گروه حوادث: مرد جوان که به هواخواهی پسر جوانی به سراغ مرد کارتن خواب رفته بود دست به قتل زد. این مرد پس از دستگیری از ماجرای قتل پرده برداشت و دادگاه او را به حکم قصاص نفس محکوم کرد.

 رسیدگی به این پرونده از 26 تیر سال 95 آغاز شد مرد جوانی به نام محمدرضا که نگهبان کانکس بود در تماس با ماموران کلانتری 153 شهرک ولیعصر ادعا کرد که جسد مرد جوانی را زیر پل آیت الله سعید پیدا کرده است.

همین کافی بود تا ماموران برای بررسی موضوع در محل حاضر و با جسد مرد جوانی که غرق خون روی زمین افتاده بود روبرو شوند.

بدین ترتیب ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران از سوی بازپرس ویژه قتل ماموریت پیدا کردند تا هویت قربانی جنایت را پیدا کنند که خیلی زود با اقدامات فنی مشخص شد قربانی جنایت یکی از سارقان سابقه دار است که از چندی قبل به خاطر جدایی از خانواده اش ، کارتن خواب شده است.

کارآگاهان در نخستین گام از تحقیقات پی بردند که مقتول با مرد جوانی به نام ساسان اختلاف داشته است و همین کافی بود تا ساسان برای تحقیقات پلیسی دستگیر شود.

ساسان در بازجویی ها به ماموران گفت: پسر جوانی که از هم محلی هایمان بود به من مراجعه کرد و ادعا کرد که مدتی است گوشی‌اش را قربانی جنایت که احمد نام دارد گرفته و دیگر به او پس نمی دهد و به خاطر همین هم از خانواده اش می ترسد که این موضوع فاش شود ، حتی او به این مسئله هم اشاره کرد که احمد او را هدف نیت شیطانی خود قرار داده است.

وی افزود: به همین خاطر به سراغ احمد رفتم که دیدم در حال مصرف مواد مخدر است که از او خواستم گوشی پسر جوان را پس دهد که به حرف هایم بی اعتنا بود و بر سر همین موضوع با هم درگیر شدیم که ناگهان احمد به روی من چاقو کشید و زمانیکه می خواست با چاقو به من ضربه بزند دستش را گرفتم و با همان چاقو ضربه ای به او زدم و سپس از محل دور شدم.

بدین ترتیب پس از اعتراف ساسان به قتل و صدور کیفرخواست به اتهام قتل عمد در شعبه 4 دادگاه کیفری به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور قاضی واعظی پای میز محاکمه ایستاد.

درآغاز جلسه نماینده دادستان متن کیفرخواست را بیان کرد سپس اولیای دم خواستار قصاص متهم شدند سپس متهم در جایگاه دفاع ایستاد و موضوع دفاع مشروع را مطرح کرد اما گزارش پزشکی قانونی نشان می دهد که مقتول با ضربه جسم نوک به ناحیه قلب جان باخته است .

همچنین وکیل متهم به موضوع بیماری متهم اشاره کرد که به خاطر اختلالات شخصیتی دارای کارت قرمز است اما طبق نظریه پزشکی قانونی این بیماری تاثیری در عدم تشخیص رفتاری نمی شود و متهم در زمان ارتکاب جنایت، دارای ثبات رفتاری بوده است.

بنا به این گزارش، پس از پایان اظهارات متهم قضات وارد شور شده وبا توجه به اظهارات متهم ومحتوای پرونده، متهم  را به قصاص محکوم کردند.