گروه حوادث:عاملان بریدن سر یک مرد تهرانی در دادگاه جنایی تهران یکدیگر را قاتل معرفی کردند.

اختلاف مالی دو مرد یکی از قتل‌های فجیع را رقم زد که در آن قاتلان با وجود دوستی با هم در جلسه دادگاه یکدیگر را محکوم کردند.

جسدی با سر بریده

یک سال قبل پیدا شدن جسد مردی جوان در بیابان‌های تهران یک معمای جنایی را پیش روی ماموران پلیس قرار داد. وقتی تیمی از  ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران پای در محل پیدا شدن جنایت گذاشتند خود را در برابرجسد قطعه قطعه دیدند که در آن مرد جوانی قربانی جنایتی فجیع شده بود.

شناسایی جسد

 قطعات جسد برای شناسایی صاحب آن با دستور بازپرس جنایی پایتخت به پزشکی قانونی  انتقال یافت و خیلی زود کارآگاهان پلیس در جریان تحقیقات خود موفق شدند خانواده مرد جوان را که عادل نام داشت شناسایی کنند.

آخرین دیدار 

همسر این مرد در بازجویی ها گفت: شوهرم مثل همیشه صبح راهی محل کارش شد و شب هرچه منتظر ماندیم  دیگر به خانه برنگشت.

وی افزود:همه جا را جست و جو کردیم به همه زنگ زدیم هیچ اثری نبود جواب تماس هایمان را هم نمی داد نگران بودیم  تا این که به ما خبر دادند او به قتل رسیده است. 

آخرین تماس

با این ادعاها و درحالیکه اطلاعی از عاملان قتل در دست نبود کارآگاهان جنایی در شاخه دیگری از بررسی‌هایشان  و با ردیابی‌ های تخصصی مخابراتی تماس‌های عادل متوجه شدند که او آخرین بار با مردی به نام سیامک که از دوستانش بود قرار ملاقات داشته است.

اعتراف

خیلی زود  سیامک شناسایی و تحت تحقیق قرار گرفت  و در بازجویی ها به افسر پرونده قتل عادل گفت: روز حادثه با عادل قرار کاری داشتم او سر قرار آمد و بعد از ساعتی هم جدا شدیم و دیگر از او خبری ندارم. 

سیامک که سعی داشت با خونسردی خود را بی اطلاع نشان دهد وقتی دید پلیس جنایی او را مظنون اصلی می داند و عادل بعد ملاقات با سیامک نزد هیچ کسی نرفته و با کسی هم تماسی نداشته است چاره ای جز اقرار ندید.

 عادل در اعترافات افشاگرانه ای گفت:در قتل عادل تنها نبودم و با همدستی یکی از دوستانم به نام ناصر مرتکب قتل شده ام.

سیامک درباره انگیزه اش گفت : من از مدتی قبل با عادل اختلاف ملکی داشتم. ما بارها در این باره با هم حرف زدیم اما اختلاف ما حل نشد تا این که تصمیم به قتل او گرفتم. برای اجرای نقشه‌ام به کمک نیاز داشتم برای همین ماجرا را برای ناصر توضیح دادم و او قبول کرد در اجرای نقشه به من کمک کند.

وی افزود: مطابق نقشه من با عادل تماس گرفتم و از او خواستم با هم به تفریح برویم که قبول کرد. با هم در یکی از خیابان‌های مرکزی شهر قرار گذاشتیم و با ناصر به دنبالش رفتیم. عادل در صندلی عقب سوار شد و به طرف خارج از شهر رانندگی کردیم. وقتی به محلی خلوت رسیدیم مطابق نقشه ناصر با سنگ بزرگی که از قبل تهیه کرده بودیم به سرش کوبید که بیهوش شد. بعد از آن سرش را از تن جدا کرده و جسد را در محلی خلوت از ماشین بیرون انداختیم و فرار کردیم. 

با اعتراف‌های سیامک بود که ناصر هم بازداشت و حرف‌های همدستش را تایید کرد.

قاتل اصلی

ناصر گفت: من دوست صمیمی سیامک بودم و همیشه درجریان اختلافات ملکی عادل و دوستم بودم سیامک خیلی اذیت شده بود و وقتی از من خواست عادل را به قتل برسانیم اصلا تردیدی نداشتم چون احساس می کردم سیامک خیلی اذیت شده است.

وی افزود: من ضربه اصلی را زدم والان پشیمان هستم و ای کاش من و سیامک تصمیم بهتری می گرفتیم.

پس از کامل شدن تحقیقات بازپرس ناصر را به اتهام مباشرت در قتل و سیامک را به اتهام معاونت در قتل مجرم شناخت و پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاد شد.

در دادگاه

روز گذشته بعد از این که قاضی رسمیت جلسه را اعلام و نماینده دادستان از کیفرخواست دفاع کرد اولیای دم گفتند که خواسته‌شان قصاص است.

 سپس ناصر در جایگاه قرار گرفت و با ادعای اینکه قاتل اصلی نیست در دفاع از خود گفت: چند روز قبل از حادثه سیامک تماس گرفت و برای قتل از من درخواست کمک کرد. او گفت در صورتی که هر دو نفر مرتکب قتل شویم پلیس قادر نیست که ما را بازداشت کند و در صورتی هم که دستگیر شویم او رضایت اولیای دم را جلب می‌کند. او من را فریب داد و با کمک هم مرتکب قتل شدیم. 

وی افزود: وقتی من به عادل ضربه زدم سیامک هم قفل فرمان را برداشت و چند ضربه به سرش کوبید که بیهوش شد بنابراین مشخص نیست که عادل با ضربه‌ای که من به او وارد کردم فوت شده یا ضرباتی که سیامک به او وارد کرده است از همین رو او هم در قتل شرکت داشته است.

 سپس سیامک در جایگاه قرار گرفت و اتهام را به گردن ناصر انداخت و گفت: ناصر ضربات سنگ را وارد کرد و بعد با چاقو سر مقتول را برید و سرانجام جسد را در بیابان رها کردیم. 

بنابه این گزارش؛هیات قضات بعد از شنیدن آخرین دفاعیات متهمان که یکدیگر را قاتل می دانستند وارد شور شدند تا با استناد به مدارک پرونده قاتل اصلی را شناسایی و مجازات هر دو متهم را مشخص کنند.