گروه حوادث: مرد آبادانی در اقدامی هولناک سر پسرعمویش را در یک ماجرای ناموسی برید و پا به فرار گذاشت. این مرد پس از یک سال فرار در اصفهان دستگیر شد و ادعا کرد به خاطر مسائل ناموسی دست به این جنایت زده است.

شلیک گلوله

اواخر سال گذشته بود که صدای شلیک گلوله در منطقه فیاضیه آبادان اهالی محل را از خانه هایشان بیرون کشید و پس از دقایقی مرد میانسال با سرعت از محل تیراندازی خارج و پا به فرار گذاشت.

هنوز لحظاتی از فرار مرد میانسال نگذشته بود که فریادهای «کمک، کمک» از داخل خانه ای به گوش رسید و وقتی همسایه ها وارد خانه شدند با صحنه هولناکی روبرو شدند.

سربریده شده

خیلی زود تیمی از ماموران دایره جنایی پلیس آگاهی آبادان همراه بازپرس کشیک قتل در صحنه جرم حضور پیدا کردند و با جسد سربریده شده مرد میانسالی روبرو شدند. کارآگاهان در این صحنه مشاهده کردند که مردی با ضربات 2 گلوله به کام مرگ فرو رفته و عامل جنایت پس از تیراندازی برای اطمینان از مرگ اقدام به بریدن سر مرد میانسال کرده است.

تجسس های پلیسی نشان از آن داشت که پسر عموی مقتول پس از قتل پا به فرار گذاشته است.

تیم جنایی پلیس آبادان در کاوش های پلیسی پی بردند که عامل جنایت بخاطر مسئله ناموسی و رفتارهای غیراخلاقی پسر عمویش با اعضای خانواده اش دست به این جنایت زده است.

ردیابی های پلیسی

کارآگاهان در این مرحله ردیابی های پلیسی را کلید زدند و با اقدامات فنی و پلیسی پی بردند که عامل جنایت پس از قتل در شهرهای مختلف زندگی های پنهانی داشته و از چندی قبل زندگی پنهانی خود را در استان فارس آغاز کرده است.

ماموران در این شاخه از تحقیقات برای تجسس های پلیسی با هماهنگی مقام قضایی به استان فارس رفته و مخفیگاه قاتل پسرعمو را تحت نظر قرار دادند.

کارآگاهان پس از چند روز تحت نظر قرار دادن مخفیگاه مرد آّبادانی اطمینان پیدا کردند که وی در مخفیگاهش حضور پیدا کرده که در این مرحله ماموران روز شنبه 24 شهریور ماه سال جاری در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری قاتل فراری شدند.

اعتراف به قتل

مرد آبادانی پس از دستگیری در حالیکه هیچ راهی جز اعتراف پیش روی خود نداشت در کمال خونسردی به قتل پسر عمویش اعتراف کرد. عامل این جنایت هولناک گفت: مدتی بود که به رفتارهای پسرعمویم با اعضای خانواده ام شک کرده بودم و چند بار به خاطر رفتارهای غیرمتعارفی که با اعضای خانواده ام داشت به او تذکر دادم اما بی فایده بود.

وی افزود: پس مدتی که به پسر عمویم شک کرده بودم از ماجرای رابطه پنهانی او با یکی از اعضای خانواده ام با خبر شدم که دیگر طاقت نیاوردم و تصمیم به انتقامگیری افتادم.

مرد آبادانی گفت: رابطه پنهانی و رفتارهای غیراخلاقی پسر عمویم آنقدر مرا عصبانی کرده بود که دیگر هیچ چیزی نمی توانست خشم مرا فروکش کند به همین خاطر ابتدا با شلیک 2 گلوله به پسرعمویم او را زمینگیر کردم و سپس برای اطمینان از کشته شدن او اقدام به بریدن سرش کردم و سپس پا به فرار گذاشتم. وی ادامه داد: در این مدت در شهرهای مختلفی زندگی می کردم و هر روز احتمال می دادم که پلیس در تعقیبم است به همین خاطر برای هر چند وقت یکبار مخفیگاهم را تغییر می دادم تا اینکه در استان فارس دستگیر شدم.

بنا به این گزارش، متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پلیس آگاهی آبادان قرار دارد و ادعاهای مطرح شده قاتل نیز تحت تجسس قرار گرفته است.