گروه حوادث: 2 جوان پس از سرقت کیف‌های زنانه با مراجعه به مغازه های میوه‌فروشی حساب های بانکی طعمه هایشان را خالی می کردند. شامگاه 13 شهریور ماه سال جاری زن جوانی با حضور در اداره پلیس از گرفتار شدن در دام 2 کیف قاپ حرفه ای خبر داد. با اعلام شکایت این زن جوان تیمی از ماموران پایگاه 4 پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس پرونده برای دستگیری 2 کیف قاپ جوان وارد عمل شدند.

زن جوان به ماموران گفت: ساعت 21:30 دقیقه شامگاه 13 شهریور در حال عبور از خیابان بودم که 2 جوان سوار بر موتور هوندا به سمتم آمدند و در چشم بهم زدنی کیف دستی‌ام را که گوشی موبایل، 900 هزار تومان پول و 2 کارت عابربانک که رمز آنها همراهش بود را به سرقت بردند که فردای آن روز متوجه برداشت یک میلیون و 500 هزار تومانی از حسابم شدم.

کارآگاهان با بررسی تراکنش مالی حساب زن جوان پی بردند که دزدان از یک مغازه میوه‌فروشی پول را برداشت کرده اند، همین کافی بود تا مرد میوه فروش هدف تحقیق قرار گیرد.

مرد میوه فروش به ماموران گفت: پسر جوانی که خود را با نام کریمی معرفی کرده بود برای خرید به مغازه ام مراجعه می کرد و در این مدت به او اعتماد پیدا کرده بودم تا اینکه روز 14 شهریور با مراجعه به مغازه ام ادعا کرد که برای خانواده اش مشکلی پیش آمد و نیاز به پول دارد به همین خاطر از دستگاه پوز داخل مغازه در 2 نوبت به مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان پول برداشت کرد.

همین کافی بود تا ماموران به بررسی دوربین‌های مداربسته داخل مغازه بپردازند و تصویر سارق جوان به دست آمد و این در حالی بود که پرونده کیف قاپی مشابه دیگری به ماموران گزارش شده بود که دزدان از یک مغازه میوه‌فروشی دیگر اقدام به برداشت پول کرده بودند.

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی محل رفت و آمد 2 سارق جوان شدند روز 29 شهریور ماه سال جاری یکی از دزدان که شهرام 29 ساله است وقتی پای در مغازه میوه فروشی گذاشت از سوی ماموران دستگیر شد.

ماموران در بازرسی از متهم چند کارت عابربانک سرقتی به دست آوردند و وی که راهی جز اعتراف نداشت پرده از راز سرقت‌هایشان برداشت و همدستش جمشید 29 ساله را لو داد.

همین کافی بود تا ماموران جمشید را درعملیاتی غافلگیرانه و قبل از اطلاع از همدستش در میدان رهبر دستگیر کردند.

بنا به این گزارش، مهتمان پس از اعتراف به سرقت هایشان به دستور بازپرس پرونده برای تحقیقات بیشتر و افشای دیگر جرائم احتمالی‌شان در اختیار ماموران پایگاه 4 پلیس آگاهی تهران قرار دارند.