقتول نیز به سرقت رفته است.

ماموران در ردیابی‌های اطلاعاتی و پلیسی پی بردند که علیرضا پس از قتل دوستش در نزدیکی میدان قیام و داخل پارک کوثر پرسه‌زنی می‌کند، همین کافی بود تا کارآگاهان در محل رفت و آمد علیرضا کمین کنند و ساعت 3 ظهر شنبه 19 آبان ماه سال جاری متهم غافل از اینکه پلیس او را تحت نظر گرفته پای در کمینگاه پلیس گذاشت.

تیم جنایی پلیس آگاهی تهران در این مرحله با اقدامی غافلگیرانه توانستند علیرضا 58 ساله را قبل از فرار دستگیر کنند و در بازرسی بدنی از متهم  گوشی موبایل جمشید نیز 

به دست آمد.

علیرضا ابتدا خود را در ماجرای مرگ دوستش بیگناه می‌دانست اما وقتی در برابر مدارک پلیسی و تناقض‌گویی‌هایش گرفتار شد به ناچار لب به سخن باز کرد.

اعتراف به جنایت 

علیرضا در اعترافاتش به ماموران گفت: روز پنج‌شنبه 3 آبان ماه جمشید با من تماس گرفت و خواست تا به خانه‌اش بروم و با توجه به اینکه جمشید پس از فوت پدر و مادرش در آن خانه به تنهایی زندگی می‌کرد به خانه‌اش رفتم.

وی افزود: وقتی وارد خانه شدم، جمشید 50 هزار تومان از من پول گرفت و مواد مخدر خرید و نیمه‌های شب بود که باهم شروع به مصرف مواد مخدر کردیم که پس از آن جمشید با من درگیر شد که در این صحنه من در یک لحظه عصبانی شدم و برای نجات جان خودم، دستانم را روی گلوی جمشید گذاشته و وقتی به خودم آمدم دیدم که او دیگر نفس نمی‌کشد.

عامل این جنایت ادامه داد: درگیری ما به خاطر مصرف مواد مخدر بود، آن شب جمشید مواد زیادی می‌کشید که به اعتراض کردم که دیگر ادامه ندهد که او نسبت به اعتراض من واکنش نشان داد و به سمتم حمله کرد.

بنا به این گزاش، بازپرس مرادی از شعبه 2 دادسرای امور جنایی تهران دستور داد تا متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.