گروه حوادث:عامل یک جنایت ایرانی در خاک کانادا تحت تعقیب ویژه پلیس قرار گرفت.

 این قتل خونین روز 28 شهریور ماه سال جاری  19 سپتامبر سال 2018 میلادی  رخ داد و قاتل با فرار از صحنه جنایت زندگی پنهانی ای را آغاز کرده است.

قتل در تورنتو

17 روز پیش پلیس تورنتو گزارشی از یک درگیری خونین دریافت کرد که در آن مردی کشته شده بود.

وقتی تیمی از بازرسان پلیس ویژه قتل خود را به محل جنایت در منطقه ایرانی نشین تورنتو رساندند در تحقیقات محلی پی بردند که پسرجوانی با مقتول درگیر شده و او را با ضربات قمه به قتل رسانده است.

شاهدان جنایت که شوکه بودند ادعا کردند آن دو مرد همدیگر را می شناختند و به زبان فارسی با هم حرف می زدند.

شناسایی مقتول

ماموران پلیس دقایقی بعد با دست یافتن به سرنخ ها و ادعاهایی در صحنه جنایت دریافتند که مقتول مردی 45 ساله و ایرانی است که نادر فدایی نام دارد و شدت ضربه چاقو به قدری زیاد بود که با وجود اقدامات درمانی این مرد به کام مرگ فرو رفته است.

قاتل کیست؟!

ماموران پلیس جنایی تورنتو پس از تحقیقات گسترده خیلی زود توانستند قاتل مرد ایرانی را که هموطن وی نیز بود شناسایی کنند.

 این شاخه تحقیقاتی نشان داد قاتل یک جوان 25 ساله به نام سپهر یگانه فتح الله است که مقیم کانادا بوده و بنابه اختلافات قدیمی وشدید روز جنایت سراغ مقتول رفته و او را به قتل رسانده است.

زندگی پنهانی

پلیس تورنتو با وجود شناسایی خانواده قاتل و آشنایان او در بازجویی ها دریافت سپهر پس از روز جنایت دیگر به خانه شان بازنگشته و

فراری است.

ماموران در این مرحله بلافاصله با دستور قاضی سپهر را از خاک کانادا ممنوع الخروج کردند و این در حالی بود که بررسی ها نشان می داد او مرز کانادا را ترک نکرده و هنوز در خاک این کشور است.

پلیس در بن بست

از سوی دیگر اقدامات ویژه ای برای ردیابی مخفیگاه و سرنوشت قاتل فراری آغاز شد اما همه مسیرها به بن‌بست رسید.

درحالی‌که هیچ‌کس نمی دانست سپهر چه سرنوشتی دارد  پلیس کانادا با انتشار عکس این قاتل ایرانی از مردم برای دستگیر او کمک خواست.

پلیس تورنتو با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد سپهر یگانه فتح‌الله، جوان 25 ساله‌ای قاتل نادر فدائی، مرد 45 ساله‌ای که روز 19 سپتامبر در تورنتو با قمه به قتل رسید، همچنان متواری است.

پلیس تورنتو از مردم در سراسر کانادا تقاضا کرد کمک کنند تا فردی که نادر فدائی را بامداد 19 سپتامبر در تقاطع خیابان یانگ و Wedgewood، در منطقه ایرانی نشین نورت یورک به قتل رسانده است، دستگیر شود.

مشخصات قاتل

پلیس برای اینکه مردم براحتی سپهر را شناسایی کنند مشخصات وی را اعلام کرد: قد 5 فوت و 8 اینچ (175 سانتیمتر)، با یک خال روی گونه چپ و ریش و موی کوتاه.

قاتل مسلح است

پلیس از همه کسانی که سپهر را می شناسند یا با او برخورد داشته اند  درخواست کرده است در صورت مشاهده سپهر یگانه فتح الله با شماره 911 تماس بگیرند و توصیه عامل جنایت ایرانی  مسلح و خطرناک است و چون خبر دارد که تحت تعقیب پلیس است نباید به او نزدیک شد.