گروه حوادث: زن جوان، آدمکش 3 میلیون تومانی اجیر کرد تا خواهر نافرمان را به قتل برساند.

قتل در شامگاه

ساعت 22:40 دقیقه شامگاه دوشنبه 26 شهریورماه سال جاری ماموران کلانتری 179 خلیج از کشته شدن زن جوانی در خانه اش در محدوده چهارراه ابوسعید با خبر شدند و خیلی زود تیمی از ماموران برای بررسی های ابتدایی در محل حاضر شدند.

خفه شدن زن

بررسی های ابتدایی نشان از آن داشت که مریم 35 ساله در نبود اهالی خانه شان به قتل رسیده است.

بدین ترتیب تیمی از ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران همراه بازپرس مدیر روستا از شعبه 6 دادسرای امور جنایی تهران برای افشای راز این جنایت به صحنه جرم رفته و تحقیقات ابتدایی را کلید زدند.

تیم تشخیص هویت در صحنه جرم تحقیقات فنی خود را آغاز کردند و در همان ابتدا مشخص شد که زن جوان بر اثر خفگی ناشی از انسداد مجاری تنفسی به قتل رسیده است و با توجه به شواهد و بهم ریختگی داخل خانه و ورود عامل جنایت ، فرضیه قتل از سوی یک آشنا در دستور کار ماموران قرار گرفت.

تحقیق از برادر و خواهر مریم

کارآگاهان در گام نخست تجسس ها پی بردند که مریم و خواهر 40 ساله اش به نام سحر از 10 سال قبل و پس از فوت پدر و مادرشان با هم در خانه پدری شان زندگی می‌کردند و برادر آنها نیز با فاصله چند خیابان همراه خانواده اش زندگی می کند.

برادر قربانی جنایت در تحقیقات پلیسی گفت: ساعت 10 شب بود که خواهرم سحر به من زنگ زد و ادعا کرد هر چه زنگ خانه را به صدا در می آورد مریم در را به رویش باز نمی‌کند و از من خواست تا برای بررسی موضوع به خانه پدری مان بروم.

وی افزود: وقتی وارد کوچه شدم دیدم سحر جلوی در خانه پدرم ایستاده است که عنوان کرد یک ساعت قبل مریم میهمان داشت و از من خواست تا آنها را تنها بگذارم اما بعد از یک ساعت که در خیابان بودم به خانه بازگشتم و هر چه زنگ خانه را به صدا در آوردم جوابی نشنیدم.

مرد جوان ادامه داد: با کلید در خانه را باز کردم  و وقتی وارد خانه شدیم با جسد خواهرمان که در وسط سالن پذیرایی روبرو شدیم که در ادامه با پلیس تماس گرفتم.

سحر نیز در ادامه گفت: ساعت 8 شب بود که خواهرم مریم ادعا کرد که میهمان دارد و به این بهانه از من خواست تا از خانه خارج شوم که پس از یک ساعت وقتی به خانه بازگشتم، مریم در را باز نمی کرد و حتی جواب تلفن‌هایم را نمی داد که از برادرم خواستم برای باز کردن در به کمکم بیاید که وقتی با کلیدی در اختیار برادرم بود وارد خانه شدیم با جسد مریم روبرو شدیم.

سرنخ طلایی

تیم جنایی در ادامه تحقیقات میدانی به بررسی تصاویر دوربین های مداربسته در نزدیکی محل حادثه پرداختند که در بررسی چند دوربین با تصویر سحر که با چهره ای مضطرب در حال پرسه زنی در نزدیکی خانه شان بود روبرو شدند که در ادامه مشخص شد که سحر پس از یک ساعت انتظار با مرد میانسالی که از داخل کوچه بیرون آمده بود شروع به صحبت کرده و پس از 15 دقیقه مجددا به داخل کوچه شان بازگشته است.

اجاره آدمکش

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات با دستور بازپرس مدیر روستا اقدام به دستگیری سحر کرده و وی ابتدا خود را در ماجرای قتل خواهرش بیگناه می دانست اما وقتی در برابر فیلم های دوربین مداربسته قرار گرفته به ناچار لب به سخن باز کرد.

سحر 40 ساله ادعا کرد برای به قتل رساندن خواهرش با پرداخت 3 میلیون و 500 هزار تومان از یک مرد افیونی را اجیر کرده تا نقشه کشتن خواهرش را به اجرا برساند.

سحر در اعترافاتش گفت: 10 سال قبل پس از فوت پدر و مادرم، همراه مریم در خانه پدری مان به تنهایی زندگی می کردیم و از آنجایی که من خواهر بزرگتر بودم با گذشت زمان همه کارهای خانه به گردنم افتاد و مشکلات مان از زمانی زیاد شد که مریم دچار افسردگی شد.

وی افزود: از چندی پیش مریم به خاطر افسردگی شدید به سمت مواد مخدر رفت و مرا مجبور می کرد تا برایش مواد مخدر تهیه کنم و همین شروع اختلافات ما با هم بود و چند بار از مریم خواهش کردم که مواد را ترک کند اما او با گذشت زمان پرخاشگر شده بود و هر بار با بهانه های مختلف با من درگیر می شد تا اینکه تصمیم به قتل خواهرم گرفتم.

زن جوان ادامه داد: برای اجرای نقشه‌ام به سراغ شاپور که از فروشندگان مواد مخدر است رفتم و او پذیرفت تا با دریافت 5 میلیون تومان خواهرم را به قتل برساند که به او پیشنهاد 3 میلیون و 500 تومانی را مطرح کردم که پذیرفت با دریافت این پول خواهرم را به قتل برساند.

نقشه قتل خواهر

سحر در خصوص نحوه تهیه پول برای کشتن خواهرش به ماموران گفت: چندی قبل خواهرم در یک گردهمایی خانوادگی برنده قرعه کشی شده و می دانستم که این پول را هزینه مواد مخدرش می کند به همین خاطر تصمیم گرفتم پس از قتل، پول خواهرم را به قاتل بپردازم.

زن جوان ادامه داد: شب جنایت پس از هماهنگی با شاپور و در حالیکه خواهرم در آشپزخانه مشغول مصرف مواد مخدر بود در خانه را باز کردم و شاپور وارد خانه شد و قاتل کرایه ای از من خواست تا از خانه خارج شوم و پس از یک ساعت شاپور داخل کوچه شد و عنوان کرد که کار را تمام کرده است و پس از آن از کوچه خارج شدیم و پول را به پرداخت کردم.

وی گفت: پس از قتل برای بازسازی صحنه با برادرم تماس گرفتم و ادعا کردم از خواهرم بی اطلاع هستم که وقتی با هم وارد خانه شدیم با جسد خواهرم روبرو شدیم.

دستگیری شاپور

بدین ترتیب کارآگاهان با اطلاعات به دست آمده محل تردد شاپور 40 ساله را در محدوده خیابان خلیج شناسایی کردند و روز 28 شهریور ماه در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری قاتل کرایه ای شدند.

شاپور ابتدا خود را بیگناه می دانست اما وقتی دید سحر پرده از راز این جنایت را برداشته و دوربین های مداربسته صحنه صحبت با سحر و گرفتن پول را ثبت کرده است به ناچار لب به سخن باز کرد.

شاپور در اعترافاتش گفت: وقتی وارد خانه شدم مریم در حال مصرف مواد مخدر بود و با طنابی که از قبل تهیه کرده بودم مریم را به قتل رساندم و به سرعت از خانه خارج شدم.

بنا به این گزارش، سحر و شاپور پس از اعتراف به قتل مریم با دستور بازپرس مدیر روستا از شعبه 6 دادسرای امور جنایی برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار دارند.