گروه حوادث: دو دزدمسلح با وبگردی در فضای مجازی بویژه «سایت دیوار» به شکارهای میلیونی دست می زدند. 

این تبهکاران تهرانی با فریب طعمه هایشان آنان را به سرقرار می کشاندند تا دسیسه مسلحانه شان را اجرایی کنند. 

فروش موبایل در دیوار

روز ششم آبان ماه سال جاری یک مرد تهرانی هراسان و وحشت زده خود را به کلانتری 140 باغ فیض رساند و پرده از سرقت عجیبی برداشت.

این مرد نزد پلیس ادعا کرد از سوی دو سرنشین جوان یک خودرو تیبا سفید رنگ هدف سرقت مسلحانه قرار گرفته است . 

دستور ویژه

با توجه به حساسیت این سرقت و شگرد خطرناک دزدان مسلح ماجرای آن به بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 34 تهران گزارش شد و با دستوری سریع قرار شد تا تیمی از اداره یکم پلس آگاهی تهران وارد عمل شوند و قبل از اینکه سرقت های مشابه دیگری رخ دهد دزدان را به دام اندازند.

قرار شوم

کارآگاهان برای به دست آوردن سرنخ از دزدان مسلح به تحقیق از پسرجوان پرداختند وی  گفت : « بخاطر نیازم به پول گوشی تلفن همراه مدل بالای خودم را به ارزش 20 میلیون تومان برای فروش در سایت دیوار آگهی داده بودم که مردی ناشناس در تماس تلفنی با معرفی خود به عنوان خریدار گوشی تلفن همراه ، 300 هزار تومان به عنوان پیش پرداخت معامله به حسابم واریز کرد.

وی افزود: این مرد برای انجام معامله و تحویل گرفتن گوشی تلفن همراه با من قرار ملاقات گذاشت قرار این شد ساعت 7 غروب ششم آبان ماه در محدوده میدان دهکده المپیک همدیگر را ببینیم.

او ادامه داد: سرساعت در آنجا حضور یافتم، دو جوان 35 ساله با یک خودروی تیبای سفید رنگ در محل قرار حاضر شدند  آنها با معرفی خود به عنوان خریدار گوشی ، ابتدا درخواست رؤیت گوشی را کردند که به محض نشان دادن گوشی تلفن همراه ناگهان یکی از آنها تپانچه ای را از زیر لباسش خارج کرد و با تهدید به شلیک اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم کرد و بلافاصله با خودروی تیبا از محل متواری شدند.» 

ردپایی از دزدان مسلح

کارآگاهان که در بازجویی از پسرجوان به ردپایی از دزدان مسلح دست یافته بودند با انجام تحقیقات ویژه موفق به شناسایی خودروی آنها شدند و با همین سرنخ ابتدا صاحب خودرو را ردیابی کردند و وقتی عکس او را به مالباخته نشان دادند  مشخص شد که او نقشی در سرقت مسلحانه نداشت و دزدان با استفاده از ماشین شخص دیگری به اجرای توطئه سرقت دست زده اند.

صاحب خودروی تیبا بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت  وی که شوکه شده بود به کارآگاهان گفت که خودروی شخصی اش را جهت فروش در یک نمایشگاه اتومبیل در شهرستان بهارستان به امانت گذاشته است و هیچ اطلاعی از موضوع استفاده از خودرو شخصی اش در سرقت مسلحانه ندارد . 

سرقتی مشابه

همزمان با شناسایی نمایشگاه خودرو در شهرستان بهارستان ، پرونده مشابه دیگری پیش روی ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که در آن دزدان مسلح به همین شیوه و شگرد در تماس با صاحب یک گوشی تلفن همراه و واریز پیش پرداخت به حساب صاحب گوشی با یک پژو 405 نقره‌ای رنگ سر قرار فروش رفته و اقدام به سرقت مسلحانه گوشی تلفن همراه به ارزش 15 میلیون تومان کرده اند که با شناسایی مالک خودرو پژو 405 ، مجددا همان نمایشگاه اتومبیل در شهرستان بهارستان مورد شناسایی قرار گرفت . 

دستگیری دزدان مسلح 

کارآگاهان تهرانی که در دو پرونده مشابه به یک نمایشگاه خودرو رسیده بودند در ادامه  تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که پسر مرد نمایشگاه دار به نام «مراد» 34 ساله  از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت بویژه سرقت خودرو است که آخرین بار به اتهام سرقت خودرو دستگیر و روانه ی زندان شده و اواخر سال گذشته با پایان دوران محکومیتش از زندان آزاد شده است . 

عکس «مراد» از سیستم جامع پلیس آگاهی استخراج و به 2 مالباخته نمایش داده شدکه هر دو ی آنها «مراد» را به عنوان دزد مسلح و شخصی که در زمان سرقت آنها را با کلت کمری تهدید کرده ، مورد شناسایی قرار دادند . 

با شناسایی «مراد» کارآگاهان به شهرستان بهارستان اعزام شدند و با شناسایی محل تردد وی در محدوده نمایشگاه پدرش ، سرانجام او را روز 28 آبانماه  در حین تردد با تیبای متعلق به یکی از فروشندگان خودرو دستگیر کردند.

اعتراف

مراد در همان تحقیقات ابتدایی به هر دو سرقت مسلحانه از فروشندگان موبایل در سایت دیوار و همچنین انجام سومین سرقت مسلحانه  مشابه در محدوده فلکه دوم صادقیه تهران پیش از زمان دستگیری اعتراف کرد .

کارآگاهان  با راهنمایی های مراد خیلی زود یکی از دوستان او به نام حمید  34 ساله  را به عنوان همدست در انجام سرقت ها شناسایی کردند که حمید نیز ساعتی بعد در همان روز در شهرستان اسلامشهر دستگیر کردند . 

«مراد» در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «چون از دزدان قدیمی سرقت خودرو بودم خیلی زود شناسایی می شدم بخاطر همین از زندان که آزاد شدم تصمیم گرفتم شگردم را تغییر بدهم.» وی افزود: به تصور اینکه با تغییر شیوه و شگرد سرقت ها توسط پلیس شناسایی نخواهم شد، پیشنهاد سرقت مسلحانه از خریداران گوشی های تلفن همراه گران قیمت را با یکی از دوستانم به نام حمید مطرح و سرقت‌های خود را آغاز کردیم . گوشی های سرقتی را به نصف ارزش واقعی شان ، در شهرستان بهارستان می فروختیم و پول آن را صرف اجاره ویلا در شمال و موادمخدر می کردیم.

حمید نیز گفت: اصلا تصور نمی کردیم دستگیر شویم با پول ها خوشگذرانی می کردیم و قصد داشتیم همین روند را ادامه بدهیم کسانیکه در سایت دیوار یا سایت های مشابه آگهی فروش موبایل قرار می دادند وقتی مقداری پول به حسابشان واریز می شد به ما اعتماد می کردندو سر قرار با دیدن کلت کمری تسلیم شده و بدون مقاومت موبایل هایشان را به ما می دادند.

بنابه این گزارش؛ این دزدان مسلح با وجود اعتراف به سه سرقت سریالی تحت بازجویی هستند تا پرده از جزییات دیگر اقدامات مسلحانه‌شان برداشته شود.